Friday 14 December 2012

PERINGATAN : ULAMA JAHAT AKHIR ZAMAN !!!



Nabi bersabda; Selain daripada Dajjal ada satu perkara yang sangat aku bimbangkan. 

Lalu ada orang yang bertanya; Apakah itu wahai Rasulullah? 

Mereka ialah Ulama Jahat...hadis riwayat Ahmad daripada Abu Daud.

Dajjal itu tujuannya jelas untuk menyesatkan manusia tetapi ulama jahat ini walaupun lidahnya pandai memaling orang lain dari cinta dunia, namun amal dan perbuatan mereka adalah mengajak orang lain membuat kejahatan kerana amalan seseorang itu lebih berkesan dari percakapannya.

Maka apa yang dapat dirosakkan oleh ulamak jahat ini dengan perbuatan mereka adalah lebih banyak daripada apa yang dapat dibaikkan oleh lidah mereka.

Rasullulah saw bersabda maksudnya: "Di akhir zaman ramai ulama su' (jahat)."

Daripada Abu Hurairah ra. berkata, Rasulullah SAW. hersabda;

“Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat darIpada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat)”.

Allah SWT. Berfirman kepada mereka; 

"Apakah kamu tertipu dengan kelembutan Ku? Ataukah kamu terlampau berani berbohong kepada Ku? Demi kebesaran Ku, Aku bersumpah akan menurunkan suatu fitnah yang akan terjadi di kalangan mereka sendiri, sehingga orang yang alim (cendikiawan) pun akan menjadi bingung (dengan sebab fitnah itu)". H.R Termizi


1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??