Tuesday 7 August 2012

PUAK CINA GAY MENCABAR KERAJAAN, RAKYAT DAN UMAT ISLAM DI MALAYSIA !!!


Paderi gay yang berkahwin dengan teman lelaki produser muzik di New York tahun lepas telah memenuhi niatnya untuk mengadakan jamuan perkahwinan di Malaysia yang mereka percaya adalah acara pertama seumpamanya di negara majoriti Islam.

Kelahiran Malaysia, Ngeo Boon Lin dan suami Phineas Afrika-Amerika Phineas Newborn III, dalam diam menjalankan majlis tertutup pada hari Sabtu dimana majlis lengkap dengan ciuman awam dan persembahan balada karaoke dengan kira-kira 200 tetamu, termasuk segelintir wartawan berbahasa Cina yang telah berjanji untuk tidak melaporkan mengenai acara itu sehingga selesai.

Pasangan itu berisiko menjadi kecaman kerajaan yang telah mengharamkan apa sahaja bentuk festival seni gay, mendakwa seorang ahli politik untuk kes liwat dan mengisytiharkan homoseksual yang tidak mempunyai tempat dalam masyarakat Malaysia.

"Kami berbesar hati kerana dapat mencipta sejarah ini di Malaysia," kata Newborn.

Ngeo, paderi etnik Cina yang telah tinggal di Amerika Syarikat sejak tahun 1998, tertarik dengan kritikan dari pegawai-pegawai Malaysia dan kumpulan agama apabila dia berkahwin dengan Newborn, produser musik Broadway, Ogos lalu.

Walaupun Ngeo adalah penganut agama Kristian, menteri kabinet Malaysia bagi hal ehwal Islam menyuarakan kebimbangan pada masa itu bahawa upacara perkawinan itu dapat menggalakkan "ekstremisme" di kalangan 28 Juta orang rakyat Malaysia, termasuk umat Islam etnik Melayu yang terdiri daripada hampir dua pertiga daripada penduduk. 

Sebuah akhbar yang dimiliki oleh parti pemerintah menggesa pihak berkuasa untuk mencegah Ngeo daripada menjalankan apa-apa majlis perkahwinan di Malaysia.

Tetapi pasangan itu, dalam usia 40-an, percaya cukup masa telah berlalu bagi mereka untuk terbang ke Malaysia untuk beberapa hari tanpa sebarang gangguan dan menjemput ibu, kawan Ngeo, bekas rakan sekerja dan rakan sekolah untuk majlis perkahwinan tradisional Cina.

"Ia adalah hak saya untuk meraikan kegembiraan saya dengan orang-orang yang saya sayang," Ngeo memberitahu The Associated Press. 

"Kerajaan boleh membuat bising, konservatif agama boleh membuat bising, tetapi mereka tidak dialu-alukan di sini."

Kerajaan Malaysia belum memberikan sebarang reaksi kepada berita acara Sabtu itu.

Tetamu Jamuan dibawa ke tempat duduk mereka di sebuah restoran Cina di Kuala Lumpur telah mendapat coklat kecil, berbentuk jantung yang dibungkus dalam nota bahasa Cina yang diterjemahkan "Tuhan mengasihi gay."

Dua tetamu telah menyanyi duet lagu Lionel Richie dan Diana Ross “Endless Love,” manakala seorang penghibur transgender dengan penuh sebak memuji Ngeo dan Newborn untuk mengingatkan semua orang bahawa "terdapat hanya satu orientasi seksual: Cinta".

Seorang tetamu, Eric Goh, berkata gay Malaysia "perlu datang dalam jumlah yang lebih besar dan kita perlu ada orang yang normal (bukan LGBT) menyokong kami."

Ngeo kembali ke Malaysia sebulan selepas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata di dalam ucapannya bahawa kelakuan gay, lesbian dan transeksual adalah sebahagian daripada "budaya sesat" yang sepatutnya "tidak mempunyai mana-mana tempat di negara ini."

Kenyataan Najib menandakan suatu pengulangan pendirian kerajaan dan tidak mencetuskan kebimbangan baru. 

Tetapi untuk gay Malaysia, terutama umat Islam, walau bagaimanapun, bermakna bahawa pintu untuk ekspresi diri awam ditutup.

Kebanyakan gay Malaysia hidup bebas daripada gangguan langsung oleh pihak berkuasa, dan undang-undang yang menetapkan hukuman penjara 20 tahun bagi liwat, malah dipersetujui, jarang dikuatkuasakan. 

Orang yang paling menonjol yang didakwa di bawah undang-undang itu adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim, seorang pemimpin pembangkang yang dibebaskan pada tahun ini meliwat bekas pembantu lelaki dalam apa yang dia mendakwa adalah kes yang bermotifkan politik.

"Saya faham sensitiviti. Saya tidak menuntut untuk perkahwinan gay yang dibenarkan di Malaysia," Ngeo berkata, sambil menambah bahawa nasihat untuk gay Malaysia adalah untuk "menjaga berterusan dan menjadi kreatif."

Ok, yang korang baca diatas ni adalah artikel dari Washington Post yang telah aku translatekan.

KLIK SINI untuk baca article asal didalam bahasa Inggeris.

Nampaknya, puak Cina gay ni dengan sengaja nak cabar kedaulatan negara kita.

Cina gay ni patut diharamkan jejak kaki kat tanahair kita !!!


3 comments:

  1. Orang Homosexsual berkata bahawa orientasi sex mereka bukan kerana "choice", sedangkan sudah jelas "choice yg mereka ambil? sonsang! kaum yang confiuse dengan physical genitalia ini menuduh orang lain terkebelakang, sedangkan mereka sudah sesat barat, dan bacul terhadap specie, bangsa dan agama mereka sendiri. Sekarang mereka hendak paksa orang lain menerima cara hidup sondsang ini? Memangnya mereka ini mengalami sakit jiwa dari awal, dan tak habis-habis merengek menagih perhatian! Apakah mereka fikir mereka lebih bijak dari Tuhan? Tidakkah mereka ambil sedikit masa untuk memeriksa" rupa bentuk alat sulit mereka? kenapa sedemikian rupanya? Pathetic gay lots!

    ReplyDelete
  2. aku nak termuntah neh!!!...tlg le halau 2 ekor ni dari M'sia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau nak halau tak boleh bias sebab ada orang lain yang terang2 pun tak dihalau, malah disanjung. Jadi, tak adil halau mamat gay ni. Cuma...takut lebih ramai pengikut

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??