Thursday 9 May 2013

TAK DAPAT JADI MB - ORANG TUA NI MEROYAN NAK MELUDAH-LUDAH !!!


Terus terang lah aku cerita ye, makin hari aku makin menyampah dan benci dengan Nik Ajiz dan PAS !!!



Selagi Nik Ajiz dalam PAS, selagi itulah aku benci PAS !!!

Aku dididik dengan adab dan sopan ketimuran budaya Melayu dan dididik untuk menghormati orang.

Tapi, aku juga tak akan menghormati orang yang spesisnya macam Nik Ajiz ni.

Cuba korang baca keratan kat bawah ni;


Weh... gilo ke apa Nik Ajiz ni ?!!

Dia ingat dia siapa nak ludah-ludah orang ?!!

Tak kanlah sebab tak "diangkat" jadi MB Kelantan terus meroyan macam orang hilang akal ?!!

Inilah dia... "Kepimpinan Melalui Teladan" !!!

Pengikut pula macam mana ?!!

Oiittt orang tua, Islam ajar kita bersatu padu sesama Islam.

Ni, mazhab mana yang Nik Ajiz ikut siap nak main ludah-ludah ni ?!!

Aku cukup pelik dengan orang tua sekor ni.

Untuk Nik Ajiz, ingat ye...

Islam mengajar kita untuk terima Qada' dan Qadar dari Nya.

Ko bukan lagi MB yang dimahukan rakyat.

Rakyat mahukan perpaduan sesama ummah, tapi jika pemimpin bermasalah janganlah rakyat nanti yang dimangsakan.

PRU-13 memperlihatkan penolakan umat Islam di Malaysia yang menolak PAS dengan berkurangnya kerusi PAS yang dimenangi.

Manakala UMNO memperlihatkan pengukuhan dan pertambahan kerusi diperingkat Parlimen dan juga DUN.

Itu satu petanda yang rakyat mahukan penyatuan.

Itu suara "majoriti" rakyat yang berugama Islam !!!

Sila terima dengan hati yang terbuka !!!

Aku secara jujur tak setuju jika PAS dibubarkan dan sertai UMNO, tapi aku setuju jika PAS perbaiki kelemahan dan berdiri atas kakinya atau sertai Barisan Nasional.

Jika 2 entiti Melayu-Islam ini bergabung, pasti menimbulkan kegerunan pada "bangsa menumpang".

Ini satu realiti yang tidak dapat dinafikan sesiapa pun jua.

Dan perlu tahu, penggabungan ini juga yang amat ditakuti oleh Anwar dan dinasti Lim !!!

Boleh bungkus PKR dan DAP macam ni beb !!!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??