Thursday 28 March 2013

NSK SELAYANG JUAL DAGING BABI BERSAMA DAGING LEMBU ?!!


Babi Dijual Bercampur_

Salam semua.

Ini adalah kisah benar


Semalam 8 am saya ke NSK Selayang mencari keperluan anak-anak untuk simpanan stok biskut dan sabun ke asrama. 

Saya jarang pergi sangat ke NSK, last pergi masa rombongan cik kiah membeli barang-barang untuk projek CSR corporate services dulu tu... (tak hengat ker)....

Saya masuk ke kawasan pasar segar NSK ni... Cuba tengok kat bawah (atas) apa yang saya nmpk ????? 

jeng jeng jeng...

Binatang yang bernama BABI ni dok parking dalam troly tanpa berbalut, not only that.. boleh pula lepak kat sebelah booth daging lembu. 

Masa saya ambil gambar ni ramai jugak pekerja Myanmar tu bising bising... (ntah­ apa yang dia cakap tak tahu la). 

Pada pendapat saya...

Binatang BABI ni dia tengah tunggu turn untuk dia dipotong menjadi kepingan-kepingan kecil. 

Saya rasa kepingan daging BABI basah tidak ada dijual di NSK (saya tak pernah terpandang pulak... sebab jarang sangat masuk kawasan pasar segar NSK ni) tetapi saya pasti yang Binatang BABI berkenaan dipotong menggunakan PEMOTONG yang sama dengan daging lembu dan ayam.

Kalau Binatang BABI ni tidak bertujuan untuk dipotong atau dijual di NSK... ape kejadahnya dia nak lepak-lepak kat situ ????? 

Tak boleh nak buat lawatan sambil belajar pun sebab kepala hotak dia dah tak ada.... tak caya ker ? 

Gi tengok gambar kat bawah (atas).

Tolong war-warkan pada rakan-rakan.... 

Selepas ni gi cari barang masak tempat lain ye. 

Memang certain bende di NSK ni harganya mampu beli, tapi tak kan sanggup kita nak menggadai Aqidah kita melalui pemakanan hanya kerana harga barangannya murah. 

Pelbagai cara kafir laknatullah ni untuk merosakan iman kita.... dan mereka sama sahaja seperti para IBLIS yang setiap saat ingin cuba menyesatkan Umat Muhamad.

Saidina Ali pernah berkata "Tidak akan namanya kebaikan jika diakhirnya adalah NERAKA, tidak akan namanya Kejahatan jika diakhirnya adalah SYURGA."

Wallahualam.

Psssttt... laporan dah dibuat oleh pengadu.. KLIK SINI...




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??