Saturday 26 November 2011

GEMPAR !!! MENTERI BESAR SELANGOR TAK RASIONAL ???

Apa rasionalnya untuk membuat pengasingan pilihanraya bagi negeri Selangor ???

Tindakan untuk mengasingkan pilihanraya ke 13 bagi Negeri Selangor adalah amat gila dan paling bodoh sekali. Jadinya idea siapakah yang ingin membuat pengasingan itu???

Dari apa yang dapat dilihat sekarang, idea itu bukan setakat gila dan bodoh tetapi menunjukkan rasa takut mereka untuk kehilangan kuasa. Mereka mungkin berpendapat pilihanraya serentak bakal mengundang kekalahan teruk mereka untuk kecundang dan tertonggeng di pilihanraya ke-13 ini nanti. Namun begitu, mereka mungkin bengap untuk memikirkan bahawa jika pilihanraya serentak atau berasingan keputusannya tetap sama.

Taktik ini dapat dibaca dengan senang oleh sesiapa sahaja di atas muka bumi ini bagi yang berakal. Jelas pembangkang tidak mampu untuk hadapi pilihanraya serentak mungkin diatas faktor kurangnya tenaga kerja. Semua juga sudah sedia maklum bahawa ramai sudah ahli-ahli dan tak kurang juga pemimpin dikalangan pembangkang yang telah keluar dari parti. Ini belum dikira penyokong yang telah beralih arah menyokong kerajaan Barisan Nasional.

Mungkinkah tujuan puak-puak pakatan haram ini mengidamkan pilihanraya berasingan kerana terdapat tipu muslihat yang cuba disorok dari rakyat yang naif ??? Antara tipu daya dan muslihat mereka ini adalah untuk mewujudkan pengundi hantu, zoombie, toyol dan hantu bungkus agaknya. Jika pilihanraya serentak mereka tidak dapat mengatur pengundi hantu tetapi jika dilakukan berasingan, jangan terkejut jika anda mendapat tawaran untuk membuang undi kali ke-2 di Selangor pula. Faham-faham sahaja lah, jarak 1 negeri ke negeri yang lain bukannya dekat apatah lagi dari utara Selangor ke selatan Selangor pun bukan dekat juga. Maklum sahaja, pembangkang di Malaysia ni bukannya ada kualiti tetapi lebih pada tipu daya dan msulihat jahat sahaja. Macam-macam lagi muslihat yang dapat diandaikan dari idea bodoh dan benak pembangkang ini.

Namun begitu, ada juga baiknya bagi Barisan Nasional. Jentera BN dari seluruh pelusuk Malaysia boleh berkampung di Selangor bagi menguatkan jentera Selangor. Kalau bagi pakatan haram jadah ini, mereka akan dapat advantage, jangan lupa BN juga akan dapat advantage. Tetapi sudah semestinya Kerajaan BN tidak akan bersetuju sama sekali terhadap kebodohan yang bingai dari puak-puak pakatan haram jadah ini. Bukan kerana BN tidak mahu, tetapi demi rakyat. Kerajaan BN jika mahu melakukan sesuatu sentiasa memikirkan tentang rakyat dan mendahului rakyat. Pilihanraya berasingan ini hanya menyusahkan rakyat dan bukan menyenangkan rakyat. Kenapa bebal sangat pemikiran pembangkang sampai tak boleh nak berfikir. Ini menunjukkan kesingkatan otak mereka.

Pakatan haram jadah ini baru memerintah selama 3 tahun di Selangor tetapi lebih ingin memandai demi menampakkan kedunguan otak mereka. PAS telah 20 tahun memerintah Kelantan. Walaupun begitu, PAS akur terhadap peraturan yang diperuntukkan. Walaupun PAS bermasalah di Kelantan namun rasanya sikit baik la dari Selangor dalam hal ehwal perlembagaan ini. PAS lebih faham peraturan pilihanraya daripada Pakatan Selangor. Dan PAS juga lebih faham kenapa Pilihanraya Sarawak tidak sama dengan Semenanjung jika dibandingkan dengan Khalid Ibrahim. Sekurang-kurangnya Nik Aziz lebih arif dari Khalid Ibrahim. Nik Aziz juga turut membidas idea benak untuk pengasingan pilihanraya.



MB Selangor ini tidak tahu basic pembubaran DUN. Mungkin dia tak faham maksud "Tarikh Luput". Dengarnya ada desakan untuk Khalid turun dari takhta kerusi MB... Hehehe...

Mari kita lihat apa kata Dato' Sri Noh Omar berkaitan ini.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??