Thursday, 11 October 2012

18SX : KISAH MALAM PERTAMA NUAR DAN JIJAH TERDEDAH !!! PERIUK MELAYANG DIMALAM PERTAMA ?!!


SALAM..

Kisah kali ini mengenai seorang jejaka bernama Nuar dan seorang perempuan bernama Jijah...

Aku sarankan korang baca sampai habis sebab ada hikmah disebaliknya....

Bermulalah kisah......

Bangga Nuar dapat jadi raja sehari.

Sudah lama Nuar menyimpan perasaan hendak memperisterikan Jijah, seorang gadis setamannya yang bertudung dan bermata ayu.

Di intai-intai dari jauh, memang nampak keanggunan Jijah, seorang lulusan Universiti.

Nuar pun apa kurangnya, sudah berjaya dalam perniagaannya, kini bergelar seorang usahawan muda berjaya.

Keluarga mereka berdua sangat-sangat gembira kerana dapatlah disatukan dua buah keluarga yang sudah kenal lama.

Akrab tak ubah seperti saudara sendiri.

Duduklah Nuar dan Jijah di atas pelamin dengan muka malu-malu, sambil dikipas oleh pengapit kedua-dua mempelai.

Majlis tamat, khemah pun sudah diturunkan, saudara mara pun sudah ramai yang beredar pulang.

Mungkin akibat penat, Nuar pun memohon diri untuk mandi lalu terus masuk ke kamar tidur terlebih dahulu.

Bapa Jijah hanya tersenyum melihat telatah si Nuar, dalam hatinya, "bagus menantu aku ni, dah la hensem, sopan santun pulak tu."

Nuar lalu ke dapur, membisikkan sesuatu kepada isterinya.

Mak si Jijah hanya tergelak-gelak dalam hati, "sudahlah tu Jijah, takyah lah dibasuh pinggan tu lagi. Dah lewat dah ni.. Kau ni pun, hari ni kau takyah buat kerja rumah la."

Nuar pun masuk ke bilik diikuti Jijah.

"Abang pegi mandi dulu, lepas tu Jijah pulak," kata Jijah sedikit menggeletar.

"Orait ! Jangan lari tau.." kata Nuar dengan nada mengada-ngada.

Nuar masuk mandi sementara Jijah duduk memerhatikan hantaran-hantaran yang tersusun.

Nuar selesai mandi, Jijah bangun pula masuk ke bilik air.

Nuar dapat mendengar bunyi curahan air dari bilik mandi, membuatkan dirinya sedikit ghairah.

"Untung aku dapat isteri camni.. hihihi.." fikir Nuar.

Lalu Nuar teringat kembali hubungan-hubungan lalu yang telah berkecai.

Sudah beberapa kali dia bercinta tapi semua putus begitu saja. 

Ah Mei, GRO China, Shamsidar, isteri orang dan sebelum Jijah, dia bercinta dengan seorang pekerja di pejabatnya.

Nuar masih ingat bagaimana marahnya mereka bila dia ingin memutuskan hubungan, semata-mata kerana Nuar masih belum mahu berkahwin.

"Pedulikkan semua itu... yang penting, aku dah rasa diorang.." fikir Nuar.

"Untung aku dapat Jijah ni... betul la cakap member-member aku, nak kawin carik yang baik, pakai tudung."

Jijah tidak pernah disentuhi langsung oleh Nuar, kerana pada dia Jijah calon isterinya, jadi perlu dijaga sebaik mungkin.

Berbaloi pengorbanan Nuar selama hampir setahun menunggu balasannya malam itu, seorang gadis dara sunti.

Jijah keluar dari bilik air dengan memakai robe mandi.

Nuar terus berimaginasi memikirkan apa yang terkandung di balik robe itu.

"Abang.." bisik Jijah manja.

"Ye, Jijah ?" tanya Nuar.

"Tak mau gopoh-gopoh ye... saya takut sakit," pesan Jijah sambil memakai sedikit pewangi mahal yang baru dibelikan Nuar.

Nuar makin ghairah.

Di depan matanya seorang dara sunti yang sudah pun halal disentuhinya.

Nuar terus memeluk Jijah dari belakang.

Hangat nafas Nuar dirasai pada leher Jijah.

Pada beberapa saat itu, sentuhan nafas Nuar dirasakan sangat panas pada leher Jijah.

Sepanas nafas teman lelaki pertamanya, Mat Sabun.

Hangat nafas Nuar tapi tidak seghairah kehangatan nafas Mat Sabun, lelaki pertama yang menyentuhnya.

Dakapan tangan Nuar, tidak segagah pelukan Mat Sabun.

Jijah rasa sedikit kecewa, campur gementar mungkin kerana pada dirinya, Mat Sabun sempurna, memang tercipta untuk dirinya.

Tiada lelaki lain yang mampu membuatkan dirinya lupakan Mat Sabun mahupun suaminya sendiri.

Nuar lalu melucutkan baju t shirt yang dipakainya.

Jijah sedikit tergamam, kaget kerana didepannya ada seorang lelaki bergelar suami yang sudah bersedia menerkam tubuhnya.

Tapi, bayangan Mat Sabun tidak mampu hilang.

Mat Sabun tidak pernah melukai hatinya.

Mat Sabun hilang kerana desakan keluarga Jijah, alasan mereka, Mat Sabun kerja merata-rata, berceramah siang malam, semua kerja dibuatnya, jadi ekonomi dan masa depan tidak terjamin.

Nuar mencium Jijah membuatkan air mata Jijah mula mengalir.

"Kenapa sayang?" 

Mahu saja Jijah lari, kerana takut dengan igauan masa lalu.

Sedih, takut bercampur dengan perasaan bersalah.

