Friday, 20 April 2012

BUKTI !!! MAJORITI RAKYAT MALAYSIA TOLAK BUDAYA DEMONSTRASI KARUT !!!


Ada sikit citer lawak dan sadis aku nak kongsi ngan korang time ni.

Kurang dua minggu menjelang demonstrasi Bersih 3.0 sekurang-kurangnya dua peristiwa yang telah melemahkan semangat penyokong dan pemimpin pakatan pembangkang telah berlaku.

14 April lepas demonstrasi anti PTPTN gagal sama sekali apabila hanya sekitar 200 - 300 orang saja yang hadir jauh dari mencapai sasaran 5000 peserta yang diwar-warkan sebelum ini.

Malam tadi pula perhimpunan Pra Bersih 3.0 di padang Kelab Sultan Sulaiman Kampung Baru yang sepatutnya dihadiri oleh lebih 10,000 orang tapi hingga majlis berakhir dianggarkan hanya 700 - 800 sahaja yang hadir.

Jumlah tersebut termasuklah kelibat beberapa pemimpin pembangkang yang turut hadir antaranya Nurul Izzah, Tian Chua, Aziz Bari, Terressa Kok, Elizabeth Wong serta Abdul Kadir Sheikh Fazhil.

Perhimpunan tersebut yang bertujuan sebagai warm up bukan sahaja gagal mencapai matlamatnya malah cukup untuk memberi gambaran awal demonstrasi 'Duduk Bantah' pada 28 April kelak juga tidak akan mencapai kehadiran seperti yang disasarkan.

Kalau dah sasaran 10,000 gagal di capai semasa majlis warm up Pra Bersih 3.0 sekalipun turut dihadiri pemimpin besar pembangkang, lagilah sukar dan mustahil untuk Bersih 3.0 mampu menghimpunkan 500,000 peserta demo di Dataran Merdeka nanti.

Sandaran pembangkang makin lama makin rapuh, orang ramai kian jauh dari aktiviti dan kegiatan mengarut yang dipelopori pembangkang dan NGO mereka.

Pemimpin pembangkang sebenarnya sedang bermain dengan api yang bila tiba saatnya akan membakar diri mereka sendiri.

Saban minggu berdemonstrasi bukannya menambah undi sebaliknya lagi menambah kebencian umum terhadap mereka.

Kegagalan dua demo anti PTPTN dan himpunan pra Bersih 3.0 semalam hanyalah gambaran awal sikap rakyat terhadap pembangkang yang tentu saja bila tiba pilihanraya kelak akan diterjemahkan dengan penolakan besar-besaran.

Alhamdulillah dan syukur aku kehadrat Ilahi kerana rakyat Malaysia sudah mula sedar dan menghargai keamanan yang kita kecapi hari ini.

Sekurang-kurangnya, aku tahu Allah masih melindungi kita dari bencana yang diakibatkan oleh perbuatan manusia seperti aktiviti demonstrasi dan gejala-gejala tidak sihat seperti ini.

Jadilah warga Malaysia yang berkualiti !!!

Sumber : KGC




3 comments:

  1. Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

    SEMUTAPI52 memohon jasa baik dari pihak tuan utk menyenaraikan 2 laman kami ini http://pru13n9.blogspot.com/ dan http://semutapi52.blogspot.com/ di 'link blog' tuan agar info dari BLOG HEBAT ini dapat dikongsi bersama pengunjung blog tuan.

    Kami telah pun "link" kan blog tuan di dlm blog kami dan kami akan mengambil beberapa artikel terbaik dari blog tuan menerusi kategori 'Dari Blog' selepas ini.

    Sekian, Kerjasama dan info terbaik dari blog tuan amat SEMUTAPI52 Hargai dan Kagumi. Terima Kasih.
    salam perjuangan.

    ReplyDelete
  2. tak tau la nak kata apa, tapi rasanya bebudak bersih yang tak seberapa bersih ni tengah kumpul modal untuk perhimpunan utama mereka nanti

    ReplyDelete
  3. w'salam... terima kasih.. akan sy link kan blog tuan. mana2 entri dari blog ni, amat dialukan untuk sebaran. tq

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??