Sunday 26 February 2012

PAS MEMANG BONGKAK !!! PAS IS DEAD !!!



PAS memang tidak mahu mengakui bahawa parti itu tidak pernah mengamalkan budaya tegur-menegur. 


Lebih-lebih lagi kalau teguran tersebut akan menyebabkan imej kedua-dua tok guru dalam parti itu akan merudum sekali gus memperlihatkan kepimpinan utama PAS sebenarnya terdiri daripada mereka yang sangat dengan diri sendiri (syok sendiri), keujuban, ketakjuban, dan kekaguman terhadap diri sendiri. 


Semakin bertambah-tambah dengan pujian serta sokongan membuta tuli daripada para penyokong yang jahil tetapi sentiasa ditanam dan disuburkan dengan ungkapan WALA' dan TSIQAH.




'Bintang pendakwah PAS sekarang adalah Azhar Idrus, bekas tenaga pengajar muzik pada tahun 1985 yang berasal dari Terengganu. 



Populariti Azhar Idrus diraih menerusi pendakwahan yang dilakukan dengan menggunakan media baru seperti Youtube, Yahoo Messenger, blog dan sebagainya. 


PAS yang memerlukan seorang bintang akhirnya berjaya 'memperolehi' Azhar Idrus dan bermula daripada penampilan pertama Azhar Idrus dalam majlis Pakatan Rakyat, ceramah agama Azhar Idrus tidak lagi memberikan teguran kepada semua pihak mengaku beragama Islam, sebaliknya membuat kritikan untuk membesar-besarkan PAS !!






Namun sebelum Azhar Idrus PAS sebenarnya pernah mempunyai seorang lagi penceramah 'bintang' yang kini masih lagi laku di pasaran. 


Rakaman video cekera padatnya begitu laris dan terjual diseluruh negara. 


Namanya adalah Kazim Elias. 


Bagaimanapun teguran demi teguran yang dilakukan oleh Kazim Elias akhirnya membuatkan kerjayanya bersama PAS berakhir pada muktamar PAS pada 14 Mei 2011 yang telah meluluskan dua usul dimana salah satu usulnya adalah memecat Ustaz Kazim Elias yang disifatkan sebagai DURI DALAM DAGING kerana mengkritik PAS yang bergabung dengan PKR dan DAP dalam Pakatan Rakyat.





Selepas itu pula dengan Datuk Hassan Ali yang juga mengkritik pucuk pimpinan PAS.

Kazim Elias juga sama seperti Hassan Ali.
Teguran yang dibuat kepada pemimpin PAS tidak disenangi. 


Kepimpinan merasakan yang mereka lebih pandai, lebih hebat dah lebih berilmu sehingga tidak memerlukan teguran sesipa pun. 


MENARIK DALAM SIRAH: 
Syaidina Umar Al-Kattab r.a pernah menegur Syaidina Uthman Bin Affan r.a apabila menantu Nabi S.A.W itu terlambat datang mendengar khutbah Jumaat, tidak sempat mandi dan tidak sempat menukar pakaian lain kerana terlalu sibuk berniaga. Sedangkan Syaidina Uthman Bin Affan r.a adalah salah seorang yang dijamin syurga oleh Nabi S.A.W



Apa sangatlah Nik Ajis, Hadi dan dewan ulamak PASpispus jika dibandingkankan dengan Syaidina Uthman R.A. sehingga mereka tidak boleh ditegur, bahkan memecat Kazim Elias. Melainkan mereka hanyalah sekumpulan kaum munafiq yang bergerak atas lajnah penipuan dan memperdaya.










No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??