"Takde... Jijah takut.. tak tau macam mana rasa..," terpaksa dibohongi Nuar.

"Abang pun.. tak tau macam mana ni...," Nuar pun turut sama berbohong.

"Mari, baring sini sebelah saya.." pinta Nuar menarik tangan Jijah.

"Bertuah aku dapat bini macam ni punya suci !" fikir Nuar sangat-sangat gembira.

Imbasan Mat Sabun tidak pernah hilang dari igauan Jijah walaupun Nuar sudah duduk diatasnya.

Kerana Mat Sabun yang pertama dan yang paling istimewa pada hatinya, dirinya sudah jadi kepunyaan Mat Sabun satu masa dahulu.

"Jijah takut, Jijah sedih..," bisik Jijah, makin kuat aliran air mata nya.


"Takpe.. kita try-try dulu eh, kita pun baru nak belajar camne ni," kata Nuar.

Lalu bermulalah adegan malam pertama Nuar dan Jijah.

Kalau diikutkan jumlah sebenar, itu merupakan malam ke 12 Jijah dan malam, siang, senja dan subuh yang keberapa ratus kali untuk Nuar.

Yang penting, malam itu, malam pertama antara Nuar dan Jijah.

Morale of the story : Bukan semua lelaki yang berserban besar bakul itu sebenarnya baik dan bukan semua perempuan yang pakai tudung itu sebenarnya suci !!!


26 comments:

  1. ko ni elok kena saman fitnah! celaka punya blogger

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa tidak anda sahaja yang mulakan saman fitnah tu?

      Delete
    2. SAMAN LA.. GUA TUNGGU... WAKAKAKAKA

      Delete
  2. Ini bkn fitnah bodo..ini cerita..puiiii

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. PERIUKNYA TELAH SELESAI DIBASUH SEBELUM JIJAH MEMBASUH PINGGAN... WAKAKAKA

      Delete
  4. Bangang punye blogger

    ReplyDelete
  5. Pemikiran org2 UMNO masih terkebelakang lagi.

    ReplyDelete
  6. Pemikiran org2 UMNO masih terkebelakang lagi(kebelakang sebab melihat sejarah)...ni disebabkan org2 umno fikirkan nasib anak bangsa melayu..tak seperti org2 melayu bodoh yang sokong pakatan rakyat...terlalu mudah ditipu pemimpin kaki liwat..ko ni bodoh ke? nak sangat jadi anjing DAP..nak jadi macam PAS yg sudah menjadi keldai pakatan rakyat..

    ReplyDelete
  7. Camar Yang Pulang17 December 2012 18:57

    Cerita sebenarnya Anwar dan Azizah kawin lari. mana ada buat kenduri kendara.

    Sebab itulah blogger ni tak hairan pun kalau malaun PKR nak saman.

    Watak Mat Sabun tu lebih kurang Hang Kebun dalam cerita Seniman Bujang Lapuk. Kempunan tak dapat Jijah yang putih melepak sampai ke pangkal.

    Kami orang Carok To Kun dengan orang Jalan Mat arop Bangsar tau sangat lah cerita ni.

    Sandiwara Nona Maria.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah... +1 like

      Delete
    2. nona maria..hahaha..masih kukenang..

      Delete
  8. okay , pada pndgn saya .memang tak semua perempuan pkai tudung baik .tapi igt sedikit , dalam islam tiada hukum yg menghalalkan kita hina orang .sedar tak , bila perempuan yg pernah ada masa silam .then dah bertaubat jadilah kes mcm nie .lelaki baik utk perempaun baik tuje moral dia .buka hati &minda ,,jgn nk hina org je .org bijak je mampu menilai .TQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. finally, ada juga yg faham mesej disebalik cerita ni...

      Delete
  9. Anonymous, aku rasa kita dh buang masa kt blogger nih.dgn kita-kita sekali dapat dosa...info for the thruth..hahahahaha....jom blah..

    ReplyDelete
  10. ada yang terasa ke dengan watak yang blogger ni guna kalau saman pun takkan menang punyalah

    ReplyDelete
  11. cerita rekaan semata mata...nama tiada kena mengena dgn ahli politik atau orang awam..-)

    ReplyDelete
  12. seorang dikenali sebagai hewan BABI, dan seorang lagi diketahui sebagai ikan sepat kering..cantekkkkk..dua2 penipu dan pembohong besar

    ReplyDelete
  13. Ni lah geng2 puak bodoh nak mampos...apa la nak heran waaaaakakakakakakakaaa

    ReplyDelete
  14. Sebagai orang Melayu dan beragama Islam cakap dengan elok dan sopan. Cara pertcakapan seperti ini mengundang kemarahan orang lain.Adat Melayu kan tinggi nilainya.MAAF

    ReplyDelete
  15. aku jer yang lain sket ,kwkwkwk

    ReplyDelete
  16. Bodohnye . Ape kne cerite ni ngan umno kimak . Mmg hakikat . X semue yg pakai tudung tu suci .

    ReplyDelete
  17. Betul ituuuu
    Jangan menilai orang dari fisiknya saja
    Nlailah orang dari sifat dan perilakunya
    Yaaaa
    Memanglah tak mudah,,,butuh waktu untuk itu

    ReplyDelete
  18. Pe kene mengena criter nie dgn politik dn smpi nk saman menyaman.nie reality.yg nk saman 2 try lh saman dlu tgk brp byk dwet yg die der.criter jer pn.amek pengajaran je lh dr criter nie.bkn nye mgaibkn saper2 pn.kalo x suke xyah tgk lg blog nie.baek bukak criter kartun ke crite cinte lg bgs.

    ReplyDelete
  19. haahaha. mula2 xfaham lpas baca komen baru faham cinta 4 segi antara nuar+ epul+jijah+mat sabun. lawak2...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??