Saturday, 12 January 2013

EVE #KL112 HAMBAR !!! PIHAK BERKUASA CEKAP JALANI TUGAS !!!


Salam to all...

Malam ni aku saja jalan-jalan di KL sebab nak tengok situasi sekitar disamping lepak santai dengan kawan-kawan.

Pada mulanya aku sampai area Kg Baru kereta banyak la parking di tepi-tepi jalan tetapi masih terkawal, jadi aku dapat duga kegagalan Rapat Kemuncak #KL112.

Sempat la intai-intai nampak tak ramai pun manusia yang ada.

Ternyata Rapat Kemuncak tersebut gagal !!!

So, aku pun terus ke lokasi lepak dengan member-member aku dikawasan berdekatan.

Ada la juga aku nampak monyet-monyet naik motor bawa bendera bangang.

Selain dari tu, aku tak nampak apa-apa yang luar biasa.

Ternyata 'Eve' Himpunan kali ini amat pudar jika dibandingkan dengan Himpunan haram sebelum-sebelum ini.

Jika dilihat pada malam sebelum Bersih 2 dan Bersih 3, keadaan agak kecoh dari jam 10 malam hingga jam 4-5 pagi.

Disepanjang jalan pula dipenuhi dengan beruk-beruk yang berkampung ibarat gelandangan memenuhi panorama KL.

Amat jauh berbeza kali ini.

Aku pernah berada dilokasi di Bersih 2 dan 3, ternyata kali ini pihak berkuasa telah berjaya membersihkan pemandangan yang tidak enak pada malam ini.

Aku agak selesa jalan-jalan dan usha-usha di KL pada malam ini.

Jalan pun tak sesak sepertimana ketika malam Bersih 2 dan 3 sebelum ini.

Dengan ini, aku yakin esok pasti hambar !!!

Aku juga amat pasti, esok aku tak akan ambil masa yang lama untuk buat liputan dan pasti sambutan dari monyet-monyet Pakatan Haram pasti tidak seberapa sahaja.

Stadium pasti kosong beb, oleh itu pasti monyet-monyet ni akan buat kecoh dijalanan untuk menarik perhatian umum.

Apa sekalipun, aku nak ucapkan selamat bertugas kepada pihak berkuasa seperti abang-abang Polis yang telah pun dalam duty sejak dari awal malam tadi, abang-abang FRU yang dalam standby.

Tak lupa juga kepada semua sahabat-sahabat media tak kira media perdana ataupun media baru.

Kita jumpa esok deh... Hehehe...

Aku nak nasihatkan orang awam agar menjauhi kawasan Himpunan kerana kita tidak akan tahu apa yang bakal berlaku.

Maklum je la, mereka ni hanya berupa manusia tapi berjiwa binatang.

Perangai pun macam monyet, kera dan lotong !!!

Utamakan keselamatan korang ok.

Aku doakan semoga Malaysia kekal aman dan para petugas media, polis dan FRU dilindungi Ilahi...


No comments:

Post a Comment

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??