Wednesday 29 May 2013

PENCEROBOHAN LAHAD DATU: NUAR MINTA NYAWA DENGAN NAJIB !!! #BetterNation


6 penganjur Himpunan 505 yang ditangkap hari ini telah tidak mengaku bersalah ke atas kesalahan gagal memaklumkan kepada ketua polis di daerah masing-masing dalam tempoh 10 hari dari tarikh perhimpunan.  


Jika disabit kesalahan, mereka bakal menerima hukuman denda maksimum RM10,000. 

6 yang didakwa tersebut ialah Kamarzaman Mohamed Yunus, Setiausaha PKR Pahang, Mohd Nazree Mohd Yunus, Ketua AMK Negeri Sembilan, Ong Eu Leong, Setiausaha Eksekutif PKR Pulau Pinang, Thomas Su Keong Siong, Ahli Parlimen DAP Ipoh Timur, Mohammad Anuar Zakaria, Setiausaha PKR Perak dan R. Yuneswaran Setiausaha Eksekutif PKR Johor.  

Walaupun penangkapan mereka dilihat sebagai satu langkah terpuji oleh pasukan keselamatan tetapi rakyat rata-ratanya masih belum berpuas hati.  

Ramai yang ingin melihat ‘ikan yang lebih besar’ ditangkap sementara ikan kecil-kecil ini hanya ‘lekat di celah gigi’ yakni tidak mengenyangkan dan tidak membawa perubahan apa-apa.  

Selagi ikan besar tidak ditangkap selagi itu himpunan jalanan akan terus diadakan, mengganggu kehidupan rakyat serta memesongkan fokus kerajaan.   

Lama kelamaaan, rakyat semakin menyampah dan mula memikirkan ada sesuatu yang tidak kena yang menyebabkan kerajaan takut untuk mengambil tindakan ke atas ‘ikan besar’.  

Apatah lagi dengan pendedahan mengenai ‘perjanjian’ antara Najib dan Anwar oleh Jusuf Kalla, bekas Naib Presiden Indonesia.  

Namun, dari kenyataan Anwar sendiri kita mendapati bahawa perjanjian tersebut tidak pun ditandatangani oleh Dato’ Seri Najib, iaitu bermakna tiada sebarang perjanjian yang dibuat.   

Pastinya, yang menginginkan satu perjanjian adalah pihak Anwar dan bukan Najib dan kerana itu, Dato’ Seri Najib telah menolak sebarang perjanjian dengannya.   

Pastinya juga, Anwar menawarkan perjanjian itu kerana beliau sudah tidak yakin akan menang dalam PRU-13.  

Sumber-sumber dalaman menyatakan bahawa Anwar telah memohon agar beliau tidak didakwa atas insiden Lahad Datu yang mana Dato’ Seri Najib pantas untuk tidak bersetuju.  

Pertamanya, kerana pendakwaan tersebut adalah tertakluk di bawah bidang kuasa mahkamah dan bukannya kerajaan.  

Keduanya, Dato’ Seri Najib tidak mungkin akan melindungi pesalah, terutamanya pengkhianat negara yang telah menyebabkan kematian wira-wira negara.  

Ketegasan Dato’ Seri Najib inilah yang membuatkan Anwar gelabah.  

Jika berita dari sumber ini benar, maka Anwar bukan sahaja ‘ikan besar’ tetapi sebenarnya adalah ikan gergasi.  

Beliau bukan sahaja dalang Himpunan haram, tetapi dalang keganasan dan pengkhianatan terhadap negara.  

Rakyat menunggu dengan sabar akan penangkapan ‘ikan gergasi’ ini, dan ingin sepenuh hati untuk percaya bahawa kerajaan punya sebab yang cukup kukuh dan bijak untuk terus membiarkan beliau berenang bebas sehingga kini.  

Walaubagaimanapun, inilah diingatkan bahawa kesabaran manusia sentiasa ada hadnya.   

Rakyat ingin melihat bukan sahaja lebih banyak dan lebih besar tangkapan tetapi pengakhiran kepada siri-siri himpunan jalanan yang memualkan.  

Rakyat ingin kembali kepada dunia yang waras serta enggan lagi melayan berita-berita panas yang tidak bermanfaat mengenai seorang manusia yang separuh gila hanya kerana terlalu ingin menjadi Perdana Menteri.  




5 comments:

  1. Gambar sensasi...ampun raja...hamba bertaubat hamba tak kan buat lagi..lain kali hamba baling spender aje tak baling batu lagi

    Kahhhhhh

    ReplyDelete
  2. Dulu masa Nuar kena pecat dari UMNO dan kerajaan, dia wakilkan Jijah minta nyawa pada Tun M, masa Nuar kena tahan di penjara dia minta nyawa pada Dollah, sekarang Nuar akan minta nyawa pada Najib. Masalahnya Nuar tolong Nuar ni macam melepaskan anjing tersepit. Anjing ke dia ...?

    Cakap kat Nuar ... "your lifeline has expired".

