Sunday 23 December 2012

ANWAR BERSAMA PEMIMPIN PR AKAN SERTAI MOGOK LAPAR HIMPUNAN HIJAU !!!



Nampaknya, masih ada tangan-tangan ghaib yang berdegil ingin terus mempolitikkan Kilang Lynas di Gebeng walaupun terbukti kilang tersebut menepati tahap keselamatan serta syarat-syarat yang ditetapkan oleh pihak berkuasa alam sekitar dan badan antarabangsa bagi sebuah kilang kimia.

Usaha untuk menghentikan operasi kilang ini melalui proses mahkamah dan undang-undang gagal memandangkan pihak yang menentang, iaitu Himpunan Hijau tidak mampu mengemukakan sebarang hujah yang bernas dan bukti yang kukuh bagi menyokong tuduhan bahawa kilang tersebut tidak selamat.   

Manakala, hujah pihak Lynas disokong dengan fakta, angka, serta bukti dari pakar serta pihak berkuasa dan badan antarabangsa.  

Taktik Himpunan Hijau ialah membangkitkan keraguan dan prasangka buruk kononnya kerajaan tidak telus dalam meluluskan operasi Lynas.   

Ini tidak mengejutkan kerana majoriti peserta Himpunan Hijau adalah kaum Cina yang cukup gemar mempercayai apa-apa saja yang buruk tentang kerajaan.   

Tidak mengejutkan lebih separuh daripada mereka yang menentang Lynas itu langsung tidak tahu menahu mengenai fakta dan angka mengenai Lynas dan sebaliknya hanya menelan sahaja hasutan bahawa kerajaan Melayu korup sepenuhnya sepertimana yang disogok oleh akhbar berbahasa Cina dan pemimpin rasis kaum itu.  

Sikap bodoh sombong atau kiasu ini terserlah dalam laporan akhbar mereka apabila mengambil sikap tidak malu apabila tersalah lapor atau mungkin sengaja melaporkan fakta yang salah iaitu kononnya Datuk Mashal Ahmad, Pengarah Urusan Lynas Corporation berkata bahawa sisa logam tanah jarang tidak boleh dieksport.   

Datuk Mashal pantas menafikan laporan yang salah tersebut dengan menegaskan bahawa beliau ada menyebut sebanyak 5 kali bahawa sisa berkenaan akan dijadikan produk untuk dieksport, siap dengan penjelasan secara teknikal tentang cara dan bagaimana ia akan dilakukan.  

Malangnya, kumpulan Himpunan Hijau ini bengap-bengap belaka dan tidak mampu memahami fakta dan angka.  

Mungkin mereka hanya bijak mengira wang tetapi tidak cukup bijak untuk memahami sains dan matematik mahupun bahasa yang mudah.  

Justeru, mereka terus berdegil untuk menentang Lynas bermati-matian.  

Jika sebelum ini mereka telah berjalan kaki dari Kuantan ke Kuala Lumpur, kali ini mereka bercadang untuk mengadakan mogok lapar selama 100 jam pada 27 Disember depan bermula dengan berkhemah di Dataran Merdeka sebelum memulakan pemanduan ke Gebeng.  

Dalam protes berjalan kaki sebelum ini, Wong Tack telah disertai oleh 80 orang aktivis.  

Menurut Wong Tack, Ketua Himpunan Hijau, untuk protes kali ini pula, mereka menjangka 10,000 kereta akan turut menyertai pada hari tersebut.   

Apa yang mengesahkan keraguan kita bahawa ada tangan ghaib di belakang Himpunan Hijau ialah apabila Wong Tack bukan sahaja bercakap mengenai 100 hari menentang Lynas tetapi juga mengenai menjatuhkan ‘kuasa jahat di belakang rejim yang korup’.  

Kononnya undang-undang telah diceroboh, dan penggubal undang-undang sendiri yang mencerobohnya.  

Menurut laman www.fz.com Ambiga Sreevenasen akan turut serta untuk meraikan ‘kejayaan’ mereka berjalan dari Kuantan ke KL dalam protes sebelum ini.  

