Thursday 10 November 2011

GEMPAR !!! ORANG ISLAM JOHOR DITUDUH MURTAD !!!


Mantan Pelawak Bob Lokman yang kini menjadi penceramah PAS, difahamkan malam ini di Pulau Pinang menuduh orang Melayu-Islam di Johor sebagai “Murtad”. Ini kerana mereka terpaksa bangun pagi seawal 500am untuk pergi bekerja di Singapura, sehingga meninggalkan sembahyang subuh.

Itulah sebenarnya kemampuan penceramah PAS bersyarah bagi tujuan politik sehingga tergamak me’murtad’kan orang Islam lain.

Ini bukan budaya baru dalam PAS. Semenjak tahun 60an lagi, mereka dengan sewenang wenangnya menuduh UMNO sebagai ‘kafir’ kerana berkerjasama dengan Bukan Islam iaitu MCA dan MIC dalam Kerajaan. Pada tahun 1981, penceramah PAS ketika itu Hj Abdul Hadi Awang mengeluarkan ‘Amanat Haji Hadi’ di Kampung Benggol, Kuala Terengganu pada 7 April 1981 dimana “Orang UMNO mengekalkan peraturan jahiliyah” dan “Kalau kita melawan puak puak ini, mati kita adalah syahid”:

Saudara-saudara sekelian percayalah,
Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.
Percayalah saudara-saudara sekelian,
Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan ‘politik suku, agama suku’.
*******

Kemudian pada 1999, untuk menyokong buku “SHIT” oleh ahli PAS Dato’ Shahnon Ahmad, Menteri Besar Kelantan dan Murshidul Am PAS Dato’ Nik Aziz Nik Mat tergamak mengungkap “Allah pun mencarut”. Bagi ‘menghalalkan’ persahabatan dan kerjasama dengan Chauvinis Cina dan anti Islam DAP, Nik Aziz juga mengeluarkan kenyataan “Boleh berkawan dengan syaitan”.



Ogos lepas Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu membuat deklrasi bahawa “Mat Indera Ketua Penyerang Balai Polis (Bukit Kepong pada 20 Feb 1951)”. Kemampuan pemimpin PAS berbohong dan memutar belitkan fakta sejarah demi politik sempit mereka yang mendukung perjuangan Chauvinis Cina DAPyang kini bersifat Min Yuen kerana menyokong Ketua Pengganas Chin“Butcher of Malaya” Peng untuk kembali ke Malaysia, adalah luar biasa. Kini, Mat Sabu didakwa kerana kesalahan ini.

PAS yang sekelian lama berdiam diri mengenai pesta merayakan golongan homoseksual merasakan hak mereka untuk terus hidup melakukan hubungan seks luar tabi dan menentang semua ajaran terutama Islam kini mengambil ketetapan menyokong kumpulan ini untuk meneruskan siri perayaan mereka, walaupun segenap pelusuk negara majoriti rakyat Malaysia pelbagai keturunan dan kepercayaan menentang dengan keras.

Sebelum ini, Bob Lokman atau nama sebenarnya Mohd Hakim Lokman telahdikeluarkan waran tangkap kerana kegagalan untuk hadir di Pejabat JAISbagi memberikan keterangan bagi siasatan mengenai dakwaan memberi ceramah ugama tanpa tauliah.

Jadi bagi Bob Lokman me’murtad’kan orang Melayu-Islam Johor di Pulau Pinang bukanlah sesuatu yang memeranjatkan. Mungkinkah Bob Lokman adalah cukup ikhlas dan berani untuk mengulangi apa yang diungkap di Pulau Pinang malam ini di Johor, dihadapan orang Melayu-Islam Johor?

bigdogdotcom

8 comments:

  1. Itulah kerja pas sejak dr dulu lg tp skrng nampaknya bertambah buruk...... Perjuangan dlm Agama Apakah Sebenarnya pas berada.......?????

    ReplyDelete
  2. Adakah Bob itu nama orang Islam? Atau pun Bob itu nama orang bukan Islam? Bak pepatah orang putih "It takes one, to know one". Seorang yang murtad itu akan mengenali seorang murtad yang lain. Is that what you meant Bob? (Itukah yang engkau maksudkan Bob?)

    ReplyDelete
  3. aku keje singapre da 10thun ..oke je aku semabhayang semue ?nape jaki noh si gemok ni gn org johor ha ?kau nak step cam kau da masuk syurga laa ?weh gemok ,ak doa2 la kan ,1day ,bila kau tgh nazak ,tuhan turunkan bala kat kau ..kau dgn tok guru kau tu semua sama je ..bedose mok nyakitkan hati org sesama islam ..kau kenal ak ke ?yelh ,kau da nyakitka hati aku ..kau nak mintak maaf gn ak camne kalu kau xkenal ak ??haihhh ~~

    ReplyDelete
  4. handal betul org pas. dia boleh suka2 jatuh kan hukum seseorg tu murtad atau masuk neraka. hebat hebat. pahala, syurga, dosa & neraka tu milik pas ker???? dia pun sendiri kena hisab

    ReplyDelete
  5. bodoh punye bob lokman....

    ReplyDelete
  6. pehh , branii carik pasal ngan orang johor nampak ? tau tak yg johor punye daulat camne ? ko ta tau kan ? memang carik pasal laa ko wehh . bangang !

    ReplyDelete
  7. Inilah akibatnya, bila orang bodoh dan jahil diberi peluang bercakap.

    ReplyDelete
  8. macam gampang jek mulot

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??