Sunday 26 August 2012

YB MABUK YANG LANGGAR ANAK MELAYU KINI DIHIMPIT IGAUAN NGERI !!! NOH OMAR LEMPANG YB MABUK NI !!!


Masihkah kita ingat..!!! 

ADUN DAP langgar pelajar Melayu !!! 

Andaikata kalau pelajar Cina.. dah lama huru-hara ???

Pada 7 Februari 2010, jam 11.50 malam, seorang pelajar bernama Mohd Bakri Mohd Bazli telah dilanggar oleh ADUN DAP Sekinchan, Ng Suee Lim di persimpangan lampu isyarat, berhampiran UNISEL, Seksyen 7, Shah Alam. 

Ng Suee Lim dipercayai baru pulang dari satu majlis makan malam sebelum kejadian tersebut berlaku. 

Dan Ng dalam keadaan mabuk dan bau araknya sangat kuat !!!

Kalau nak tahu lebih terperinci kes ni jika masih ada yang tak tahu KLIK SINI.

Sekarang ni YB Mabuk ni dah panas dengan flyer ni;









Isu kolam udang yang melibatkan Menteri Pertanian, Noh Omar yang dibangkitkan oleh Ng Sue Lim, ADUN Sekinchan sebenarnya kurang mendapat perhatian daripada pecacai-pecacai Pakatan Rakyat yang menulis dalam Bahasa Melayu tetapi dalam Facebook yang berbahasa Cina serta beberapa buah forum seperti Low Yat, sambutan daripada kaum yang tidak tahu berbahasa Kebangsaan dan berbahasa Inggeris tunggang langgang, cukup hangat. 

Segala macam tohmahan diberikan kepada Noh Omar dan menjadikan Ng Sue Lim sebagai hero yang cukup hebat kerana berjaya mendedahkan satu lagi skandal dan penyelewengan kuasa.

Sebelum ini juga, dialah orangnya yang menuduh bekas Menteri Besar Selangor, Dr. Mohd Khir Toyo sebagai seorang penyeleweng yang telah mendapatkan sebuah banglo agam berharga RM24 juta dengan menggunakan kuasanya. 

Namun apabila perbicaraan dilakukan, nilai rumah agam berkenaan tidak lebih daripada RM6 juta, jauh tersasar berbanding tohmahan dan fitnah yang dilemparkannya.

Dan yang lebih penting, rumah tersebut dibeli dengan menggunakan pinjaman bank setelah mendapat harga penilaian daripada Jurunilai Bertauliah berstatus antarabangsa !!!

Sekarang, Ng Sue Lim cuba 'mengusik' Noh Omar pula dengan status tanah yang telah diperolehi pada 8 Mac 1995 iaitu sebelum Noh Omar menjadi wakil rakyat Tanjong Karang pada April 1995 lagi.

Projek udang yang dipertikaikan oleh Ng Sue Lim telah dimulakan pada tahun 1996 apabila tanah berkenaan disewakan kepada Syarikat Seri FUMA Sdn. Bhd tetapi tergendala kerana masalah tertentu. 

Hanya pada 5 Januari 2011, Syarikat Pristine Agrofood telah mengambilalih sewaan tanah tersebut dan dengan nilai sewaan RM25,200.00 setahun selama 10 tahun.

Ng Sue Lim dalam hal ini kelihatan amat sembrono dan kelihatan amat terdesak selepas skandal penyelewengan projek kondominium Sekinchan yang dibina tidak mengikut spesifikasi Rancangan Tempatan Majlis Daerah Sabak Bernam didedahkan. 

Bahkan untuk membalas dendam kerana saman fitnah RM10 juta oleh Noh Omar kepadanya kerana memfitnah, menambahkan lagi hangit dan hangatnya jubor Ng Sue Lim.

Sudahlah terdesak dek Khir Toyo, nampaknya Ng Sue Lim terdesak pula oleh Noh Omar. 

Kedua-dua pemimpin UMNO yang seringkali dikhabarkan oleh DAP, tidak sebulu dan sependapat bahkan saling bertentangan antara satu sama lain, nampaknya 'bekerjasama' mengenakannya sedangkan para pemimpin DAP dan Pakatan Rakyat Selangor yang lain, kelihatan meminggirkan diri daripada Ng Sue Lim agar mereka tidak sama terkena getahnya.

Begitulah diatas ini petikan dari Flying Kick.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??