Sunday 23 October 2011

KENA BATANG HIDUNG SENDIRI SUDEH !!!!


Kecoh kedengaran kebelakangan ini tentang kisah seorang remaja bernama Marcus yang dikatakan anak kepada Lim Guan Eng yang meRABA rakan sekelas. Harap LGE tidak pula nak nafikan anak sendiri. Selain itu, kecoh juga kedengaran punca anaknya itu bertukar sekolah. Pelbagai spekulasi yang menular sekarang ini. Manakala pihak yang berkaitan tidak pula menafikan perihal meRABA ini sebaliknya hanya menafikan gambar remaja perempuan sahaja yang mana digunakan sebagai hiasan article. 


Tapi, ape sekalipun bukan lah isu meRABA yang ingin saya keutarakan didalam entri saya kali ini. Tetapi yang ingin saya rungkai disini adalah berkaitan article dari Lim Guan Eng sendiri yang bertajuk " Dato' Seri Shahrizat Abdul Jalil Should Be Pro-Active And Courageous In Upholding The Child Act 2001 And United Nations Convention of the Rights of the Child To Ensure Them A Safe Physical, Emotion And Mental Environment ".


Jelas LGE hanya concern pada TWEET Khairy Jamaluddin kerana ianya dibangkitkan di dalam article LGE ini. 




Terus terang saya katakan, saya tak mengikuti sangat kes meRABA ni. Tapi bila saya baca article LGE ini ada la sikit rasa kelakar. Di dalam tweet KJ tidak menyatakan nama sesiapa dan amat pelik bila LGE pula yang terasa dengan tweet ini. Makan cili ka...??? hehehe...


Tapi bukan ini juga yang membuatkan saya ingin menulis berkaitan isu ini. Saya tertarik untuk mengulas berkaitan tajuk article LGE ini. Selama ini tak pernah pula LGE concern tentang akta kanak-kanak ini. Tetapi, bila dah terkena kat batang hidung sendiri barulah sibuk-sibuk pula buka akta kanak-kanak. Tidak kah ini bersifat penting diri sendiri. Walau pun rakyat sememangnya tahu DAP adalah bersifat penting diri, tak perlu la obvious sangat. Kan dah kantoi macam ni. 


Pada pendapat saya, dari dia sibuk cari akta kanak-kanak ni baik dia sibuk buktikan bahawa anak dia tidak bersalah dan buktikan yang mana satu betul berkaitan pertukaran sekolah anak dia kerana saya juga confius dengan alasan pertukaran sekolah anak dia. Rasanya, akta kanak-kanak ini fully carried in order dalam perlaksanaan nya. Lihat lah kes-kes sebelum ini. Tak kan akta kanak-kanak pula yang nak dipolitikkan. Sudah kehabisan ideakah DAP dalam berpolitik ???


Didalam article LGE ini, Dato' Sri Shahrizat dikecam dalam implementation akta ini. KJ juga dikecam berkaitan tweetnya kepada Papa Gomo. Janganlah kerana sudah terkena batang hidung sendiri maka meroyan salah kan orang lain. KJ tidak pula sebut nama LGE atau sesape saja malah tidak juga sebut kisah meRABA atau paling hangat disebut "Breast 200K". 


Jalan terbaik yang saya lihat adalah seperti saranan dan cadangan dari YAB TPM Tan Sri Dato' Haji Muhyiddin Yassin. Buat sahaja laporan Polis. Kan lagi afdal dan mudah. Biar pihak polis lakukan siasatan dan jangan lepaskan sesiapa sahaja yang bersalah tidak kiralah walau kategori Juvana sekali pon. Heret sahaja ke muka pengadilan. Blogger-blogger tidak termakan dengan penafian kosong tanpa bukti. LGE buatlah laporan polis biar segalanya disiasat. Harapnya tak ada pula lah bende baru yang discover bila berlaku siasatan lanjut. Menarik tu. Hahaha...


Pssstttt.... Kalau tahu takutkan ombak, Jangan berumah di tepi pantai.. Kalau takut kain diselak, Jangan la msuk kancah politik oii.. makan cili ka..? pedas ka..? batang hidung terhantuk ka..? sakit ka..? hahahaha...

2 comments:

  1. hahahaha.... Blog syok sendiri.... Kain Isteri dah puas selak, nak selak kain org plak???? kekekekekekkek.....
    xpew bro.... bawa la dosa fitnah + sebar fitnah tu ke akhirat... :). Hidup x lama... x lama ag mampus jugak.... PM ka, TPM ka, Raja kew, sampai masanya, kubur la rumah kita.. :)

    ReplyDelete
  2. terima kasih mengikuti blog syok sendiri ni... terima kasih jugak sebab rajin komen... ehehehehe...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??