Thursday 9 May 2013

PESANAN AWEK SINGAPURA BUAT RAKYAT MALAYSIA !!! #BetterNation


Kepada manusia-manusia diluar sana yang tak reti bersyukur tu, marilah ambil sedikit masa dan baca satu luahan pesanan dari seorang warga Singapura berbangsa Melayu dan beragama Islam.


Harap perkongsian ini, bergunalah ye buat korang dan ambillah iktibar dari pengalaman dan nasihat saudara kita ni...

Kalau yang dah taksub gila tu, aku pun memang tak boleh lah nak buat apa-apa pun.

Bagitahu apa pun tak guna, aku share mende ni untuk mereka yang mahu mengkaji dan meneliti masa depan masing-masing...



5 comments:

  1. Saya pun orang Melayu Singapura.Bersekolah di sekolah Cina dalam zaman 70'an.Semasa di sekolah; kelas matematik- pernah saya di herdik oleh cikgu berbangsa Cina mengatakan saya sengaja melambatkan kelas beliau untuk mengajar hanya bersebabkan saya belum sempat menulis soalan di papan hitam(dulu mana ada pakai komputer beb).Kata2nya saya masih ingat "You all MALAYS only like to slow down the class,you all dont want to study".Itu lah kata kata bangsat Cina.Dia padam terus yang di papan hitam.Mereka tak akan ajar kita supaya pandai.
    Sekarang ni saya dah bekerja.Nak naik pangkat orang Melayu boleh tunggu sampai kucing bertanduk.MERITOCRACY=BULL SHIT bagi orang Melayu.Tidak ada meritokrasi di Singapura buat orang Melayu. Alasan yang di bagi cukup senang kamu tak ada Diploma,bila saya dah dapat Advanced Diploma,jawabnya kamu tak ada Degree (saya memegang jawatan Deputy Manager selama 5 tahun)bila saya dah dapat degree, alasan nya - pihak atasan tidak rasa yang kamu sesuai untuk di naikkan pangkat sebagai Manager penuh.Bayangkan lima tahun melakukan kerja sebagai pengurus tapi dengan kadar gaji timbalan pengurus?Bila sampai masa jawaban yang di bagi saya tak sesuai- 5 tahun buat kerja tak ada masaallah,bila saya sebut "My promotion is due" jawabannya kamu tidak sesuai untuk jawatan itu.Masih sabar.Bila saya nyatakan saya ingin melanjutkan pelajaran untuk mengambil Masters- jawaban mereka "sponsorship" telah ditutup (bidang yang saya ingin pelajari memerlukan sposnsorship/endorsement).Saya juga dicabar denagn perkataan ini "if you have a better place to go, go lah!".Fed up saya berhenti.Satu bulan selepas saya berhenti dari tempat itu, program Masters yang saya hendak buat tu di berikan pada bangsa Cina-tak pelik ke?Sponsorship telah ditutup tapi untuk Cina boleh dibuka balik!Itu lah Cina.Kalau orang Melayu Malaysia ingin melihat Malaysia mengalami APARTHIED seperti di Afrika Selatan-teruslah sokong Fuck A Tan Rakyat.Dalm masa 10 ke 15 tahun sudah tentu APARTHEID akan terjadi di Tanah Semenanjung Melayu-masa itu anak anak Melayu akan menyumpah orang tua mereka yang membawa kehancuran keatas bangsa mereka.Fikir fikirkan lah bangsa MELAYU.

    ReplyDelete
  2. abang ipar saya orang singapore umor dah 68 tahun terpaksa bekerja jadi tukang cuci dan driver untuk cina singaporian..kesihan

    ReplyDelete
  3. org malaysia nak TRY kot cara hidup mcm kat kota singapura tu...tak cuba mcm na nak tau ekkk....

    ReplyDelete
  4. MOHON KPD MELAYU SINGAPURA (nama M) BANYAKKAN HANTAR CERITA SEBENAR APA YG BERLAKU KE MELAYU SINGAPURA......UTK JADI PENGAJARAN PEDOMAN KE MELAYU MALAYSIA.....

    KPD ANAK MELAYU (jika terasa anak melayu) mahasiswa melayu....hanya bermata duit negara tanah bangsa tergadai.....

    MOHON HANTAR KE SEMUA BLOGGER biar semua org M membaca......

    ReplyDelete
  5. Itulah Melayu Malaysia tak sedar diri. Sokong sangat DAP tapi tak kenal pun siapa Lim Kit Siang sebenarnya. Beliau ialah setiausa PAP kepada Lee Kuan Yew. Kalau dia jadi PM, raja-raja melayu akan dihapuskan macam di Singapura dan hak-hak orang melayu akan dihapuskan. Saya balik bercuti dari Australia minggu lepas depa kata kita rasist, tapi mat saleh ni lagi rasist. Bangsa luar jangan harap nak kerja dengan kerajaan depa. Kita je yang terlampau baik dengan bangsa luar.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??