Wednesday 7 December 2011

MAAF ADA HAD !!! NGA KOR MING CARI NAHAS LAGI !!!


Nga Kor Ming Kembali Menghina Perak




Sekali lagi Setiausaha DAP Perak, Nga Kor Ming mencetuskan amarah penduduk Negeri Perak. Kenyataan NKM yang menyebut "Perak Darul Kartun" boleh dianggap satu kenyataan yang amat kurang ajar. Kenyataan itu jelas menghina kedaulatan Negeri Perak.

Menteri Besar Perak, Dato' Sri Diraja Dr Zambry turut mengatakan bahawa kenyataan NKM itu menghina Kedaulatan Perak dan Institusi Diraja.

“Dengan sikap Nga ini, rakyat boleh menilai sendiri pemimpin macam ini ke yang perlu diikut? Kata-katanya yang menggelar “Perak Darul Kartun” ini telah menghina Perak,” katanya selepas Hari Bertemu Pelanggan di Dewan Serbaguna Bangunan SUK hari ini.

Sebelum ini, NKM telah mengeluarkan kenyataan rasis, menghina dan fitnah iaitu "Menteri Besar yang Hitam Metalik, yang haram jadah tu, masuk ikut pintu belakang, naik kapal selam dari Pangkor bawa Mongolia bersama". Dan hari ini pula, NKM mengeluarkan kenyataan "Perak Darul Kartun".

NKM telah memohon maaf kepada MB Perak berkaitan kenyataannya "Hitam Metalik". Tetapi NKM belum memohon maaf kepada kaum Melayu, India, kepada orang Islam, dan Sultan Perak terhadap kata-katanya yang lain.

Sebelum ini juga WAWASAN pernah melakukan rapat umum di hadapan Bangunan DAP Perak bagi mendesak NKM meletak jawatan. Nampaknya NKM hanya buat BODOH. Sekarang pula, kenyataan menghina seluruh rakyat Negeri Perak. Bila pula NKM nak mohon maaf.

Jika sekali mungkin kita boleh katakan kesilapan teknikal. Tetapi jika berulang kali, ianya jelas menunjukkan kata-kata NKM itu penuh niat. Takkan pula setiap kali NKM bermulut cabul maka setiap kali pula kita perlu memaafkan. Kemaafan juga ada had.

Apa yang paling tak dapat diterima adalah apabila NKM, mengeluarkan kata-kata berkenaan seolah-olah dia bukan rakyat Negeri Perak. Rakyat Uganda kah NKM ini? Jelas ianya hanya satu provokasi demi mendapatkan publisiti murahan oleh puak-puak Pakatan Haram yang hanya pandai berdrama Telenovela. Esok-esok pasti dia akan minta maaf.

Layakkah manusia ni kita nak angkat menjadi pemimpin? Inikah keperibadian yang mahu diangkat sebagai pemimpin?


Sumber : KGC


Pssstttt... lu mampos lagi baik la Ngok Ngek...!!!

3 comments:

  1. sungguh babi kau, aku jumpe memang confirm pancung

    ReplyDelete
  2. Mana dia org2 melayu yang sayangkan bangsa? tangkap nga ni letak kayu aiskrim kat mulut dia, ikat tangan kat belakang, biar dia nganga sampai habis penggal dia jadi wakil rakyat. awat dia ingat dia wakil rakyat untuk org Cina DAP saja ke? orang kurang ajar mcm ni patut diajar.

    ReplyDelete
  3. apa kata lu gi mkn babi banyk2 lepaas tuh campak lu kat negara china balik lagi baguih...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??