Sunday, 21 October 2012

HAH !!! BUKTI VIDEO NGA KOR MING MASUK ISLAM ?!!


Salam to all..

Sekitar tahun lepas umat Islam di Malaysia digemparkan dengan kes seekor kafir harbi yang mempersendakan ayat suci Al-Quran.

Terlebih dahulu, tengok dulu video dibawah;



Ok, I4TT tak nak berlagak alim ulama dengan menerangkan hukum seorang kafir membaca Al-Quran.

Berbeza mazhab, berbeza pandangannya.. ada yang mengatakan haram, harus dan lain-lain.

Ini adalah kerana adanya percanggahan pendapat dan qilaf dalam isu ini, jadi I4TT cuma nak ceritakan berkaitan etika dalam isu seekor kafir harbi ini yang membaca ayat suci.

Maybe ada yang tak tau apa itu kafir harbi... well, kafir harbi tu yang macam dalam video atas ni la salah satu contohnya.

Kafir harbi adalah kaum kafir yang memerangi dan cuba menjatuhkan Islam manakala kafir zimni adalah kaum kafir yang boleh bekerjasama dan tiada sebarang niat jahat terhadap Islam.

Ok, itu sikit je la pasal apa itu kafir harbi dan kafir zimni.. selebihnya korang boleh buat carian di google k.

Berdasarkan video diatas... korang rasa apa motif si kafir harbi ni membaca sepotong ayat Quran yang mana surah disebut tidak wujud langsung didalam Al-Quran ???

Bagi si kafir mungkin dia tak tahu... bagaimana puak lebai kera hijau yang bersorak dan bertakbir dibawah ???

Dangkal sangatkah ilmu agama ???

Secara terang lagi bersuluh, puak cina DAPigs ni hanya mempermainkan agama kita di pentas politik.

Benarkah mereka ikhlas dan betul-betul percaya ayat suci Al-Quran ???

Tidakkah jika mereka ini ikhlas, sudah ramai kaum kafir harbi ni memeluk Islam.

Kalau begitu, barulah kita boleh berbangga dengan PASpispus !!!

Ini terbalik pula... Puak kafirun laknatullah ini mentarbiahkan puak PASpispus dengan ayat dari surah yang tak wujud kemudian disambut dengan takbir... ?!!

Jika puak kapir DAPigs ni nak dalami Al-Quran.. pernah tak sesiapa nampak puak-puak ni belajar dengan alim ulama ???

Sudah lebih 4 tahun mereka ni bersama PASpispus... sudah berapa ramai yang memeluk Islam ???

Korang pun tahu jawapannya...

Oleh itu, tidak keterlaluan kalau I4TT katakan mereka puak pakatan haram ini adalah syaitan yang bertopengkan manusia !!!

Syaitan pun boleh baca ayat Al-Quran... Apakah Nik Ajis lupa ??? 

Ehh.. I4TT pulak lupa... Nik Ajis kan memang dah mengaku dia kawan baik Syaitan !!!

Ni bukti pengakuan Nik Ajis...


Cuba dengar gelak orang tua ni di hujung-hujung tu...

Macam gelak syaitan yang jahat dan bermuslihat !!!

Damn creepy !!!

Tiba-tiba I4TT teringat satu kisah dalam sirah Nabi SAW tentang Syaitan yang membaca ayat Al-Quran...

Imam Bukhari meriwayatkan sebuah hadis daripada Abi Hurairah yang menceritakan kisah yang berlaku ke atas dirinya....
"Rasulullah s.a.w telah menugaskan saya untuk menjaga zakat Ramadhan. Tiba-tiba datang seseorang lalu mengambil sebahagian daripada makanan tersebut, lalu saya menangkapnya dan mengancam untuk membawanya mengadap Rasulullah s.a.w. Ia merayu "Tolonglah, saya sangat memerlukan makanan ini, anak-anak dan isteri sedang menunggu..."
Lalu saya pun membiarkannya pergi...
Apabila bertemu Rasulullah s.aw keesokan harinya, baginda bertanya " Wahai Abu Hurairah, apa yang kamu lakukan terhadap orang yang kamu tangkap malam tadi ?" Saya menjawab "Dia mengadu bahawa ia sangat memerlukan makanan, saya pun bebaskan kerana terlalu kesiankan dia"
Baginda bersabda "Dia berbohong, dia pasti akan datang lagi!".
Saya yakin memang lelaki itu akan datang lagi kerana Rasulullah s.a.w yang menyatakan demikian, lalu saya pun mengintip pada malam berikutnya. Lelaki itu datang lagi dan mengambil makanan. Saya menangkapnya lalu berkata "Aku akan membawamu berjumpa Rasulullah s.a.w!" Lelaki itu merayu lagi, sebagaimana kali pertama dan berjanji tidak akan datang lagi. Lalu saya bebaskannya .
Apabila bertemu Rasulullah s.aw keesokan harinya, baginda bertanya " Wahai Abu Hurairah, apa yang kamu lakukan terhadap orang yang kamu tangkap malam tadi ?" Saya menjawab "Dia mengadu bahawa ia sangat memerlukan makanan, saya pun bebaskan kerana terlalu kesiankan dia" Baginda bersabda "Dia berbohong, dia pasti akan datang lagi!".
Saya pun mengintip pada malam berikutnya. Lelaki itu datang lagi dan mengambil makanan. Saya menangkapnya lalu berkata "Aku akan membawamu berjumpa Rasulullah s.a.w! Ini kali ketiga, aku tidak akan lepaskan kamu lagi kerana kamu berjanji tidak datang, tetapi masih datang !" Lelaki itu berkata " Aku akan ajar kepada kamu sesuatu !" Saya bertanya " Apa dia??"
Lelaki itu berkata " Apabila kamu hendak tidur, bacalah Ayat Kursi , الله لا اله الا هو الحي القيوم  hingga akhir ayat , nescaya Allah sentiasa menjaga kamu dan syaitan tidak akan sekali-kali mendekati kamu sehingga pagi " Saya pun melepaskan lelaki itu....
Apabila bertemu Rasulullah s.aw keesokan harinya, baginda bertanya " Wahai Abu Hurairah, apa yang kamu lakukan terhadap orang yang kamu tangkap malam tadi ?" Saya menjawab "Dia telah mengajar kepada saya sesuatu yang menyebabkan Allah menjaga saya, lalu saya bebaskan dia." Sabda baginda "Apa dia?"
Saya menjawab " Lelaki itu berkata , apabila hendak tidur, bacalah Ayat Kursi , الله لا اله الا هو الحي القيوم  hingga akhir ayat, nescaya Allah sentiasa menjaga kamu dan syaitan tidak akan sekali-kali mendekati kamu sehingga pagi"
Baginda bersabda "Dalam perkara ini, dia telah berkata benar walaupun sebenarnya dia adalah seorang yang sangat suka bohong. Adakah kamu tahu siapa lelaki itu ?" Saya menjawab " Tidak" Sabda baginda "Itu adalah syaitan !"


Jadi... ingatlah kita wahai anak-anak Adam... Syaitan itu datang dalam pelbagai rupa dan bentuk...

Masih mahu teruskan menyokong SYAITAN ???

Fikirkan semula...

Tepuk Sejadah... Tanya Iman...



No comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??