Wednesday, 16 January 2013

TERKINI !!! PTPTN MANSUH DIGANTI YURAN PERCUMA !!!



Salam to all especially buat adik-adik student...

Baru sebentar tadi I4TT dihubungi student IPTA (UPSI) memberitahu bahawa PTPTN mansuh dan diganti dengan YURAN PERCUMA. 

Buat adik-adik student tu, meh sini I4TT nak bagi tau korang sikit. 

Mana korang nak... 

Pinjam PTPTN atau ambil YURAN PERCUMA..??? 

Diulangi ye... PERCUMA YURAN tu...!!!

Semua tu sekadar retorika politik je dik oiii.

Ok, let say you all agree to accept the free admission fee. 

Korang nak cari mana duit untuk penginapan, makan, buku dan lain-lain ??? 

Duit mak bapak ??? 

Kalau mak bapak kaya tak pe la dik non oiii. 

Macam mana yang dari keluarga kurang berkemampuan ??? 

Perlukah mereka menguburkan impian untuk menjejak menara gading demi segenggam ijazah dan dapatkan masa depan yang cerah dan gemilang ???

Yuran yang percuma tu brapa sen je adik-adik oii... 

Itu pun government dah bagi diskaun.

Kalau tak percaya sila semak dengan pengurusan IPTA korang tu.

Plus... 90% student yang meminjam PTPTN tidak menggunakan wang berkenaan dengan bijak.

Betul ???

Maklum je la... Nak rasa handphone canggih dan gadget yang canggih-canggih pun guna duit PTPTN. 

Nak belanja awek pon duit PTPTN. 

Nak melaram dan bergaya pun duit PTPTN juga.

Nak joli pon duit PTPTN juga. 

Tak gitu dik non oiii...???

Kalau macam ni la, rasanya kita berpatah balik kebelakang yang mana kurangnya anak-anak Melayu yang berpendidikan tinggi kerana masalah kewangan...!!!

IPTA hanya akan menjadi tempat anak-anak elitas menimba ilmu !!!


No comments:

Post a Comment

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??