Tuesday 7 February 2012

GEMPAR !!! DAPigs IDAMKAN YAYASAN SELANGOR !!!

Siri-1 Yayasan Selangor : Bangunan Yayasan Selangor Bakal Jadi Milik DAPigs !

Siri-1 Yayasan Selangor : Bangunan Yayasan Selangor Bakal Jadi Milik DAPigs !

Sebelum aku merapu panjang lebar dan mula membebelkan puak-puak pakatan haram jadah ni, aku nak bawak korang ke masa awal penubuhan Yayasan Selangor.

Korang ingat lagi gambar diatas ? Itu lah bangunan ibupejabat lama Yayasan Selangor di awal penubuhannya dari tahun 1970 hingga 1978 dibawah pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor.

Yayasan Selangor ditubuhkan atas kesedaran betapa pentingnya pendidikan di kalangan rakyat negeri Selangor khususnya kepada masyarakat luar Bandar untuk sama-sama menikmati erti kemajuan pendidikan dan kemudahan pendidikan seperti mana dinikmati oleh golongan masyarakat Bandar.

Di atas kesedaran pentingnya pendidikan yang merupakan salah satu daripada agenda Dasar Ekonomi Baru (DEB), maka lahirnya Yayasan Selangor yang ketika itu dibawah pentadbiran Parti Perikatan yang kini dikenali sebagai Barisan Nasional (1973).

Yayasan Selangor ditubuhkan pada 5hb. November, 1970. Sebelum terbentuknya Yayasan Selangor, beberapa peringkat perbincangan, perancangan dan penyusunan telah diatur oleh kumpulan pemikir yang dibentuk dan dipelopori oleh Allahyarham Dato’ Hj. Harun B. Hj. Idris yang merupakan Menteri Besar Selangor pada ketika itu. Allahyarham juga adalah ahli UMNO yang sangat aktif dalam arena politk.

Rumah Menteri Besar Selangor yang dikenali sebagai Balai Dato’ Harun di persimpangan Jalan Pekeliling (Jalan Tun Razak) dan Jalan Raja Muda (Jalan Raja Muda Abdul Aziz) merupakan tempat bermesyuarat pegawai-pegawai kanan kerajaan pada ketika itu mencurahkan bakti dan idea bagi cadangan menubuhkan sebuah yayasan yang berteraskan kepada pendidikan.

Penubuhan Yayasan Selangor ini dengan visi dan misi yang sungguh suci. Aset kerajaan Negeri yang sangat bernilai kerana ianya melahirkan anak negeri Selangor yang cemerlang dan berketrampilan. Melahirkan ilmuwan negeri Selangor.

Tetapi.. sayang seribu kali sayang... Kerajaan Negeri Selangor pada hari ini umpama BAPAK HARUAN YANG MAKAN ANAK !


Wang dan aset Yayasan Selangor tergadai sudah kini, apa saja simpanan kerajaan negeri habis digunakan atas kepentingan Pakatan Haram Jadah ni. Dr Hasan Ali dan Sultan Selangor berjaya menghalang tindakan Khalid Ibrahim pada ketika itu tetapi bagaimana pula pada hari ini ? Berjayakah sesiapa menghalang Khalid Jamban ???

Sesuatu yang agak mengejutkan aku bilamana mendapat berita Bangunan Yayasan Selangor Bukit Bintang bakal terlelong kepada syarikat luar negara. Lebih mengejutkan Yayasan Selangor bakal menjadi ibupejabat baru DAP.

Kerajaan negeri PKR-DAP yang kini menerajui PKNS telah mengenal pasti 16 hartanah bernilai RM10 bilion untuk pelaburan Amanah Raya Reit (ARREIT) secara berperingkat.

Bangunan Yayasan Selangor yang terletak di Bukit Bintang akan menjadi mangsa kerakusan pentadbiran DAP-PKR di Selangor.

Peringkat pertama, 3 harta bernilai RM270 juta dilaburkan dalam ARREIT. Beberapa pendedahan telah dibuat tentang penyelewengan kuasa dan amanah yang dilakukan termasuklah dalam Laporan Audit Dalaman 2010 mengenasi Yayasan Selangor.

