Sunday 10 February 2013

RM200 RIBU DIJADIKAN ALASAN SUPAYA MUDAH MENGANGKANG DENGAN YB PAS ?!!



Seperti yang dijanjikan, TT akan mendedahkan bagaimana ADUN PAS Ladang, Dato’ Tengku Hassan Tengku Omar menjalin hubungan ‘istimewa’ dengan isteri orang, Aida Tengah.

Sejak terjalin hubungan itu, isteri Mohd Apandi Abdullah pun bercakap macam orang politik, berbelit-belit dan selalu mencipta alasan pelik. 

Bila ditanya alasan untuk keluar, “keluar jumpa kawan” – itulah jawapan Aida kepada suaminya.

Alasan keluar jumpa kawan itu pernah kantoi apabila Apandi melihat kereta isterinya (Honda Stream) berada di kawasan rumah Tengku Hassan di Padang Negara, Kuala Terengganu.


Ketika ditemui krew TT, Apandi menceritakan, “Suatu hari, kalau tak silap hari Selasa, aku lalu dihadapan rumah YB, aku terkejut melihat kereta Aida berada di situ, masa tu pukul 11.00 pagi”

Ditanya TT adakah ketika itu rumah YB berkenaan ada orang lain, dia menggeleng kepala dan kemudian memberitahu pagar dan pintu rumah tersebut tertutup rapat dan tidak ada kenderaan lain di perkarangan rumah pemimpin PAS berkenaan, selain kereta milik YB tersebut.

Bagi mendapatkan kepastian, Apandi bertanya kepada isterinya, kenapa keretanya berada di rumah wakil rakyat PAS itu.

Aida menjawab, dia meminta YB berkenaan menandatangani satu borang pinjaman. 

Aida menjelaskan kepada suaminya bahawa YB suruh dia datang ke rumah YB  sebab cop YB tertinggal di rumah.

Kata Apandi “belum bercerai pun mereka dah berkasih (bercinta) dah….”

Aida juga memberitahu suaminya, ADUN PAS Ladang menawarkan wang tunai RM200 ribu dan jawatan sebagai Setiausaha kepada Aida sekiranya Tengku Hassan menjadi Menteri Besar Terengganu kerana pemimpin PAS itu sedang ‘gila’ dengan jawatan itu.

Apandi bertanya, untuk apa RM200 ribu. 

Isterinya menjawab sebagai modal perniagaan. 

Gembira atau curiga ? 

Apandi bertanyakan perkara berkenaan kepada Tengku Hassan sendiri tentang RM200 ribu.

ADUN Ladang itu memberitahu, beliau tiada duit sebanyak itu dan kelihatan cuba melarikan diri dengan alasan terpaksa pergi solat jenazah.

Adakah tawaran RM200 ribu itu modal perniagaan atau duit untuk memikat hati Aida, atau ada ‘upah’ lain ?


Lagi.. KLIK SINI la yer...

Kalau dari pandangan I4TT pula, mungkin YB tu tak pernah janjikan duit RM200 ribu tetapi bini orang tu yang mencipta alasan kepada suaminya, supaya suaminya rasa seronok dengar RM200 ribu tu dan tidak lagi menjadi halangan untuk memudahkan si bini tu berjumpa si YB PAS.


1 comment:

  1. pendi ni bapak pelawak..aku kenal aida..bini tanggong tok laki hatta beri pitih pergi kerja...aida ning kaya doh weh sebelum kenal ku hasan ning...jenis gila talak...nak kenal pendi tanya anak2 dia..ari2 kena dera di tok laki...panas baran...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??