Sunday 1 April 2012

MAKIN LEMAS ANWAR BILA RAMAI ANAK MUDA DAH BIJAK BERFIKIR !!!



Ada sesuatu yang I4TT nak share dengan readers semua dari seorang sahabat FB I4TT...


Agak menarik untuk dikongsi dan dibaca... Ini hanyalah pendapat luahan rakyat biasa....


Pada pandangan I4TT ini satu sudut pandangan yang amat bernas dari seorang anak muda...


Sekarang ni pembangkang tengah risau macam beruk kena belacan.. Mana kan tidak... Anak muda sekarang ramai yang telah mula bangkit menentang pakatan haram jadah...


Di Kuala Selangor, Ampang... khususnya di Selangor... semakin ramai anak belia yang telah mula sedar dan bangkit menentang mereka...


Mau tak terkencing Anwar dan konco-konconya... Jangan perkecilkan suara anak muda dan belia !!!


Jom kita hayati kata-kata sahabat I4TT ini...




Seorang kawan yang baru pulang melancong di Bali dok bercerita. Kata dia budak muda tu yang tinggal di Singaraja di Utara pulau Bali terpaksa kerja macam-macam pasal nak tampung dia belajar di sebuah universiti dekat Denpasar.

Budak tu bagitau kat dia, kalau dia tak kerja alamat tak dapat sambung belajar pasal di Indonesia tak ada macam-macam biasiswa atau PTPTN macam budak-budak kita dapat.

Budak tu seronok dengar bila dia bagitau budak-budak Malaysia dapat macam-macam bantuan untuk belajar di sekolah dan di universiti.

Dia dok sembang macam tu pasal kata dia geram juga tengok gelagat sesetengah budak kita yang dah mengada-mengada nak buat demo segala macam nak tuntut PTPTN mansuh dan mau semua free di Dataran Merdeka 14 April ni.

Ni pasal dekat pilihanraya semua naik tocang guna kesempatan nak cekik. Pembankang dok raya sakan tengah nak hasut semua orang tuntut yang itu yang ini... ikut suka hati depa saja

Ni dok janji kalau dapat perintah nak ambilalih jalan tol.. nak mansuhkan tol.

Macam Buku Jingga yang janji nak bereskan segala macam dalam tempoh 100 hari berkuasa.

Banyak yang belum tunai. Antaranya cukai pintu nak turun 20 peratus... cukai premis perniagaan nak turun 10 peratus, perkhidmatan kesihatan percuma untuk wargaemas dan lain-lain.

Kawan orang Selangor tu sendiri mengakui selama ni dia tak ada rasa apa-apa perubahan sejak Pakatan Rakyat perintah.

Bunyi macam guruh... tapi habuk pun tarak. Esok dekat-dekat pilihanraya riuh rendahlah dia orang tabur janji balik

Kawan dari Kedah mengaku sama. Yang Kelantan diam tak bersuara sebab dia selalu dok merungut depa dok telan kosong janji Tok Guru selama lebih 20 tahun dah.

Semua di situ dok angguk tak kisah sangatlah kalau tengok kerajaan negeri pakatan ada buat sesuatu yang hebat sepanjang dah perintah lebih tiga tahun ni.

Ada juga di situ yang mengaku naik muak dengar Anwar Ibrahim punya gelembong macam dok ceramah sana sini.

Kata kawan tu dia hidup sejak Anwar jadi Menteri dan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan lagi.

Dia tu memang raja cakap saja... dia orang Penang masa dia TPM dan Menteri Kewangan ada apa special dia buat nak bantu atasi masalah Melayu Pulau Pinang... pi le tanya orang Penang tengok

Kesian dok tengok ramai yang dok kena goreng akhir-akhir ini.

Kalau ikut janji depa semua orang boleh duduk goyang kaki hidup free saja.

Bukan susah nak janji macam depa... bagi... bagi dan bagi... untuk menang pilihanraya. Siapa yang tak mahu menang guna modal ayat janji dan janji.

Tentu ada sebab kerajaan tak boleh janji bulan bintang macam depa sebab tau realitinya.

Macam depa minta PTPTN free tu... memang boleh bangkrap kerajaan dibuatnya kerana melibatkan berbillion ringgit.

Kalau dah nak bagi free tak payah bayar balik berapa ramai yang nanti boleh dapat... depa cakap guna air liur memang senang.

Kita di Malaysia kerajaan dah umum tambah subsidi dan harga minyak tak naik... aku tak dengar pun pembangkang kata terima kasih. Depa buat diam saja pasal takut kerajaan dapat kredit.

Ni perangai depa memang tak boleh nak sorok... "katanya.
Katanya bukan saja pasal PTPTN dia jangka lepas ni macam-macamlah demo itu demo ini.

Jangan terkejut kalau depa nanti minta cukai pendapatan pun dimansuhkan.

Bukankah Anwar seorang pakar ekonomi... jadi penasihat ekonomi kerajaan Selangor... hebat betul sampai banyak janji tak tertunai.

BY : Pemerhati Sempoi


Pssstttt... ada akai guna untuk fikir.. jangan letak akai kat Jubur Anwar !!!




3 comments:

  1. Sebenarnya, saya cadangkan, kerajaan tarik semua subsidi yang ada, sebab orang kita sebenarnya tak nampak apa yang kita nikmati hari ini.

    Bila dah hilang, baru terbukak sikit mata.

    ReplyDelete
  2. Ramai yang dah sedar, tetapi yang masih tegar menyokong dia ramai juga. Bab PTPTN ni, ada kawan saya dah berumur 55 tahun, dia sekolah dulu kerajaan tanggung, anak dia belajar dapat juga biasiswa, kini cucu dia belajar pun dapat bantuan kerajaan. Maknanya sepanjang hayat keturunan dia dapat menafaat dari kerajaan BN. Sedangkan ramai juga yang mengatakan kerajaan BN tidak membantu Melayu sejak berkuasa dulu.

    Jokiden.

    ReplyDelete
  3. I am working in G CC country the only resource they have is only oil and gas but their citizen can effort to have good pay and subsidiary for their living.Cronies gain everything,living lavishly and their children spending like like rich and famous doing all sort of
    maksiat without authorities care for.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??