Friday 12 October 2012

NIZAR LAMBAI DIDAKWA ATAS TUDUHAN RASUAH !!!


Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) perlu menyiasat segera dakwaan rasuah di kalangan pemimpin pembangkang sama ada wujud kes atau sebaliknya supaya integriti dan ketelusan agensi itu sentiasa dihormati rakyat di negara ini.

Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir, berkata beliau sendiri berasa hairan kerana apabila membabitkan pemimpin UMNO dan Barisan Nasional (BN), siasatan segera dijalankan oleh agensi berkenaan.

“Saya agak khuatir dan pada masa sama hairan kerana orang ramai bercakap apabila timbul dakwaan rasuah di kalangan pemimpin pembangkang, tiada tindakan diambil oleh SPRM tetapi jika di pihak BN atau UMNO, tindakan begitu cepat sekali.

“Ini gambaran yang diberikan oleh orang ramai dan juga bekas Setiausaha Sulit kepada Ketua Pembangkang, Anuar Shaari,” katanya kepada pemberita selepas melancarkan Rumah Contoh RPT Perwira Sungai Tumboh, dekat Seri Iskandar, hari ini.

Mengulas pendedahan sebuah blog yang mendakwa mantan Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin menandatangani surat kelulusan projek membina jalan pada 2008, Zambry berkata:

“Saya tidak tahu sama ada beliau ada mengeluarkan arahan untuk beri projek itu kepada syarikat tertentu atau sebaliknya.

“Mengikut amalan kerajaan, saya dan Nizar terikat dengan peraturan dan perlu mendengar nasihat SPRM untuk mengeluarkan surat kelulusan itu dan ini kerana Menteri Besar tidak mengeluarkan surat untuk diberikan kepada sesebuah syarikat,” katanya lagi.

- Perak Today -


1 comment:

  1. Ηі! I just wish to оffеr you a big thumbs up for your gгeat іnfo you've got right here on this post. I will be returning to your site for more soon.
    my webpage > Same Day Loans

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??