Thursday, 25 October 2012

FATWA BARU ABBY ABABI - LARI DARI AKIDAH ISLAM !!! BERTAUBAT SEBELUM TERLAMBAT !!!


I4TT pun tak faham dengan ustazah mee segera sekor ni.

Sebelum aku sambung dengan ustazah bangang ni, aku nak ingatkan semua readers kenangan Aidiladha dimana pembangkang menghina Ibadah Qurban yang telah kita jalani selama ini.

Tahun 2010, telah menyaksikan bagaimana DAP menghina agam Islam melalui perayaan Hari Raya Aidiladha.

Bermula dengan ucapan Aidiladha Lim Kit Siang di blognya.

Kemudian muncul komen-komen negatif berbentuk provokasi kepada agama Islam.

Yang menjadi sangat pelik, kenapa Kit Sial melepaskan semua komen berkenaan ???

Jika dia seorang pemimpin dia tak akan melepaskan komen yang boleh mencetuskan ketegangan kaum dan agama.



Ini satu contoh, banyak lagi komen yang boleh dibaca di SINI.

Tahun lepas pula (2011), kita melihat pula gelagat puak-puak DAP dan Cina PKR mencampuri ibadah korban.

Sekor betina dari pembangkang ni, si Teresa Kokok pula, mengagihkan daging Korban.

Tak cukup dengan campur tangan dan kaki, masih lagi di media maya.

Kali ni di MalaysianInsider pula,



Tahun ni pula, lain halnya.

Ibadah Qurban dihina oleh Ustazah Mee Segera PAS...

Siapa lagi kalau bukan sekor betina yang bernama Abby Ababi... Opppsss...

Ustazah bangang yang sekor ni, telah banyak cetuskan kontroversi dan tak kurang juga fatwa-fatwa sengalnya malah fatwa yang tak pernah wujud dalam Al-Quran dan hadis pun boleh jumpa sepanjang-panjang twitter pompuan sekor ni.

Kali ni, fatwa terbaru berkaitan Ibadah Qurban, mungkin fatwa berkaitan wali dah tak laku kot.

Siapa yang blur pasal kes wali ni, boleh refer kat SINI.



Inilah fatwa terbaru ustazah mee segera cap longkang daripada Parti PASpispus.

Aku tak sure apa agama si Abby Ababi ni.

Seorang Islam amat prihatin dan berjaga-jaga dengan lisannya supaya tidak terkeluar dari Akidah.

Tetapi, nampaknya si Abby Ababi ni lebih sayangkan Politik dari Akidah !!!

Tak cukup ke si Abby Ababi ni kena sound dengan Ustaz Kazim ???

Check SINI untuk tengok macam mana Abby Ababi meraung bagai nak rak kena sound.

Mental breakdown terus, tu pun tak serik-serik lagi.

I4TT rasa, Abby Ababi kena perbetul semula syahadah dan bertaubat kepada Allah.

I4TT confuse sekarang ni, Abby Ababi ni ahli PAS ke DAP ???

Abby Ababi boleh baca sikit info ilmiah dibawah sebelum komen pasal Ibadah Qurban;

Al-Hafiz Ibnu Kathir berpendapat sepuluh malam bermaksud sepuluh hari awal pada bulan Zulhijjah seperti tafsiran yang telah dinyatakan Ibnu Abbas, Ibnu al-Zubair dan Mujahid. Ibadah lain yang besar nilainya pada Zulhijjah adalah ibadah korban. Antara ayat al-Quran yang menyeru manusia melakukan ibadah korban ialah firman Allah SWT: “Dan tunaikanlah solat (kerana Tuhanmu) dan sembelihlah.” (Surah al-Kauthar, ayat 2)

Imam Syaukani dalam kitab tafsirnya Fath al-Qadir menjelaskan bahawa solat yang dimaksudkan adalah solat sunat Aidiladha dan suruhan sembelihan pula bermaksud ibadah korban seperti dinyatakan oleh Qatadah, ‘Ataa’ dan Ikrimah.

Diriwayatkan oleh Imam Ahmad dan al-Hakim, Nabi SAW bersabda: “Sesiapa yang mempunyai kemampuan dan dia tidak menyembelih korban maka janganlah dia mendekati tempat solat kami (ketika solat sunat Aidiladha).” (Hadis ini dinilai sahih oleh al-Hakim, al-Imam al-Zahabi dan al-Albani)

Rasulullah SAW bersabda: “Tidak ada amalan anak Adam yang lebih disukai oleh Allah SWT pada hari al-Nahr (10 ZulhijjahS) daripada menyembelih sembelihan (korban), sesungguhnya ia akan datang pada hari akhirat nanti bersama tanduk, bulu dan kukunya. Sesungguhnya darah yang jatuh daripada sembelihan korban itu sampai kepada Allah sebelum daripada jatuh ke atas tanah maka sempurnakanlah sembelihannya.” (Riwayat al-Tirmizi)

Allah SWT berfirman: “Dan mereka mengingati Allah SWT pada hari-hari yang tertentu (dengan menyembelih korban) dengan apa yang Allah kurniakan kepada mereka yang terdiri daripada haiwan-haiwan ternakan.” (Surah al-Haj, ayat 28)

Seeloknya Abby Ababi juga belajar sikit sirah Nabi sebelum komen pasal Ibadah Qurban Umat Islam.

Umat Islam dituntut melakukan ibadah untuk mengingati dan meneruskan ibadah yang dilakukan oleh Nabi Ibrahim yang menunjukkan rasa taat dan patuh kepada setiap perintah Allah SWT sehingga sanggup menyembelih anaknya Nabi Ismail.

Namun Allah SWT menukarkan Nabi Ismail dengan seekor kibas yang gemuk sebagai ganti kepada nilai ketaatan ditunjukkan mereka berdua.

Lantaran itu peristiwa itu dijadikan ibadah dalam syariat Islam dengan disunatkan setiap Muslim yang mampu supaya menyembelih haiwan ternakan sebagai melahirkan rasa cinta kepada Allah SWT melebihi dunia dan isinya serta untuk memperingati peristiwa bersejarah ini.






No comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??