Saturday 12 January 2013

ULTRA KIASU DAPigs RASIS KANTOI LAGI BEB !!!



Imej Dap yang selama hampir lima dekad ditonjolkan sebagai sebuah parti yang berbilang kaum berlandaskan konsep 'Malaysian Malaysia'.

Dap adalah serpihan kepada parti pemerintah di Singapura iaitu Pap dan mempunyai prinsip perjuangan yang sama yang memberi hak sama rata kepada semua rakyat tanpa mengira kaum, agama atau budaya.

Bagaimana muluk sekali pun garis prinsipnya, Dap tetap dilabel sebagai sebuah parti perkauman yang hanya memperjuangkan hak dan isu-isu untuk kaum Cina sahaja di dalam parti itu.

Sikap rasis tebalnya terserlah dalam banyak perkara sebelum ini umpamanya isu Universiti Merdeka, bahasa dan sekolah Cina, desakan menghapuskan kedudukan istimewa orang Melayu di sisi Perlembagaan, mempertikaikan Islam sebagai agama Persekutuan dan sebagainya.

Dengan sikap yang amat cendurung kepada kaum Cina, maka Dap tidak mampu mengikis imejnya sebagai sebuah parti politik yang rasis dan cauvinis di tengah-tengah sistem politik kepelbagaian di negara ini.

Imej 'suci' Dap kini mengalami tamparan yang maha hebat yang tidak mungkin dapat diperbaiki lagi dan terpahat selamanya sebagai igauan ngeri.

Pertama ia berhubung dengan keputusan pemilihan Anggota Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC) parti itu pada 15 Disember tahun lalu yang memperlihatkan kesemua lapan calon Melayu kalah dengan teruk sekali.

Keputusan itu 'mengejutkan' Setiausaha Agung Lim Guan Eng yang berkata beliau menyesali keadaan itu berlaku.

Keputusan itu bukan sahaja dikecam oleh pelbagai pihak tetapi dilihat sebagai satu lagi hujah yang tidak boleh dipatahkan bahawa sememangnya Dap sebuah parti Cina yang anti-Melayu dan anti-Islam.

Tetapi bencana yang lebih malang kepada Dap ialah usaha pemimpin tertinggi Dap untuk membuat 'damage control' atau mengawal keadaan dengan membuat pindaan selepas 19 hari keputusan pemilihan CEC.

Tindakan itu yang kini dilihat sebagai satu usaha manipulasi keputusan pemilihan parti telah meletakkan seorang tokoh muda 'Melayu' bernama Zairil Khir Johari sebagai pemenang unggul. 

Daripada kedudukan nombor ke 65 dengan jumlah undi sebanyak 305 di dalam senarai keputusan pemilihan CEC, Zairil telah 'dilonjakkan' kepada nombor 20, kedudukan terakhir yang membolehkan beliau dipilih menduduki jawatankuasa tertinggi parti.

Dalam proses tergesa-gesa mengikis imej anti-Melayunya, Dap terpaksa mengorbankan salah seorang calon yang berjaya melayakkan dirinya mengambil kerusi di dalam CEC.

Vincent Wu Him Ven, yang berjaya meraih 1,202 undi kini ditendang kepada kedudukan nombor 26 dengan 669 undi, sekaligus terkeluar daripada senarai 20 calon teratas yang  dipilih ke CEC.

Meletakkan Zairil menduduki kerusi CEC tidak menyelesaikan masalah kemelayuan Dap kerana Zairil adalah anak tiri kepada bekas pemimpin UMNO, Mohd Khir Johari yang mengahwini seorang wanita Cina bernama Christine Lim.

Tindakan Dap mengangkat Zairil ke dalam CEC telah memburukkan lagi keadaan kerana Setiausaha Politik kepada Ketua Menteri Pulau Pinang ini memakai nama ayah tirinya untuk menunjukkan bahawa beliau seorang Melayu.

Jadi Dap telah menipu dan pada masa yang sama telah ditipu sebenarnya !!!

Menyahkan Vincent Vu sebagai pemenang yang sah juga akan bakal membawa implikasi politik besar kepada Dap kerana ahli-ahli pada peringkat akar umni telah mula mempertikaikan perbuatan yang dikira tidak bermoral dan beretika itu.

Malah Pengerusi Kebangsaan Dap, Karpal Singh mengakui 'kesilapan teknikal' dalam proses pengiraan undi namun beliau menolak gesaan untuk diadakan semula pemilihan parti.

Guan Eng dan bapanya, Kit Siang setakat ini tidak banyak memberi komen kerana mereka tahu tindakan memenangkan Zairil bukan sesuatu yang bijak dan kini telah memakan diri sendiri.  

Kini serangan ketiga-tiga parti dalam ikatan Pakatan Rakyat terhadap Suruhanjaya Pilihan Raya berhubung isu ketelusan dan keadilan untuk memastikan proses pilihan raya yang bersih hanyalah omongan kosong dan ilusi bagi mengaburi mata rakyat semata-mata.

Bak kata pelbagai pihak, sekiranya tidak mampu mengira undi daripada 1,823 perwakilan bagaimana pula hendak memerintah negara, satu pemerhatian yang tepat sekali mengena batang hidung Dap.

Kali ini dap tidak boleh lagi menutup sifat hipokrit dan munafiknya yang hanya melihat kesilapan dan kelemahan pihak musuh politik dan kerajaan tetapi diri sendiri terpalit dengan penipuan yang lebih hebat lagi.

Sebenarnya Dap telah terperangkap dalan jerat yang dipasangnya untuk memerangkap musuh tetapi malang tidak berbau kecundang kepada muslihatnya sendiri !!! 

Harapan Dap untuk memperdaya pengundi Cina untuk mengundinya pada PRU-13 sudah tidak berkesan lagi dan kemungkinan undi Cina akan berbalik kepada Barisan Nasional.

Dalam dunia politik semuanya adalah mungkin dan kemungkinan senario ini berlaku tidak boleh dikesampingkan, hanya masa akan menentukan.

Sementara itu Dap seperti anjing yang cedera tidak lagi dapat berbuat apa-apa untuk mengembalikan keyakinan ahli terhadap parti itu kecuali menjilat lukanya sendiri.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??