    ReplyDelete
  3. Jika sabit kesalahan, penjara dia seumur hidup ataupun gantung sampai mati kerana khianat pada DYMM Yg Dipertuan Agung dan negara. Ingat........8 orang pahlawan negara telah gugur. Hakim atau majistret yg membicarakan dipastikan berwibawa, berkecuali dan bersih (tidak seperti si Asyikin Sahat).

    ReplyDelete
  4. Dalang-dalang pengkhianat dari PKR/DAP macam ular berbisa, menyelinap masuk membelit UMNO dari dalam UMNO atau BN. Patutlah ada pemimpin UMNO yang sampai puji melangit dan sanggup tunduk kepada cadangan Gerakan nak 1Bangsa parti BN - yang sebenarnya asas perjuangan DAP yang amat rakus nak hapuskan hak, warisan dan identiti Melayu, dan Bumiputera lain, dan Islam (sebab itu Cina DAP terutamanya, amat benci 1Malaysia yang masih mempertahankan pelbagai bangsa, warisan dan hak termasuk untuk Melayu dan Bumiputera lain, dan Islam). Yang hairannya, World Street Journal (WSJ) yang dikuasai sekutu kuat Zionis yang amat anti-Islam, Rupert Murdoch News Corp beriya memuji Jusuf Kalla dan rancangan perjanjian damai yang tak masuk akal, bahaya dan palsu antara Anwar dan PM kita (lihat bahayanya WSJ di http://www.guardian.co.uk/media/2006/jul/28/citynews.broadcasting, Bono and Blair to join Murdoch on the beach, Stephen Brook, Friday 28 July 2006) – sudah tentu ada muslihat yang bahaya (PM dan KDN mesti lantik pakar Intelligence yang betul-betul bijak termasuk penganalisa media sosial Siber). Bahkan Jusuf Kalla adalah ketua pelajar yang turut aktif menjatuhkan Allahyarham Presiden Sukarno - pejuang Kemerdekaan nasionalis Indonesia yang digulingkan oleh CIA-MI5-Zionis, melalui rejim boneka Pres. Suharto – General-jeneral tertinggi Sukarno dan satu juta rakyat Indonesia dibunuh dengan kejam (apalagi setelah Pres. Sukarno menubuhkan syarikat petroleum negara Indonesia).

    Bahkan, di Malaysia sendiri, Allahyarham PM Tun Abdul Razak Hussein, adalah musuh utama Cina DAP dan penajanya, penjajah Barat-Zionis, kerana Allahyarham Tun Abdul Razak Hussein begitu TEGAS menjatuhkan Cina DAP yang merusuh dengan ganas dalam Mei 1969. Dan juga kerana BAPA KEMERDEKAAN/PEMBANGUNAN tercinta kita ini melancarkan DEB dan menubuhkan syarikat petroleum negara, Petronas dengan amat BERANI. Maka kerana itulah, besar kemungkinan, Allahyarham bersama TPM, Allahyarham Tun Dr. Ismail Abdul Rahman, diracuni CIA-MI5-Zionis (kedua Allahyarham meninggal dengan ganjil dan tiba-tiba di tahun 1973 dan 1976 di usia muda 50an) seperti Allahyarham Presiden Sukarno (juga di tahun 1970 di usia 69 tahun setelah dipenjarakan macam sampah, dan ditumbangkan oleh CIA-MI5-Zionis, melalui rejim boneka Suharto, apalagi selepas Pres. Sukarno menubuh syarikat petroleum negara Indonesia) – ini adalah “modus operandi” utama penjajah Barat-Zionis menumbangkan pejuang Kemerdekaan nationalis.

    Maka, UMNO perlu tubuhkan pasukan tetap yang amat TANGKAS dan BIJAK; di Internet sebagai “Bilik PENDEKAR”, yang MENYATUKAN idea-idea bernas, bukan hanya dari golongan muda yang ramai buta sejarah, tapi dari semua golongan, termasuk penasihat dari NGO Melayu/Islam yang setia seperti Perkasa, GPMS dan PPIM dan banyak lagi, para akademik yang setia, pahlawan Siber setia seperti Sungai Rapat Online, MIK, Darul Ehsan, dan banyak lagi, serta Utusan Melayu, untuk terus membidas di Internet dengan tangkas, bijak dan tegas tentang fakta sejarah, termasuk tidak tunduk kepada angkara durjana pengkhianatan Cina DAP/PKR terhadap hak dan warisan berzaman nenek moyang kita, dari sebelum dijajah British lagi! Dan saya cadangkan parti Bumiputera lain dari BN, MCA dan MIC juga buat serupa, terutamanya dalam bahasa Ibunda. Juga perlu dalam bahasa Inggeris. Tengoklah Cina DAP durjana yang banyak menyemarakkan api perkauman dalam blog Cina dan Inggeris.

    MAKCIK Tempurung.

    (PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung" untuk mengelirukan pembaca).

    ReplyDelete
  5. Pejabat peguam negara jangan terlepas pandang dengan setiap bahan bukti dan hujah yang bernas...pihak lain sudah bertungkus lumus sehingga kehilangan nyawa untuk mempertahankan negara...jangan kerana anda tidak menjalankan tugas dengan amanah pihak lain ter aninanya... wahai ghani patail dengarkan lah keluhan marhain ini...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??