Friday 18 November 2011

GEMPAR !!! PAKATAN HARAM KANTOI MASA REMBAT DUIT PELAJAR !!!


Malam semalam I4TT dapat maklumat berkaitan sekolah yang cuba menyelewengkan wang bantuan kepada pelajar. Hari ini pula Yang Amat Berhormat Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Pelajaran telah pun mengambil tindakan. Sekolah berkenaan telah memotong sebanyak RM50 daripada jumlah wang bantuan RM100 dengan alasan untuk bayaran yuran PIBG.

Hari ini sebuah sekolah rendah di Keramat di sini yang didakwa memotong RM50 daripada wang bantuan persekolahan RM100 yang diberikan kerajaan kepada pelajar telah diarah untuk memulangkan semula wang itu dengan segera kepada pelajar. Pengarah Pelajaran Wilayah Persekutuan Datuk Khairil Awang berkata, beliau telah menghubungi guru besar sekolah itu yang telah membuat pemotongan wang bantuan itu dan guru besar berkenaan bersetuju untuk mengembalikan semula wang bantuan tersebut kepada pelajar.

"Apabila mengetahui hal itu yang dimaklumkan oleh Yang Amat Berhormat Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Dato' Haji Muhyiddin Yassin, saya terus menghubungi pihak sekolah untuk segera mengembalikan wang bantuan itu,” katanya kepada pemberita selepas mengumumkan keputusan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) bagi Wilayah Persekutuan di sini hari ini.

"Tidak boleh sesiapa pun, mahupun guru besar sekolah membuat potongan wang bantuan yang diperuntukkan oleh kerajaan untuk pelajar,” katanya.

Begitulah kata-kata Datuk Khairil Awang. I4TT pon pelik dengan perangai puak-puak pakatan ni. Duit bantuan KERAJAAN kepada pelajar pun nak disebat. Sengkek sangat ke??? Kalau macam ni cara BERKEBAJIKAN mereka, jawabnya... jahanam lah Malaysia bumi bertuah ni kalau jatuh pada si tamak haloba ni. Harta dari 4 buah negeri tu tak cukup lagi kot diorang ni kaut. Macam sial la puak-puak pakatan haram jadah ni !!!!

Psssstttt.... negara berkebajikan pakatan haram ni bermaksud sekau je apa yang nampak walau pun duit dari Kerajaan Barisan Nasional untuk pelajar sekolah !!!!

1 comment:

  1. Haram haram duit kerajaan gelojoh juga nak menibai! Wakakakaka.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??