Wednesday 9 January 2013

PENIPUAN PROSES PENGUNDIAN CEC DAP - AMBABIGA NAK BUAT HIMPUNAN !!!



Kalau nak menipu pun, agak-agaklah janganlah sampai nampak sangat bodohnya.  

Kalau benar bodoh pun, agak-agaklah juga, takkanlah sampai mengira beberapa ribu undi pun tak reti.   

Tetapi itulah halnya dengan pemilihan CEC DAP yang menjadi bahan lawak jenaka tahap antarabangsa di Malaysia hari ini.   

Laporan mengenainya di media alternatif membawa tajuk yang cukup menghina seperti ‘Kisah Budak Darjah 4 DAP’, ‘Excel Pun Tak Tau Guna ka DAP?’ dan lain-lain lagi.   

Tiada siapa boleh memahami bagaimana kiraan pertama dan kedua boleh lari sehingga 500 undi sehinggakan si Vincent  Woo yang pada awalnya di tangga ke 6 dengan 1,202 undi, turun ke tangga 26 dengan hanya 669 undi.   

Dan entah matematik apa yang digunakan untuk mengira sehinggakan dalam kiraan kedua, si Zairil anak Cina yang guna nama Melayu yang berada di tangga ke 39 dalam kiraan pertama, boleh mengatasi Melayu seperti si Senator Ariffin S.M. Omar di tangga 37 dan Ahmad Ton di tangga 38.   

Kita merasa kagum jugalah memikirkan program apa yang DAP guna sehingga boleh mengesan ‘bangsa’ seseorang dalam mengira undi.  

Semua pihak yang terlibat berkata ‘tak tahu’ dan ‘tiada komen’ apabila diajukan persoalan ini.  

Sangka DAP, dengan perletakan jawatan Pooi Weng Keong, Pengarah Pilihanraya DAP maka semuanya menjadi ‘tidak apa’ lagi.  

Namun, tidak semena-mena perlantikan si Ah Pooi ini ke jawatan tersebut sebelum ini pula dipersoalkan memandangkan beliau hanya berkelulusan SPM dan tidak punya kredibiliti untuk memikul tanggungjawab sedemikian.  

Orang luar mula bertanya, siapakah yang melantiknya atau kenapa dia ???  

Apakah supaya senang untuk dikambing-hitamkan ???  

Kalau ya pun kaum Cina pakar dalam ‘mental arithmetic’, takkanlah nak memberikan alasan seperti orang sakit mental ???    

Nampaknya, Tun Mahathir telah menggambarkan semua kebodohan ini dengan tepat sekali iaitu ‘karut’ semata-mata.  

Hakikatnya, DAP adalah parti yang paling kotor atau sama kotor sahaja dengan PKR di mana pemilihan parti sendiri pun tidak dapat diadakan secara telus.   

Sekurang-kurangnya ahli-ahli PKR cuba bangun memprotes pemilihan parti tersebut yang menyaksikan huru-hara sehingga lintang pukang habis jadinya tempat mengundi.   

Tetapi ini tidak belaku dalam DAP kerana DAP adalah parti kukubesi.  

Begitulah korupnya DAP ini sehingga langsung tidak berfikir dua kali untuk menipu, sekiranya keputusan tidak menepati kepentingan parti atau pemimpinnya.   

Dari sikap ahli-ahli DAP yang mendiamkan diri, seolah-olah menerima penipuan pemimpin mereka sebagai perkara biasa, menunjukkan sama ada mereka benar-benar bodoh sehingga tidak sedar yang mereka telah diperbodohkan, atau mereka juga sebenarnya merestui penipuan tersebut.   

Atau, tidak mustahil juga mereka sebenarnya terlalu takut kepada kepimpinan atasan yang terkenal dengan gelaran Tokong serta suka mengugut sesiapa sahaja yang berani mencabarnya.  

Jelas, keangkuhan DAP telah menyebabkan mereka terlepas pandang yang orang lain tidak sebodoh mereka dan kini sedang mentertawakan mereka.  

DAP mungkin masih tidak sedar bahawa penipuan mereka meletakkan rakan-rakan mereka di dalam BERSIH menjadi serba salah.   

Jangan lupa bahawa DAP turut berkawad bersama Ambiga dan Pak Samad konon menuntut pilihanraya bersih, dan kini DAP seolah-olah meludah ke muka Ambiga dan Pak Samad kerana mengadakan pemilihan parti yang paling kotor.   

Sedangkan, rakyat telah pun diperlihatkan bahawa DAP, BERSIH, PKR, PAS, merupakan satu entiti dalam konteks perjuangan BERSIH.  

Konon kerana perjuangan ini, pemimpin-pemimpin mereka telah ‘bersusah payah’ bersama-sama, meredah panas, mengambil risiko ditangkap dan tercedera dalam usaha untuk menghuru-harakan negara demi untuk ‘membersihkannya’.    

Mereka semua pernah dirakam berjalan beriring-iringan keluar dari hotel yang sama untuk menyertai perarakan lembu-lembu pendemonstrasi BERSIH.   

Justeru, apabila DAP terbukti tidak bersih, di mana Ambiga dan Pak Samad nak letak muka ???  

Patutlah kedua-dua mereka tunduk menikus, tidak berani menghulurkan kepala.  

Mereka tahu, jika kepala mereka dilihat, pasti akan diludah dan diketuk kuat-kuat.   

Hari ini, mereka berdua wajar diterajang sahaja sehingga duduk tersepuk sekiranya berani lagi menyebut perkataan bersih. 

Jika mereka enggan mengakuinya, maka kita cabar Ambiga dan Pak Samad muncul dalam kemuncak Himpunan Kebangkitan Rakyat 12 Januari ini yang dikatakan sebagai kesinambungan dari BERSIH.  

Kita ingin lihat sejauh mana tebalnya muka kedua-dua manusia ini dan sejauh mana mereka sanggup menayangkan punggung sendiri yang penuh tahi sambil terhegeh-hegeh memekik menuduh SPR dan kerajaan sebagai tidak bersih.   

Seharusnya hari ini Ambiga telah pun sedar kenapa Australia memalingkan muka darinya apabila beliau memohon pertolongan dari negara itu tempoh hari, iaitu kerana benda yang kotor sememangnya berbau, samalah juga dengan manusia yang kotor.…  


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??