Monday 13 May 2013

BONGKAR !!! KENAPA DAP TAKUT PADA SISTEM BIOMETRIK MASA #PRU13 !!! #IniKaliLah #LainKaliLah



Salam geng...


Sebelum ni, aku dah pernah suarakan berkaitan isu kewujudan pengundi hantu yang "disorok" dan "disimpan" dalam negara.

BACA SINI kalau korang terlepas kupasan berkaitan infografik diatas.

Namun, mereka bukanlah dari Bangladesh sepertimana didakwa oleh parti rasis Cina DAPigs !!!

Pengundi hantu ini adalah dari Tanah Besar China iaitu warganegara People Republic of China.

Jika ada yang masih ingat lagi, sewaktu zaman pemerintahan Pak Lah, mantan Perdana Menteri sebelum DS Najib, Pak Lah pernah menyatakan keraguan pada statistik warga China yang masuk ke dalam negara.

Bukanlah kerana statistik menunjukkan kemasukan "pendatang" China ni jumlahnya yang luar biasa ramainya... itu satu hal...

Tetapi statistik menunjukkan "pendatang" China ni yang masuk tak keluar-keluar !!!

Mana perginya semua "pendatang" China ni ???

Dah mampos ke ape sampai tak keluar-keluar !!!

Sedang gerombolan pemimpin dan penyokong pembangkang sibuk memperkatakan konon wujudnya rakyat Bangladesh yang diimport sebagai pengundi hantu, diam tak diam ramai rakyat negara ini turut tertanya-tanya perihal kemungkinan kewujudan pengundi hantu dari negara China.

Asas persoalan ini cukup mudah kerana ramai pengundi keturunan Cina yang keluar awal pagi di pusat-pusat pengundian pada PRU-13 baru-baru ini bukan sahaja tak dikenali penduduk tempatan malah kebanyakannya bila disoal selidik gagal bertutur dengan baik dalam Bahasa Melayu.

Malah ada banyak kes menunjukkan ramai yang langsung tak boleh bertutur Bahasa Kebangsaan, seolah-olah satu frasa kata pun tak ada dalam kepala mereka. 

Bukankah senario ini cukup "pelik" bagi rakyat Malaysia ???

Biasanya jarang benar rakyat Malaysia dari pelbagai kaum yang tidak fasih bertutur Bahasa Kebangsaan meskipun ada antaranya sejak kecil belajar di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina, namun masing-masing tetap boleh berbicara dalam Bahasa Melayu walaupun ada yang tidak begitu fasih.

Keadaan ini menimbulkan syak wasangka berkemungkinan ada diantara pengundi keturunan Cina ini bukannya rakyat Malaysia sebaliknya di datangkan khas dari negara China seterusnya memperolehi kad pengenalan negara ini secara sindiket atau pemalsuan, kemudian didaftarkan pula sebagai pengundi.

Dua tahun lalu pihak Imigresen pernah mengumumkan terdapat lebih 90,000 warganegara China yang sudah tamat tempoh visa pelawatnya masih tinggal di negara ini termasuklah sebahagian besarnya berkecimpung dalam industri pelacuran, rumah urut, spa dan lain-lain aktiviti haram.

Tak mustahil angka itu jauh lebih besar dan ada kemungkinannya ada antara mereka yang terlibat dalam pemalsuan kad pengenalan dan menjadi pengundi. 

Jika perkara ini benar-benar wujud, maka ia merupakan satu ancaman kepada keselamatan negara.

Mana mungkin masa depan negara ini dibiarkan bebas ditentukan oleh warganegara asing dari China ni !!! 

Justeru itu, pihak JPN dan SPR perlu mengambil inisiatif untuk menyiasat lebih lanjut perkara ini untuk membongkar kebenaran supaya tiada lagi yang tertanya-tanya.

Untuk pihak Kementerian Dalam Negeri, buatlah kerja elok-elok, jangan senang-senang nak bagi kelulusan untuk kemasukan warga China.

Macamlah Kementerian tak tahu bahawa kita tak perlukan warga China untuk industri !!!

