Wednesday 8 February 2012

TERKINI !!! KAUM INDIA DI KEDAH MENOLAK PAKATAN HARAM JADAH !!!



Sokongan masyarakat India terhadap Barisan Nasional (BN) meningkat berdasarkan pendekatan mesra rakyat yang dilaksanakan pemimpin BN di negeri itu sejak kebelakangan ini.

Pengerusi BN Kedah, Datuk Ahmad Bashah Md. Hanipah berkata, berdasarkan pemerhatian pihaknya, lebih 80 peratus masyarakat India kembali yakin dengan parti itu selepas kejayaan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak melaksanakan transformasi politik secara menyeluruh.

"Rakyat menerima baik dasar kerajaan seperti Gagasan 1Malaysia dan transformasi politik serta sosioekonomi yang tidak meminggirkan mana-mana kaum.

"Malah, masyarakat India di negeri ini amnya telah memberikan sokongan yang amat baik kepada BN sejak akhir-akhir ini," katanya.

Beliau berkata demikian ketika menghadiri sambutan perayaan Thaipusam peringkat negeri Kedah di Kuil Subramaniya Devasthanam, Jalan Kuala Ketil, di sini hari ini.

Hadir sama ialah Pengerusi MIC negeri, S. Ananthan; Pengerusi MCA negeri, Datuk Chong Itt Chew dan Penyelaras Parlimen Merbok, Datuk Tajul Urus Md. Zain.

Ahmad Bashah yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri yakin BN akan dapat menawan kembali Kedah daripada pakatan pembangkang dalam pilihan raya umum akan datang.

Ditanya tentang persiapan BN negeri menghadapi pilihan raya umum, beliau memberitahu, pihaknya telah membuat persiapan sejak awal lagi.

Katanya, antara pendekatan yang diambil adalah menggerakkan program secara bersama melibatkan semua parti komponen.

"Di samping itu, para pemimpin kita turut turun padang bagi mendekati masyarakat. Dari segi jentera pula, kita memang sudah bersiap sedia malah, sesetengahnya sudah digerakkan," jelasnya.

Dalam perkembangan berkaitan, Ahmad Bashah memberitahu, Perdana Menteri dan Timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin akan melawat Kedah dalam tempoh terdekat.

Katanya, Muhyiddin dijadual mengadakan pertemuan dengan mereka pada 14 Februari ini sementara Najib pula pada 25 Februari.

"Kedua-dua pemimpin ini akan turun ke Kedah untuk memantau persiapan di samping bertemu mesra dengan rakyat. Ini mencerminkan kesungguhan BN untuk membawa pembaharuan di Kedah,'' katanya.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??