Monday 4 March 2013

TIAN CHUA BERDENDAM DENGAN PARA ANGGOTA KESELAMATAN KITA BUKAN SATU RAHSIA !!!


Aku pelik jugak, apsal Tian Chua ni anti sangat dengan anggota keselamatan negara.


Aku pun belek-belek sikit la si Tian Chua ni punya story, rupanya si BABI Tian Chua ni pernah langgar anggota keselamatan sehingga menyebabkan kehilangan nyawa.

Dan sumber yang menyatakan adegan tembak-menembak yang meragut 2 nyawa anggota kita adalah konspirasi terancang UMNO, sumber ini jugalah yang membelit-belit sampai tersimpul lidah dibuatnya dalam kes langgar anggota tentera ni sampai kehilangan nyawa.

Malah kebencian Tian Chua terhadap anggota keselamatan kita juga dizahirkan dalam ucapannya di Puchong dengan mengatakan "komando mati katak".

Begitu BABInya sikap Tian Chua ni !!!

Kalau korang tak ingat kes Tian Chua langgar tentera hingga meninggal dunia dan kisah spinnya, meh la aku ingatkan korang balik dan dibawah ini aku petik dari MyKMU.net;



"King of Spin" PKR, Suara Keadilan pandai sungguh "berhelah" pada pembaca dan penyokong-penyokong PKR. 

Hinggakan kemalangan maut yang membabitkan Tian Chua pun di"spin" untuk mengabui mata pembaca akhbar "pembelit" itu. 

Mungkinkah mereka sudah sampai ke tahap "master pembelit" setelah diajar oleh "dewa anvar abraham" dan "rejim kalimullah" ?

Utusan Malaysia ada menyiarkan berita ini. 

Disertakan bersama kenyataan akhbar Ketua Polis Kota Tinggi, Supritendan Osman Mohammad Sebot, bahawa semasa kejadian mangsa dalam perjalanan ke sini dari arah Mersing, manakala Tian Chua menuju ke Mersing untuk menyampaikan ceramah selepas menghadiri satu majlis ramah mesra di sini.

Cuba di"highlight"kan di sini ialah ‘‘Ketika tiba di lokasi kejadian, motosikal dan Mercedes Benz bertembung selepas kereta Mercedez dinaiki Tian Chua itu dipercayai masuk ke laluan bertentangan,’’.

Namun, Suara Keadilan pula menyatakan bahawa "Kemalangan dipercayai berlaku apabila penunggang motorsikal dipercayai seorang anggota tentera memotong sebuah bas yang menghala ke Kota Tinggi lalu bertembung dengan kereta Tian Chua".

Para pembaca fikirkanlah sendiri. 

Pihak polis adalah badan bebas politik dan memberikan kenyataan akhbar tentang gambaran bagaimana kemalangan yang melibatkan Tian Chua itu berlaku. 

Malah Polislah yang membuat siasatan ditempat kejadian. 

Mungkinkah bila membaca kenyataan Ketua Polis Kota Tinggi tersebut maka Tian Chua telah mengarahkan agar akhbar partinya itu membuat "spinning gasing" 

Polis percaya bahawa kenderaan Tian Chua yang masuk ke haluan bertentangan dan mungkin kemalangan ini berlaku atas kecuaian dari pihak Tian Chua. 

Tapi Suara Keadilan pula menyatakan bahawa arwah Mohd. Salleh Hamdan cuba memotong bas dan bertembung dengan kenderaan Tian Chua ?

Nampak Suara Keadilan sudah tidak tidak menjadi "adil" dalam kes melaporkan kemalangan ini. 

Fakta dari Suara Keadilan itu nyata bercanggah dengan fakta siasatan pihak polis.

Mungkin selepas ini pemimpin-pemimpin dan ahli PKR boleh melanggar mana-mana individu yang mereka tidak berkenan, terutamanya pemimpin dan ahli UMNO. 

Mungkin selepas ini, akan ramailah mangsa dari kalangan musuh PKR akibat kemalangan. 

Mana tidaknya ? 

Sedap-sedap saja langgar orang, lepas tu boleh cakap macam-macam.

"Pejalan kaki itu secara sengaja memotong lori lalu bertembung dengan Mercedes S Class milik Anwar", "basikal Mak Limah tiba-tiba membelok ke tengah jalan dan melanggar kereta BMW X6 milik Lim Kit Siang" atau "motorsikal Pak Malau tiba-tiba muncul dari semak samun berdekatan dan melanggar kenderaan Bentley Guan Eng di km 7 jambatan Pulau Pinang!", mungkin kenyataan-kenyataan sebegini bakal terbit dari Suara Keadilan! 

Sedihnya, arwah mangsa juga yang disalahkan. 

Pemimpin PKR tak salah, "yang mati" tu yang salah kot ??? 

Sayang betul PKR pada pemimpinnya. 

Langgar orang sampai mati pun, tetap tak salah punyaaaa...






Sumber dan gambar-gambar insiden boleh KLIK SINI...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??