Malah selama ini, warga Bangla, Nepal dan Indon yang masuk untuk industri dan pembinaan.

Manakala, warga Indon dan Filipina pula untuk menjadi amah.

Semua rakyat Malaysia cukup arif dan maklum bahawa kemasukan warga China ni cuma untuk MELACUR !!!

Itu sahaja kebijaksanaan dan kepakaran warga China yang masuk ke Malaysia ni !!!

Memang puak bangsa ni yang bangsat hanya pembawa "virus" kepada rakyat Malaysia !!!

Itu belum lagi cerita orang Cina Malaysia yang mati tidak didaftarkan sebaliknya hanya digantikan dengan mendatangkan seorang lagi "klon" dari tanah besar China !!!

Sebab itulah pembangkang terutama DAP amat takutkan penggunaan sistem biometrik digunakan semasa PRU !!!

Kantoilah nanti beb, orang China yang datang mengundi tu hanya guna IC orang Cina yang dah mati tapi cap jari berjaya membongkar segalanya !!!

SPR, sila guna biometrik system untuk PRU-14 selepas ini.

Masa PRU-13 SPR telah mengambil kira cadangan pembangkang yang jauh meninggalkan teknologi, kini masanya untuk SPR ambil cadangan majoriti rakyat Malaysia yang mahukan penggunaan sistem biometrik sewaktu proses PRU !!!


8 comments:

  1. sokong ganti dakwat kekal dengan sistem biometrik ... cap cari pengundi discan dengan menggunakan alat scanner cap jari ... jika cap jari pengundi sama dengan dalam sistem data komputer pejabat pendaftaran atau dalam sistem data spr barulah pengundi berkenaan boleh mengundi ... disamping itu kad pengenalan juga discan dengan menggunakan scanner yang boleh membaca data yang disimpan di dalam kad pengenalan dan pengesanan secara talian dengan jabatan pendaftaran negara maka maklumat di dalam kad pengenalan ini boleh disahkan bagi mengelakkan penggunaan kad pengenalan palsu atau kad pengenalan dipalsukan ...

    ReplyDelete
  2. Aku sokong penggunaan Sistem Biometrik.

    Kalau tak silap aku I/C palsu ni bukan boleh guna sangat Cap jari pun palsu.

    Cubale kalau ada yang dapat tangkap orang yang ada I/C pasu cuba gunakan sistem biometrik cek cap jari mereka tentu tak ada dalam sistem.

    Ingat belinI/C palsu boleh ke masukkan cap jari dalam sistem kecuali mereka ke JPN atau orang yang buat kerja di kaunter tu yang pendajal besar .

    ReplyDelete
  3. saya sokong sistem biometrik. dakwat kekal ketinggalan zaman dan sangat meragukan

    ReplyDelete
  4. jika nak bagi BR1M nanti arah kan bank guna biometrik utk mengesahkan penerima2nya.

    ReplyDelete
  5. Sokong 100%... dakwat kekal ketinggalan zaman...mengarut!!!!

    Bank dah boleh buat tak kan SPR tak boleh?

    ReplyDelete
  6. Seorg pencuri akan menuduh org lain yg mencuri agar org tak tuduh dia, sama spt pembangkang menuduh BN menggunakan bangla agar org tak nmpk yg dia gunakan org dr china, knp namewee beria2 buat lagu banglasia mcm ada satu gerakan terancang..

    ReplyDelete
  7. SPR kena buat sistem biometrik..

    Mulai dari sekarang.

    SPR ada 5 tahun untk implememt sistem ni.

    Ramai org cina semasa ditempat pengundian tak tahu berbahasa melayu dan tak faham apa yg kita cakap...mungkin pengundi hantu!!!

    Atau guna IC org lain utk mengundi...

    Biometrik lebih telus...



    ReplyDelete
  8. yg dengar ckp pembangkang/ambingai tu apa ke jadah,awak yg merintah bukan mereka,pedulikan cakap2 mereka,kita dgrpun bukan mereka sokong kita,last2 mcm anjing gigit org bg makan....BIOMETRIK NEXT GE

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??