Tuesday 21 February 2012

MAHFUZ DAN HADI BUAT WAYANG TOK PEKONG !!!

Mahfuz Jadi Batu Api Atau Hadi Kejar Glamour ?

Serious kelakar !

Aku terbaca 1 article dalam MalaysiaKini yang pada pandangan aku amat-amat kelakar. Senario politik hari ni penuh dengan benda kelakar.

Mesti korang nak tau apa yang buat aku rasa gelihati sangat. Article yang aku baca baru sebentar tadi berbunyi " Abdul Hadi juga sedia berdebat dengan Najib ".


Aku rasa puak-puak pembangkang ni sudah tak ada kerja agaknya. Sebab tu mereka bosan dan cuba mencari "permainan" baru.

Lebih baik puak-puak pembangkang ini tolong si GAGAP dalam kes skandal pasir ni. Buat sidang mahkamah rakyat seperti yang dianjurkan Noh Omar. Lagi elok aku rasa.

Si GAGAP tu dah tak bernafas dikerjakan Noh Omar. Ada baiknya diorang ni tolong bagi CPR pada Khalid.

Tak habis-habis puak-puak ni nak buat diversify. Mula-mula Anwar Al-Juburi, sekarang Hadi pula nak ajak Najib berdebat.

Yang kelakar tu, Hadi dah macam orang tak bermulut nak sampaikan sendiri. Terpaksa "guna" Mahfuz pula. Yang aku ingat sangat si Mahfuz ni memang raja Batu Api. Macam kes Hassan Ali juga la.

Satu demi satu makhluk dalam barisan Pakatan Haram Jadah cuba mencari populariti politik dengan mengajak Najib berdebat. Kalau nak sangat popular, jadi la ARTIS !

Pada pandangan aku, Hadi patut ingat balik kenyataan dia yang lepas sebelum nak keluarkan statement ajak Najib berdebat.


Bukankah Hadi sendiri yang menyatakan "Tidak tutup pintu rundingan" berkaitan penggabungan UMNO-PAS. Dari sibuk ajak berdebat, lebih baik Hadi ajak dan atur pertemuan untuk rundingan macam mana untuk merealisasikan penggabungan UMNO-PAS.

Walaupun definasi Kerajaan Perpaduan adalah gabungan BN-PR, pada pandangan peribadi aku amatlah tidak sesuai. Aku terus terang memang tidak dapat menerima PKR dan DAP. Aku rasa ramai lagi umat Melayu Islam di Malaysia sependapat dengan aku. PAS tu kira ok lagi la juga.

Idealogi PKR yang menyama ratakan agama adalah punca utama aku dan ramai lagi Umat Islam di Malaysia yang tidak akan sesekali membuka pintu buat PKR (Parti Kunyit Raya). Manakala peritiwa 13 May dan sikap anti Melayu dan anti Islam DAP menjadi punca utama umat Islam dan kaum Melayu menolak DAP itu sendiri termasuk aku.

Daripada PAS menjadi kuda homoseks dan kafirun laknatullah, lebih baik Hadi fikirkan cara untuk menyatukan umat Islam di Malaysia. Itu pun KALAU benar PAS memperjuangkan Islam !

PAS telah jauh tersesat dan Hadi sendiri sepatutnya sudah lama menarik balik Amanat Hadi yang bingai itu dan memohon maaf secara terbuka kepada semua umat Islam di Malaysia.

Lebih baik Hadi fikirkan cara bagaimana untuk membawa jemaahnya kembali ke pangkal jalan dan perbetulkan parti dari sibuk ajak Najib berdebat bertikam lidah.

Katanya PARTI ISLE, tapi celah mana ISLE tu ???

Sikit perkongsian :

Ciri-ciri munafiq
- bila berkata ia bohong
- bila berjanji ia mungkiri
- bila diberi amanah ia khianati
- bila bertikam lidah ia tak mahu mengalah

Hadi nak pilih mana ni ? Nak bertikam lidah atau bermusyawarah ? Kalau Hadi tak bacul, aku tunggu jawapan Hadi !

Sumber : KGC


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??