Monday 17 October 2011

PEMBONGKARAN : 1 LAGI FITNAH SUPERIMPOSE PUAK ANWARINAS !!!

Ingatkah anda beberapa hari lepas Yang Amat Berhormat Dato' Sri Najib Tun Razak, Perdana Menteri Malaysia telah difitnah melalui sekeping GAMBAR SUPERIMPOSE !!!!


Baru sebentar sahaja tadi, saya diberikan seorang sahabat sekeping lagi gambar berunsur fitnah !!!

Lalu saya semak dari sumber sahabat saya perolehi gambar ini. KLIK SINI UNTUK LIHAT SUMBER FITNAH BERKENAAN ! Dan saya juga turut membuat printscreen (in case ada deletion post dalam group Facebook berkenaan).

Lihatlah kejahilan mereka apabila nafsu menguasai akal. Caption bagi posting gambar ini adalah 

"Apabila Islam di "liberalkan", "halal beer" contains 0.5 percent alcohol dan mabuk secara sederhana dan halal. Malaysia menjadi pengeluar pertama." Beginilah sikap taksub sehingga yang HALAL di HARAMkan. Suka untuk saya bertanya kepada pembuat posting ini, di mana ya kilang minuman ini yang meletakkan Malaysia sebagai "NEGARA PENGELUAR"...??

Kenapa saya katakan pembuat posting mengaHARAMkan yang sedia HALAL..? Pernahkah anda dengar tentang Hoffenberg ??? Haffenberg adalah sejenis minuman malt iaitu substitute kepada minuman karbonat (carbonated drink). Ianya adalah minuman yang 100% HALAL !

Disini saya sediakan anda link untuk maklumat SAHIH yang berkaitan minuman ini.

HOFFENBERG (PAGE DALAM BAHASA ARAB KECUALI INFO & BEBERAPA POSTING.



MAKLUMAT BERKAITAN HOFFENBERG DI MALAYSIA. Sila lihat page ni dan boleh dapatkan info dari sana berkaitan produk dan juga gambar. Terdapat 2 keping gambar PM didalam page ini. Gambar ini dirakam semasa MIHAS 2010. MIHAS ada product HARAM ke...??? hehe.. soalan BONUS kepada pembuat fitnah...! 

Tetapi di dalam page berkenaan tiada gambar seperti di atas (gambar berunsur fitnah). Jika anda benar-benar ingin tahu tentang produk ini (Hoffenberg); sila layari website ini (hanya perlu klik).

Saya sangat berharap agar pembuat posting ini dapat memberikan saya beberapa keping lagi gambar berkaitan event MIHAS ini. Kerana saya musykil terhadap gambar yang telah dispin cerita itu. Saya bukan musykil kerana minuman berkenaan, kerana minuman malt itu adalah minuman HALAL. Tetapi yang memusykilkan saya adalah ketulenan gambar berkenaan yang secara logik sangat tidak relevan.


Terdapat 3 kemusykilan...
  1. Berkaitan minuman ini telah pun saya jelaskan di atas. Tiada kemusykilan lagi.
  2. Cuba lihat kepala YAB PM kita. Sepertinya gambar superimpose kerana dibahagian kepala YAB PM seolah-olah crop yang tidak kemas. Adakah saya tersalah lihat..? Bagaimana pun, memang YAB PM berada di MIHAS dan bersama dengan orang-orang yang ada di sekeliling itu.
  3. Cuba lihat "cameramen". Jika anda wartawan membuat liputan di MIHAS 2010... gambar apa yang anda akan excited untuk capture... gambar YAB PM atau gambar botol minuman..? persoalan ini hanya satu logik akal yang saya fikirkan selepas meneliti gambar. Ini adalah kerana tiada gambar yang serupa atau hampir serupa.

psssstttt.... KANTOI lagiii...! hahaha... erkk.. esok gambar apa pula ye...? hehehe... x nak guna video ke mcm video Anwar Ibrahim...?? hahaha... 


25 comments:

  1. Haha..tau pun sakit hati. Kalo krg duk fitnah Lim Guan Eng tuduh anak dia mcm2, kemudian letak gambar pompuan lain yg bukan rakyat malaysia, xpe pulak.

    Rasakan!

    ReplyDelete
  2. sape pulak sakit ati tu bro?? hahahaha... siapa fitnah Lim Gua No Egg??? fitnah ke?? cer suruh dia saman citer2 tu..? kalau fitnah, apsal dia dok merayu sakan mcm sakai minta blogger pro BN jgn usik anak dia... hahaha.. tu la, time usik anak org BN x hengat.. hahaha... Blogger2 BN x de hal la, boleh je kalau x usik anak dia tu.... tapiiii... LGE bubar la DAPigs tu... kalau dia bukan politician, nak terlungkup ke haper ke.. sapa x de nk peduli la wei... hahahaha... mamposss LGE !!!! x dak telor..!

