Monday 23 July 2012

BUKTI !!! ORANG CINA BENCI DAP !!!


Hari ni aku nak kongsi email dan isi perbualan email antara aku dan seorang sahabat yang bagi info dan pendapat bagi pihaknya seorang yang berbangsa Cina.

Aku dikirimkan gambar dibawah dengan sikit statement memberitahu bahawa Hew Kuan Yau, Ketua Penerangan Jawatankuasa Pilihanraya DAP ini amat keterlaluan dan biadab menghina bendera Malaysia dan keharmonian Malaysia.


Image ini pengirim perolehi dari sebuah laman FB (KLIK SINI).


Selepas aku review komen dan shares dari entri ini, rata-rata menyatakan tidak puas hati mereka atas kebiadaban puak DAPigs ni.


Email ini membuatkan aku berkongsi pendapat dan bertukar pandangan dengan pengirim yang hanya mahu dikenali sebagai Wong.


Menurut Wong, bukan semua kaum Cina rasis dan menyokong DAP lalu beliau minta aku review komen dan shares dari posting diatas.


Tambah beliau, masih ada kaum Cina yang amat bersyukur dan berbangga menjadi rakyat Malaysia seperti dirinya.


Oleh itu kawan-kawan semua, yakinlah bahawa ramai lagi sahabat kita berbangsa Cina ini masih patriotik dan sayangkan Malaysia.


Janganlah kerana nila setitik kita labelkan sahabat-sahabat kaum Cina kita ni sama seperti DAP keparat tu.


Menurut beliau, bukan semua kaum Cina suka kepada politik kerana ilmu dan kekayaan adalah yang lebih penting dari politik.


Walaupun tidak suka kepada politik tetapi mereka perlu ambil tahu juga kerana bagi kaum Cina masa depan adalah penting.


Menyokong Kerajaan sedia ada pada hari ini adalah jalan terbaik kerana telah pasti bahawa nasib kaum Cina terbela dan kita semua hidup harmoni dan saling menghormati dengan kaum Melayu dan India.


Sempat aku bertanya, in coming election siapa yang akan dia berikan vote ???


Wong menjawab dalam tak sampai seminit pun email aku.. "BN !"


Apa pun aku nak ucapkan terima kasih kepada Mr Wong yang berkongsi pandangannya dengan I4TT.


Anak muda tanpa mengira kaum rupanya menyokong BN...!!!



3 comments:

  1. Margaret Justice juga contoh kaum Cina yang tegar menyokong BN. Aku sayang Sis Margaret mcm kakak aku. dia banyak bagi pendapat yang sangat bernas. malah dia rela dinista demi mempertahankan DSNajib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya juga tak sangka yg Margaret Justice seorang yg bersikap patriotik sayangkan negara Malaysia....walaupun beliau bukan bangsa Melayu....I Really respect you Madam... You're a real Malaysian... Kpd bangsa ku fikirlah kenapa kamu tidak berfikiran seperti Madam Margaret?....sepatutnya kita yg kena lebih bersyukur dgn apa yg kita dapat, dan kemudian terus menyokong supaya Malaysia akan lebih makmur....

      Delete
  2. Aku sekadar nak INGATkan pada siapa2 sahaja...menang undi hasil Fitnah, Maki-hamun, Caci, Rasis.. berapa lama boleh pegang kuasa??? Baca sejarah lepas..sejak dari zaman bapa segala manusia (Adam a.s.).. tiada yang kekal.. malah ada yang dijatuhkan secara HINA sebagaimana mereka naik secara HINA..

    Aku nak tanya semua kaum di Malaysia.. kamu semua mahu hidup seperti rakyat Libya, Somalia, Sudan, Burma, Mesir, Syria..demi untuk keseronokan SEORANG pemimpin ???

    FIKIR, RENUNGkan... NAJIB? ANUAR? LIM KIT SIANG? HJ HADI? siapa yang kurang bercakap? siapa yg tidak menghina orang lain? siapa yg banyak bekerja? siapa yg berDOSA disisi Tuhan NYA..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??