Thursday 8 November 2012

MUSLIMAH PAS AKUI MALAYSIAKINI PORTAL FITNAH DAN PERTAHANKAN ANAK KAKI PELACUR !!!


alt

Dewan Muslimat PAS hari ini mempertahan kenyataan Ahli Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar mengenai isu hak kebebasan beragama pada Forum Islamic State - Which Version Whose Responsiility baru-baru ini.

Menurut Timbalan Ketua Muslimat PAS, Dr Siti Mariah Mahmud, Nurul Izzah sewajarnya diberi ruang untuk memberi penjelasan terlebih dahulu malah sewajarnya disiasat terperinci dilakukan terhadap kenyataan beliau dan tidak terus dihukum hanya kerana mainan sebilangan media tempatan yang didakwanya memutarbelit pelbagai kenyataan pimpinan Pakatan Rakyat.

"Selepas mendengar penjelasan YB Nurul sendiri dan YB Mujahid (antara panel Forum tersebut), maka kami percaya dan yakin apa yang diperkatakan oleh YB Nurul telah diputarbelitkan. 

Banyak andaian dan tanggapan dibuat oleh pelbagai pihak bagi memanjangkan isu ini walaupun mereka tidak hadir dan mendengar sendiri forum itu.

Mereka membuat komen hanya berasaskan laporan Utusan Malaysia. 

Isu ini telah dipolitikkan dan sengaja diperbesarkan sedangkan Nurul Izzah tidak sekali mengeluarkan kenyataan yang bermaksud, orang Melayu bebas memilih agama atau mengajak orang Melayu keluar Islam atau menyokong orang yang murtad," katanya pada sidang media di lobi Parlimen, hari ini.
 
alt

Sebelum ini, Naib Presiden PKR itu telah dilaporkan telah mempertikai ketidakadilan peruntukan undang-undang berkaitan kebebasan beragama hanya untuk bukan Islam, sedangkan kumpulan Islam disekat daripada pengamalan kebebasan tersebut. 

Beliau turut mendakwa Malaysia seharusnya tidak wujud sebarang perbezaan antara agama Islam dan agama lain di negara ini.

Kenyataan beliau yang dikeluarkan menerusi Forum Islamic State - Which Version Whose Responsiility di Subang baru-baru ini telah membangkitkan kemarahan beberapa Pemimpin Politik kerana didakwa senada dengan pendirian Majlis Peguam.

Antara yang tidak berpuas hati dengan kenyataan beliau termasuklah beberapa Pimpinan UMNO, PERKASA dan Dewan Pemuda PAS Pusat.


Sumber : KLPos

Psssttt... Adakah muslimah PAS menyatakan bahawa Malaysiakini yang pertama siarkan artikel itu memutarbelit kenyataan Nurul Izzah ??? Jadi, apakah sememangnya Malaysikini portal fitnah ???



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??