    ReplyDelete
  3. tahniah kepada penulis yang membuat kajian! insyaallah PRU 13 saya undi BN! :)

    ReplyDelete
  4. aku xkesah kalo ngkorg sume nk sokong yg mne. tp yang penting kat skola anak aku BN yang bagi skim buku teks. PKR & DAP pon amek gak kan?? jgn buat malu la beb. BN yang buat sekolah. BN yang bagi biasiswa. BN yang COVER org melayu. Klu diorang nk rasuah bagai, tu antara dia dgn Allah. Yg penting BN yg m'jamin mse depan negara. Klu ngkorang nk sokong DAPiG tu pegila. Beli henpon kat kedai cina kene tipu. Nk beli brg letrik kene tipu. Nk beli laptop utk anak belajar pon kene tipu. Ha tipulah diri sendiri untuk BUAT-BUAT TAK KENE TIPU !! =D

    ReplyDelete
  5. ekekeke.. lu terbaek la bro, biaq pi depa jilat pungkoq kapir...

    ReplyDelete
  6. “Tidak timbul isu halal atau tidak kerana selama ini pun kita maklumkan, mana-mana produk makanan tidak diberi sijil halal diragui.

    Sepatutnya masyarakat sendiri boleh membuat penilaian mengenainya.


    “Kita juga sudah putuskan tidak membenarkan penggunaan perkataan bir kerana ia merujuk kepada sesuatu yang haram walaupun tertera perkataan halal,” kata Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom.


    Menurutnya, agensi di bawah seliaannya hanya boleh mengambil tindakan sekiranya wujud penyalahgunaan kebenaran yang diberikan termasuk pemalsuan sijil halal oleh peniaga.


    Katanya, setakat ini, hanya sijil halal dikeluarkan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) diguna pakai sebagai dokumen standard bagi semua produk makanan di negara ini dan mana-mana keluaran yang tidak ada logo terbabit, diragui kesahihan statusnya. “Oleh itu, kita menasihatkan orang ramai berwaspada sebelum mengambil sebarang produk makanan dan minuman yang dikhuatiri mengandungi bahan tidak halal.


    “Banyak lagi minuman yang dikeluarkan syarikat bertauliah di negara ini, jadi kita ada pilihan untuk mengelakkan daripada terjebak dengan penggunaan bahan tidak halal,” katanya kepada Harian Metro, semalam.



    Beliau berkata demikian sebagai mengulas laporan akhbar ini Sabtu lalu mengenai satu ujian makmal terhadap sejenis minuman dikenali ‘bir halal’ oleh Jabatan Agama Islam Johor (JAJ) mendapati ia mengandungi kandungan alkohol melebihi daripada yang dibenarkan.

    ReplyDelete
  7. kau tulis kau komen.... cantik.... mcm org giler meroyan.... tutup aje lah web ni.... sikit sangat orang baca.... tak ada kualiti

    ReplyDelete
  8. "I KNOW WHAT YOU DID WITH BDAK ITAM IN PORT DICKSON"...Kisah budak itam kuyup kat PD kena tanya zul bisul. Dia 'LOYAR' yg incharge 12 org pegawai JAINS yg kena pecat selepas membuat tangkapan.
    MALANGNYA, zul tengah sibuk kira utang. Skg dia dah masuk team najiS, bertambah2 ler sibuk& menyibuknya.

    ReplyDelete
  9. Jgn menderhaka ... celaka betul.. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=fn2FLIF0AmQ

    ReplyDelete
  10. banyak pulak anonymous... mcm nak tutup komen column ni utk anonymous... x kisah la pro mana pon... haishhh...

    Ahmad Putra : tx pakai ID.. sng nk mention.. kes ni x de kaitan ngan anak LGE.. cer awk g tanya LGE.. masa dia n konco2 fitnah anak2 n ahli kuarga UMNO/BN.. ada guna akal x?? x kan kena btg hidung sendiri nk meroyan laks kan... hehehe...

    ^_^

    ReplyDelete
  11. Anonymous said...
    kau tulis kau komen.... cantik.... mcm org giler meroyan.... tutup aje lah web ni.... sikit sangat orang baca.... tak ada kualiti
    19 October 2011 23:59

    ---> terima kasih bukak blog saya dan membaca juga siap komen. hahahaha... :P

    ReplyDelete
  12. Anonymous said...
    ekekeke.. lu terbaek la bro, biaq pi depa jilat pungkoq kapir...
    19 October 2011 20:18

    ----> pembetulan... sis ler.. hahaha... co-writer sy baru Bro..

    ReplyDelete
  13. im Atan tan will u come with me in discussing abt the photo u thought a superimposed. is it ok with u ? we discuss in Aku Hamba Allah facebook.
    anytime ,anywhere.....if u want to know the truth

    ReplyDelete
  14. regardless the photo was superimpose or not.. our PM was actually there at MIHAS 2010... the point here is not the picture but the point of this picture that they said it's an alcoholic drink. with a very less information of this picture the opposition's slave keep telling their audience that this photo is our PM drink n testing the alcoholic drink. as i have elaborate there it's not alcoholic drink it's a malt drink n this picture was taken at MIHAS 2010. anyhow, this picture wasn't there in official page n their website.. it MIGHT be a superimpose photo. but the drink is not alcoholic drink.

