Tuesday 19 March 2013

PEMALSUAN TITAH DYMM RAJA NAZRIN: BAGINDA DUKACITA !!!


Sebelum ini, aku pernah tulis tentang sikap pembangkang terutama lidah fitnah PAS yang memutarbelit Titah DYMM Raja Nazrin Shah yang mana kemudiannya dipetik Utusan (KLIK SINI).


Lepas pendedahan kantoi maka Haramkah pun mula lah menggelupur takut disaman mungkin (KLIK SINI).

Titah palsu itu kemudiannya disebarkan secara viral diruang-ruang laman sosial.

Hari ini, Baginda melahirkan dukacitanya terhadap tindakan pihak yang mempolitikkan dan memutarbelitkan Titah Baginda.


Pemangku Raja Perak, Raja Dr Nazrin Shah dukacita dengan tindakan parti politik tertentu yang memanipulasi kandungan dan mesej bersumberkan titahnya untuk kepentingan politik. 



Baginda bertitah, ia dizahirkan dan diolah semula dalam nada dan bentuk yg memberi implikasi seolah-olah kata-kata itu dizahirkan secara langsung oleh baginda untuk meningkatkan pengaruh politik tertentu dan merendahkan lawan politiknya. 

"Perbuatan itu telah memberikan gambaran tidak betul dan boleh menimbulkan salah faham di kalangan sebahagian besar rakyat, seolah-olah Beta secara langsung telah menzahirkn sokongan terbuka kepada kumpulan politik tertentu dan pada masa sama memperkecilkan kumpulan politik lain.



"Sebarang perbuatan yang mengaitkan nama dan batang tubuh Beta untuk meraih sokongan politik, sebenarnya boleh disifatkan mengheret istana ke dalam kancah politik kepartian serta boleh dianggap melanggar tatasusila serta kesopanan adab dan tertib berpolitik secara berhemah," titahnya ketika menyempurnakan istiadat meletak kerja sempena sambutan Hari Keputeraan ke-85 ayahanda baginda Sultan Perak, Sultan Azlan Shah di istana iskandariah di sini. 

Sementara itu, Raja Nazrin turut mengumumkan atas perkenan ayahanda baginda, Yayasan Sultan Azlan Shah akan memberi sumbangan RM100,000 kepda tabung Ops Daulat, manakala setiap Ahli Dewan Negara Perak bersetuju menyumbang RM500 kepada tabung sama. - BH


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??