Wednesday 15 May 2013

AWAS !!! "YAHOO! MALAYSIA" MILIK PEMBANGKANG LAKSANA HASUTAN PERKAUMAN !!! #PRU13


Sejak selepas Pilihan Raya lalu, portal enjin pencari 'Yahoo! Malaysia' sering memaparkan berita-berita separuh benar dan bercorak menghasut dan membenci orang Melayu dan akhbar Melayu secara keterlaluan. 


Hari ini portal tersebut menyiarkan kenyataan Anwar Ibrahim “Anwar: Ex-judge’s ‘racist’ warning to Chinese would make Hitler proud”.

Anwar Ibrahim berkata,


“Former appeal court judge Datuk Mohd Noor Abdullah’s racist speech puts the Ku Klux Klan to shame and makes Hitler proud,” he said, referring to Germany’s World War II leader Adolf Hitler whose Nazi party perpetrated the Holocaust, the genocide of an estimated six million European Jews.
The Ku Klux Klan or KKK is a secret society organised in the United States after the Civil War to reassert white supremacy, white nationalism and anti-immigration, expressed through terrorism.


Kita tahu Anwar Ibrahim sudah gila. 

Orang gila boleh berkata apa sahaja. 

Tapi untuk 'Yahoo! Malaysia' menjadikannya satu berita utama pada lamannya sangat mengelirukan dan menimbulkan tanda tanya.

Sudah berapa ramai orang Cina dibunuh oleh bekas Hakim Mahkamah Rayuan Malaysia, Datuk Mohd Noor Abdullah sehingga 'Yahoo! Malaysia' bersengkongkol dengan Anwar Ibrahim dan Malaysian Insider menyiarkan kenyataan ini ?

Kita boleh faham Malaysian Insider sebagai portal pro-Anwar, tapi 'Yahoo! Malaysia'

Apa agenda kumpulan editorial 'Yahoo! Malaysia'.

Siapakah mereka ?


utusanracialtone

Yahoo tidak boleh menolak dakwaan atas alasan “syndicate news” daripada Malaysia Insider semata-mata.

Ini kerana dalam salah satu tajuk berita Yahoo yang muncul sebentar tadi ialah “Utusan on Racial Tone” (Utusan dalam nada perkauman) berbeza daripada tajuk asal berita ini oleh Malaysia Insider – “On May 13, Utusan calls for Malay political unity”.

Bagaimanakah menyeru penyatuan Melayu boleh dianggap sebagai satu nada perkauman atau rasis ?

Dan mengapa 'Yahoo! Malaysia' menukar tajuk tersebut kepada tajuk yang cuba menimbulkan kebencian kaum lain kepada Utusan ?

[ SUMBER ]





6 comments:

  1. Jangan layan orang gila nanti kita pun jadi gila. Org gila nak berdemo telanjang bogel pun takpe sebab org tau dia gila.

    ReplyDelete
  2. yahoo suka memetik portal pembangkang khas nya portal malaysian insider kalimullah hassan kawan baik kj. malaysia kini berita taraf jamban pun depa petik...

    memang pendewa LGBT betul yahoo malaysia.

    ReplyDelete
  3. report, sebarkan dan boikot yahoo malaysia

    ReplyDelete
  4. editor yahoo msia semua gay

    ReplyDelete
  5. boikot Yahoo Malaysia!!!

    ReplyDelete
  6. Saya mendapat info bahawa Yahoo Malaysia kini dalam perhatian khas Suruhanjaya Multimedia dan Bukit Aman.

    Khabarnya mereka sedang dalam proses berhubung dengan Interpol dan Yahoo Inc yang sudah maklum akan perkara ini. Kemungkinan besar Yahoo Malaysia akan ditutup dan semua URL ke tapak ini akan 'redirect' ke Yahoo Inc US sementara tindakan diambil.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??