Thursday 23 February 2012

DEMI NAK COVERLINE AL JUBURI ISRAEL, JINGGA 13 MENIPU !!! HAAA... KAN DAH KANTOI !!!


Beberapa blog pro pembangkang termasuk malaysiakini.com hari ini melaporkan berita tentang kemasukan dua buah kapal israel di Pelabuhan Barat , Pelabuhan Klang.

Berikut adalah sebahagian petikan laporan dari malaysiakini.com

Bukti video, kapal Israel di Pelabuhan Klang
NGO mesra PKR, Jingga 13, hari ini membekalkan bukti menunjukkan kapal-kapal yang dimiliki sebuah syarikat yang didakwa dikuasai oleh kerajaan Israel mempunyai akses bebas ke Westport, Pelabuhan Klang.

Untuk berita penuh sila ke http://www.malaysiakini.com

Untuk pengetahuan rakyat Malaysia sekalian, untuk entry kali ini kami akan jawab terlebih dahulu pembohongan paling utama pencacai-pencacai PKR sepertimana tulisan yang kami merahkan diatas, iaitu kapal tersebut adalah kapal israel. Kemudian kami akan susuli dengan penjelasan mengenai kehadiran kapal tersebut di Pelabuhan Klang dalam entry seterusnya.

Kapal Zim USA dan Zim Atlantic BUKAN nya kapal israel seperti yang didakwa oleh pendekar-pendekar tempang PKR.

Pendekar-pendekar tempang PKR tidak buat homework terlebih dahulu sebelum menabur fitnah. Mereka tidak belajar bagaimana untuk mengetahui sesuatu kapal dari negara mana. Itu perkara asas yang perlu diketahui terlebih dahulu. Boleh diibaratkan seperti orang solat. Apa guna solat berpuluh rakaat sampai lutut lemah longlai dan dahi sampai lekuk, tetapi tidak berwudhu terlebih dahulu sebelum solat ?

Sama halnya yang dilakukan oleh pendekar-pendekar tempang pembangkang berhubung isu kapal israel. Mereka sepatutnya belajar terlebih dahulu bagaimana untuk mengenali sesebuah kapal dari negara mana sebelum merakam video dan panggil pemberita datang ke sidang media mereka dan bercakap sampai berbuih mulut. Jangan tipu pemberita hanya semata-mata kerana hendak kejarkan glamor.

Untuk mengetahui sesebuah kapal dari negara mana bukannya perkara susah. Lihat sahaja kapal anda sudah boleh tahu tetapi dengan syarat anda seorang yang tahu ilmu pengetahuan am.

Setiap kapal akan mengibarkan bendera negara dimana kapal tersebut berdaftar sepanjang hayat kapal berkenaan. Jika kapal tersebut didaftarkan di Pelabuhan Klang, maka kapal itu akan mengibarkan bendera Malaysia dan kapal itu adalah kapal Malaysia. Bendera negara berdaftar kebiasaannya akan dikibar di bahagian buritan kapal atau di wheel bridge.

Jika seseorang itu seorang yang lemah pengetahuan amnya dan tidak mengenali bendera negara-negara asing, orang itu boleh pergi ke bahagian buritan kapal dan lihat nama tempat kapal itu didaftarkan. Dalam hal ini terang-terangan kelihatan pendekar-pendekar tempang PKR sangat lemah ilmu pengetahuan amnya sehingga nama tempat pun tak tahu.

Sekarang kami di selangordaily.com akan jelaskan kepada rakyat Malaysia tentang dua kapal berkenaan.

ZIM USA

ZIM USA


Maklumat kapal yang dipetik dari http://www.marinetraffic.com

Dalam maklumat berkenaan dinyatakan flag (bendera) kapal berkenaan adalah Liberia. Ini bermakna kapal itu adalah kapal Liberia dan bukannya kapal Israel seperti yang dikelentong oleh pak pandir-pak pandir jingga 13 kepada sekumpulan pemberita hari ini. Jika kapal itu kapal israel maka benderanya akan dinyatakan bendera israel.


ZIM USA MONROVIA

Gambar atas secara jelas di bahagian buritan kapal menunjukkan kapal Zim USA berdaftar di Monrovia. Untuk pengetahuan pak pandir-pak pandir jingga 13, Monrovia adalah sebuah bandar pelabuhan di Liberia. Setakat ini Monrovia tidak pernah wujud di israel.

Lagi gambar-gambar berkenaan kapal Zim USA boleh dilihat di sini.

ZIM ATLANTIC

ZIM ATLANTIC


Maklumat kapal yang dipetik dari http://www.marinetraffic.com

Dalam maklumat berkenaan dinyatakan flag (bendera) kapal berkenaan adalah Liberia. Ini bermakna kapal itu adalah kapal Liberia dan bukannya kapal Israel seperti yang dikelentong oleh pak pandir-pak pandir jingga 13 kepada sekumpulan pemberita hari ini. Jika kapal itu kapal israel maka benderanya akan dinyatakan bendera israel.


Sama seperti Zim USA ,gambar atas menunjukkan di bahagian buritan kapal menunjukkan kapal Zim Atlantic berdaftar di Monrovia iaitu sebuah bandar pelabuhan di Liberia.

Lagi gambar-gambar berkenaan kapal Zim Atlantic boleh dilihat di sini.

Semuanya telah terjawab. Dengan bukti-bukti yang kami kemukakan, sekarang kami pulangkan kepada rakyat Malaysia untuk menilai siapa yang berbohong ? selangordaily.com atau kumpulan pak pandir jingga 13 ?

Sampai bilakah pemberita-pemberita akan ditipu oleh pendekar-pendekar tempang PKR yang menggunakan maklumat-maklumat palsu hanya semata-mata untuk menunjukkan mereka hero ?


Sumber : Selangor Daily



1 comment:

  1. patutla pencacai PR smua seronok nak alih perhatian dari anwar israel kepada zim.. kononnya Islam, tapi menfitnah kerajaan. memang bongok puak2 PR ni.. elok kena lempang sekor2..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??