    ReplyDelete
  15. In Ur writing u talk abt the photo which been superimposed but now ur telling abt the the drink. R u real bro? Maybe u shall be consistence in ur writing esp when u putting ur ideas to condemn others

    ReplyDelete
  16. i assume that u are Atan Tan reflect my comment aerlier. Please read throughly my article. tq

    ReplyDelete
  17. good job info 4 the truth....hahaha..skrg najib menolak semua dakwaan dan fitnah yg dilemparkan dgn menunaikan ibadah haji...so????apa lg puak pencacai nak fitnah???aku rase korang taw kan if meminum arak,membunuh dan membuat segala kejahatan akan menerima balasan di tanah suci..alhamdulillah.....PM kite dapat menunaikan haji dgn baik, to Ahmad Putra...sy cabar anda,esok2 anak anda da besar jangan hantar ke sekolah kerajaan..jangan amek skim buku teks,jangan amik segala kemudahan yg disediakan oleh kerajaan di sekolah kerajaan...anta anak anda ke sekolah swasta ok????lagi satu..bro nasi yg ko makan pun kerajaan yg subsidi,hihihihi....petrol pulak jangan dok amek yg nozzle kuning..amek warna hijau...ok???? btw hanya kerajaan BN sahaja yang telah membuktikan bahawa mereka adalah kerajaan berwibawa...to all PR MEMBERS....jangan malu nak buat U-TURN...anda perlu ingat kerajaan sentiasa lakukan yang terbaik untuk rakyat

    kite selalu ckp hak rakyat,demi rakyat dan segalanya rakyat,,tapi harus diingat....PM pun rakyat malaysia...hehehecube tanya diri sendiri..apa hak kerajaan dan apa tanggungjawab kita kepada kerajaan...

    thanx all!

    ReplyDelete
  18. tx fadzlyismail... teruskn sokongan anda kpd kami.

    ReplyDelete
  19. Info 4 the truth...saya akan sentiasa menyokong blogger2 yang mempertahankan kerajaan dan pemimpin negara dari puak2 pencacai pakatan dan menentang mereka xkire melalui cyber atau pun dunia nyata...come on dedahkan lagi kejahatan mereka yg mempunyai agenda tersendiri...mereka bertopengkan rakyat semata2 mahu mengejar impian sendiri....rakyat yg menyokong PR adalah mereka yang buta hati...perjuangan PR bukanlah untuk rakyat tetapi untuk menjatuhkan kerajaan sedia ada..itulah matlamat utama....tahniah blogger2 kerajaan!!! semoga kalian dilindungi dalam memperjuangkan nasib bangsa dan agama

    ReplyDelete
  20. salam, mintak copy artikel ye.. nk sebar luaskan supaya org tau PM kite kena fitnah...!

    ReplyDelete
  21. w'salam rizwan.. silakan.. mana2 article jika saudara berminat utk copy silakan.. maklumat i4tt memang untuk dikongsi sesama sahabat... kalau saudara ada blog boleh la hubungi saya di twitter atau bgtau nama blog supaya dapat saya link dgn blog saya. tq...

    ReplyDelete
  22. bagi aku lah kan............ orang yang buat dan komenyang negatif tu orang yang BODOH. buat ape kau nak layang orang BODOH tu. hidup kat Malaysia pun hasil PERIKATAN kini BN. harap KEADILAN?????????? Lingkup.. selangor jugak dah nak bankrap dikejekan

    ReplyDelete
  23. Kutuk2 kerajaan anak2 depa dok sumbat gak sekolah kerajaan..waktu pembahagian rm100 depa gak yg terhegeh-hegeh amik..aku tak dengaq pon kerajaan umumkan anak2 yg bapa,mak,nenek atau atuk yg menyokong selain UMNO tak layak dapat duit peruntukan yg kerajaan bagi..pi la buka sekolah depa sendiri kalau hebat sangat..lepas tu adakan kelas khas mcm mana cara yang betul mencaci maki orang lain..akaiiiii tarak...

    ReplyDelete
  24. kuat bebenor puak puak PR ni memfitnah dah macam takde agame dah depa ni......

    ReplyDelete
  25. Ya Allah....selamatkanlah Malaysia....aku sygkan negara aku....BN teruskanlah mentadbir negara, aku sebagai rakyatmu, akan terus menyumbang tenagaku, utkmu...utkmu malaysia.....hormatilah pemimpin.....aku menghormati pemimpinku....teruskanlah memimpin negara ini....jika DS Najib lihat post ini, aku mengharapkan beliau tersenyum dan terus-terusan mencurahkan bakti utk menjaga bumi malaysia...
    "DI MANA BUMI DIPIJAK, DISITU LANGIT DI JUNJUNG"

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??