Dengan penyertaan Ambiga, maka terbuktilah akan wujudnya kaitan kumpulan ini dengan rangkaian musuh yang ingin melihat kerajaan Malaysia tumbang.  

Jelaslah kini bahawa Himpunan Hijau juga turut memainkan peranan yang mana Ambiga atau BERSIH dan juga SUARAM telah gagal, iaitu memburukkan imej dan nama kerajaan Malaysia.  

Setakat ini,  BERSIH dan SUARAM telah mengakui menerima dana dari rangkaian Yahudi yang beroperasi bersama George Soros dalam merealisasikan agenda menukar kerajaan di negara-negara yang memiliki kepentingan serta tidak sehaluan dengan cita-cita mereka.  

Atas prinsip bahawa musuh kepada musuh adalah kawan, maka tidak mustahil Himpunan Hijau juga mempunyai agenda lain selain dari memburuk dan menjatuhkan kerajaan Malaysia.  

I4TT berkata begini berdasarkan hakikat bahawa ianya disertai hampir 100% kaum Cina yang terkenal dengan sifat rasis, serta hakikat bahawa Lynas diterajui oleh Melayu dengan majoriti pekerja juga adalah Melayu.   

Kita tidak boleh mengenepikan kemungkinan penentangan terhadap Lynas ini juga bermotifkan perniagaan dan kepentingan seseorang atau sesuatu pihak.   

Perlu dimaklumkan bahawa antara projek yang sedang dibangunkan di kawasan tersebut ialah projek usahasama antara Tan Sri Tiong Hiew King, Pengerusi Eksekutif Kumpulan Rimbunan Hijau dengan China, iaitu Kuantan Industrial Park (MCKIP) yang mana terletak hanya 1 km dari Lynas.  

Jangan juga kita lupa bahawa Lynas juga merupakan pesaing terdekat yang  bakal menjejaskan kedudukan China sebagai pengeluar nadir bumi terbesar di dunia.  

Mungkinkah projek Lynas telah mengganggu rancangan projek pembangunan masa depan yang diangan-angankan oleh pihak tertentu ???  

Mungkinkah sikap rasis yang terlalu tebal telah meletakkan kepentingan negara China melebihi negara sendiri ???  

Mungkinkah sikap rasis itu juga telah membangkitkan rasa dengki dan iri hati apabila melihat anak Melayu berjaya ???  

Kerana bukan kita tidak tahu bagaimana sakitnya hati kaum Cina terhadap Tan Sri Syed Mokhtar AlBukhary…  

Segalanya mungkin.. terpulanglah kepada fikiran masing-masing untuk menyelesaikan teka-teki ini.   

Yang pasti, Himpunan Hijau bukan berjuang untuk alam sekitar tetapi untuk satu agenda gelap yang berangkai dan bertindih antara satu sama lain.  

Justeru, kita alu-alukan rancangan mereka untuk mogok lapar.  

Seeloknya, mereka teruskan saja mogok lapar itu sehingga 100 hari sama dengan kempen mereka.  

Setakat 100 jam, tak ada maknanya bagi satu ‘perjuangan yang murni demi alam sekitar’.  

Lihat saja Mahatma Ghandi yang sanggup bertahan sehingga matlamatnya tercapai. 

Atau lebih baik jika kumpulan Himpunan Hijau ini mengugut untuk bakar diri beramai-ramai sekiranya Lynas tidak ditutup.   

Atau mungkin juga boleh mengugut membunuh diri dengan mendedahkan diri kepada radioaktif bagi memperlihatkan kesannya kepada orang ramai.  

Cara ini tentu lebih berkesan dan meyakinkan.   

Apakah Wong Tack tidak mahu menyahut cabaran ini ???  


1 comment:

  1. Puasa wajib pun ade orang curi2 makan, boleh per aya ke mereka ni semua.Aku sikit pun xpcaya.Muhasabah diri la, hendak kah kita pilih ketua segala maksiat jadi pemimpin kita,Naauzubillah..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??