Saturday, 13 October 2012

PANAS !!! KISAH NIZAR LAMBAI DIBOGELKAN !!! BUKAN 18SX !!!


Kalau kita dengar ceramah politik nizar pasti kita sangka nizar ni layak sesangat menggantikan arwah ibrahim. 

Eh silap.... Anwar Ibrahim. 

Tapi memang layak pun....

Mana taknya, dalam setiap ceramahnya mesti ada ayat ayat quran yang diguna pakai untuk menguatkan hujah yang umno ni perasuah, salah guna kuasa dan macam macam lagi. 

Takde satu pun ceramahnya yang dia kata dia tu baik, bagus dan amanah. 

Rupa rupanya dia sendiri pun tak berani nak kata dia amanah.

Kalau nak bandingkan nizar ngan artis yang masuk pas memang takder standard le artis artis tu semua. 

Nizar lagi bijak dalam bab mempromosikan diri.

Contohnya isu ancak, gedegung gedegang dia fitnah Dr Zambry dan mufti perak tapi rupanya dia sendiri pun tak tau ancak tu macam mana. 

Bab ancak tu boleh tengok muka bingung Nizar kantoi dalam sidang DUN bila Dr Zambry terangkan maksud ancak dalam bahasa melayu.

Yang keduanya pulak isu Kilang Vale, rupanya masa Nizar jadi MB lagi Nizar dah takder masalah nak terima kilang Vale ni di Perak. 

Bila dah kantoi, dia buat muka toyer cari isu lain pulak.

Tak cukup nak fitnah Dr Zambry, dia fitnah pulak isu rumah ibu Dr Zambry. 

Isu tu pun dah dijawab dalam sidang DUN. 

Muka dia merah membabi bila Dr Zambry jelas kan perkara yang sebenarnya.

Perangai yang suka menyondol macam babi ni memang dah jadi tebiat Nizar, dia kira nak populariti jer. 

Dia bukan kira benda tu fitnah ke atau aib kan orang ke.

Tapi rupa rupanya mulut yg selalu sangat sebut ayat quran dalam ceramah ni tak berani nak sokong mengecam Ngeh Koo Ham yang menghina Islam. 

Dia punya lari macam babi kena tembak. 

Kalau babi tengok pun babi nak tergelak.

Betul kata orang arab, "Unta yang bawak quran beribu tahun di padang pasir pun tak reti juga nak baca quran", inikan pulak nizar yang pandai sebut ayat quran tapi keyakinannya sama juga macam Nga Koo Meng. 

Cuma Nizar ni elok le sikit bacaannya dari Nga Koo Meng.

Baru baru ni BB dihubungi oleh seseorang, dia minta BB publishkan cerita si Nizar ni dalam blog. 

Katanya dia dah tak tahan benor nengok penipuan demi penipuan Nizar memfitnah Dr Zambry dan kemunafikan demi kemunafikan yang ditonjolkan oleh Nizar.

Korang nak tau tak, sebenarnya Nizar ni apa yang dia tuduh orang lain buat, rupa rupanya dia yang buat kerja tu. 

Memang betul la kata apek cina tanam sayur dekat rumah aku tu.

Katanya: "ini Latok Silly Nizar bukan menteli busat manyak baik tapi dia menteli busat manyak nasib baik"

Bukan aku yang kata, apek tu yang kata. 

Aku pun tak paham apa katanya. 

Terok benor pelatnya...

Ada gak keling gunting yang cakap kat aku pasal Nizar ni. 

Dia punya puji si Nizar ni dah macam Nizar ni tokong. 

Korang nak tau apa kata keling tu ?

Katanya sambil tunjuk gambar nizar dalam paper: "ini pundek banyak baik punya orang. Dia boleh cakap tamil. Kita punya orang banyak suka ini pundek jadi menteri busar"

Keling tu le yang kata, bukan aku.

Kita sambung balik citer pasal pundek tadi... 

Eh silap...pasal Nizar...

Nizar ni rupa rupanya dia dah arahkan UPEN supaya proseskan permohonan projek memperbaiki dan menaik taraf jalan di Lekir. 

Bukan pasal projek tu yang aku pertikaikan tapi yang aku musykil ialah pasal nama kontraktor yang terang terang tertulis dalam surat sokongan tu. 

Kenapa projek tu tak di tenderkan supaya ramai kontraktor boleh beradu nasib dengan harga harga yang mereka mampu tawarkan ?

Takkan lah projek sekecil tu pun Nizar nak bagi pada kroni dia ? 

Bayangkan lah kalau projek ciput pun bagi kat kroni, apatah lagi projek besar dan projek projek yang berkaitan dengan hasil bumi ?

Betul le kata orang tua tua "kalau udah muka jerongen memanjang tu tandanya perangai suka mengata orang".

Bila le gamaknya Nizar nak bertaubat.....

Salinan surat tu aku lampirkan kat bawah, korang baca lah..... 

Nyampah aku...


Sumber : Budak Benteng


No comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??