Sunday 30 September 2012

AWEK ARWAH NINJA PUTRAJAYA (BINI ORANG) DAH TAK PAKAI TOPENG OTROMEN !!!


Mahkamah Sesyen di sini, hari ini menetapkan 11 Oktober depan bagi mendengar permohonan pihak pembelaan untuk merujuk Muhdalena Ahmad, yang didakwa melakukan jenayah ugutan dan memiliki sebilah pedang, kepada pakar psikiatri.

Hakim Engku Ahmad Rashdi Engku Abdillah menetapkan tarikh itu selepas peguam M. Visvanathan memberitahu mahkamah mengenai permohonannya untuk membawa anak guamnya menjalani pemeriksaan tahap kewarasan mental mengikut Seksyen 342 Kanun Prosedur Jenayah.

Hakim Engku Ahmad Rashdi turut mengarahkan kedua-dua pihak menyelesaikan segala urusan penyerahan dokumen yang diperlukan sebelum perbicaraan bermula bagi mengelakkan proses perbicaraan terganggu.

Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya Kalmizah Salleh memberitahu mahkamah bahawa 42 dokumen sudah diserahkan kepada pihak pembelaan namun pihaknya akan menyerahkan lima lagi dokumen lain kepada peguam sebelum perbicaraan.

Kalmizah berkata 35 saksi akan dipanggil untuk memberi keterangan dalam perbicaraan kes itu yang ditetapkan dua hari bermula 11 Oktober.

Ketika ditemui pemberita di luar mahkamah, Visvanathan berkata anak guamnya perlu dirujuk kepada pakar psikiatri untuk menilai sama ada dia waras ketika kejadian atau dia waras untuk dibicarakan.

Muhdalena, 28, dari Kota Damansara dekat sini dituduh pada 16 Julai lepas di katil rawatannya di Hospital Putrajaya selepas terkena tembakan pada paha kanannya.

Dia didakwa melakukan ugutan jenayah dengan mengancam untuk mencederakan anggota polis bantuan, Ridzuan Megat Ahmad di perkarangan Kompleks B Jabatan Perdana Menteri di sini pada kira-kira 2.30 petang 9 Julai lalu.

Muhdalena, siswazah Universiti Islam Antarabangsa Malaysia, menghadapi pertuduhan mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga tujuh tahun atau denda atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.

Dia juga dituduh memiliki sebilah pedang pada masa dan tempat yang sama mengikut Seksyen 7(1) Akta Bahan Kakisan dan Letupan dan Senjata Berbahaya 1958 yang membawa hukuman penjara sehingga dua tahun dan denda maksimum RM2,000 atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.

Dia dibebaskan dengan ikat jamin RM10,000 sementara menunggu perbicaraan. - Bernama



1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??