Sanggupkah rakyat Selangor melihat regimn Khalid Jamban meliwat dan merogol Aset Yayasan Selangor sedangkan sepatutnya Kerajaan Negeri Selangor telah pun diberikan mandat dan amanah untuk menjaga dan melindungi Yayasan Negeri Selangor.

Satu demi satu aset negeri Selangor diliwat dan dirogol dengan rakusnya oleh regimn Khalid Jamban. Nampaknya, aset pendidikan anak negeri Selangor juga tidak akan dilepaskan demi melampiaskan nafsu serakah ketamakan mereka.

Kerajaan Negeri Selangor sebelum ini iaitu Barisan Nasional tidak pernah alpa pada tanggungjawab menjaga dan melindungi Yayasan Selangor. Nampaknya usaha selama 54 tahun ini bakal berakhir hanya dalam tempoh kurang 4 tahun ditangan Pakatan Haram Jadah.

Pada pendapat aku, rakyat negeri Selangor sudah patut memulakan langkah mengaudit aset-aset Negeri Selangor. Penjualan aset-aset negeri Selangor benar-benar menguntungkan puak-puak jahanam ini. Pernah tak rakyat Selangor bertanya kepada regimn Khalid apa motif Geran Selangorku yang berjumlah RM300 juta itu ?

Mungkinkah pakatan haram jadah ini telah menjangkakan mereka akan rebah dalam PRU-13 di Selangor maka WAJIB bagi mereka merompak sebanyak mungkin harta-harta dan aset-aset Negeri Selangor. Keji lagi sial !

Hal Yayasan Selangor di Bukit Bintang adalah antara kes yang terbaru. Manakala kes paling panas berkaitan Yayasan Selangor adalah kes Asrama Yayasan Selangor di Kampung Pandan yang ingin dorobohkan.

Untuk makluman korang semua, pada 17 November tahun lepas, Alumni Asrama Yayasan Selangor (PAYS) telah menghantar memorandum ke pejabat Khalid Jamban untuk membantah keputusan yayasan itu merobohkan dua buah asrama pelajar di Kampung Pandan, Kuala Lumpur.

Wakil Alumni, Badrulzaman Baharuddin berkata, Yayasan Selangor telah lari dari matlamat penubuhannya untuk membantu pelajar luar bandar di negeri itu mendapat pendidikan di bandar demi merapatkan jurang pendidikan antara kedua-dua kawasan.

Alasan merobohkan asrama itu untuk pembangunan projek komersial tidak boleh diterima, kata Badrulzaman.

Dua asrama itu ialah Asrama Tun Dr Ismail yang menempatkan pelajar lelaki dan Asrama Toh Puan Norashikin bagi pelajar perempuan.

Kebanyakan mereka adalah pelajar Sekolah Menengah Aminuddin Baki, Sekolah Menengah Kebangsaan Victoria, Sekolah Menengah Kebangsaan Convent Bukit Nanas dan Sekolah Menengah Kebangsaan Methodist di Kuala Lumpur.

Badrulzaman berkata 476 pelajar terlibat diberikan notis untuk mengosongkan asrama menjelang akhir tahun.

Sungguh tak berperikemanusiaan !!!


Pendapat tulus ikhlas aku, jika pakatan haram jadah regimn zionist Khalid Jamban tidak mampu dan tidak berupaya menguruskan Yayasan Selangor, lebih baik diserahkan kepada Barisan Nasional yang telah diketahui ramai sangat effisien menguruskan pentadbiran negeri malah negara khasnya semenjak merdeka.

Banyak lagi aku nak cerita pasal Yayasan Selangor ni. Nanti aku sambung di Siri-2 Yayasan Selangor.


Sesungguhnya... Pakatan Rakyat (Pakatan Haram Jadah) GAGAL !!! Khalid Ibrahim adalah Menteri Besar dan Exco Agama Islam yang GAGAL !!!

Sebagai anak Negeri Selangor, aku penuh yakin menyatakan Barisan Nasional adalah Kerajaan Negeri Selangor yang terbaik berbanding regimn Khalid Jamban !!!

Ada anak Negeri Selangor yang nak bantah ???


Sumber : KGC


2 comments:

  1. si khalid ni bukan gagal lagi.. ni babi namanya... !

    ReplyDelete
  2. Masa untuk kita bersatu tenaga menjahanamkan kerajaan PR Di Selangor dan di seluruh negara .... mereka dah semakin kurang ajar beb ...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??