Saturday 11 May 2013

TAK DAPAT JATUHKAN KERAJAAN MELAYU KINI SASARAN PRODUK MELAYU PULA !!! #SudahKalahKalahLah


Penipuan Kenaikan Harga Roti Gardenia!


Macam-macam hal la puak pembangkang ni selepas gagal menakluki Putrajaya pada PRU-13.




Satu persatu penipuan mula disebarkan setelah BN berjaya menang PRU13.

Antaranya, perlaksanaan GST, kenaikan tarif elektrik dan yang paling lucu sekali, kenaikan harga roti Gardenia.


Kali ni, sudah semestinyalah dari pembangkang yang juga musuh ketat "Gardenia".

Korang faham-faham sendirilah siapa yang beria-ia sangat nak menyaingi produk roti No. 1 Malaysia ni.

Cuba lah korang ingat-ingat balik sekitar 2011 dulu, heboh orang Cina ni menghasut kaum dia boikot roti Gardenia ni dan perniagaan Melayu.

Rasanya, kalau orang Melayu yang boikot perniagaan Cina ni, mau lumpuh ekonomi orang Cina ni, betul tak ?!!

Kuasa beli ditangan orang Melayu la beb !!!

Kalau tidak, masakan sibuk benar mereka lancarkan serangan boikot roti Gardenia ni.



Atas ni, screenshoot dari facebook page pro-DAP.

Aku pernah menulis DISINI berkaitan kes sebelum ini dimana roti Gardenia ni mendapat cubaan boikot oleh kaum Cina penyokong pembangkang.

Kali ni, lain pula tetapi masih menyasarkan Gardenia, supaya orang ramai tidak membeli lagi roti Gardenia.

Puak pembangkang memfitnah bahawa pengusaha produk Gardenia ini menaikkan harga produknya.

Tak lain dan tak bukan, tujuannya supaya orang tak beli lagi produk Gardenia.

Maklumlah... produk Gardenia ni adalah produk keluaran orang Melayu.

Ini bolehlah dikategorikan sebagai "jarum halus" atau "serangan halus" untuk melumpuhkan ekonomi orang Melayu dan sekaligus memfitnah kononnya ini kerja BN lah tu.

Bila pembangkang fitnah kononnya Gardenia naik harga, pasti orang Melayu pun tidak membeli roti berkenaan, pada firasat diorang yang bahalol tu la.

Walhal, otak mereka sendiri yang bangang tidak mengkaji sesuatu maklumat yang mereka perolehi.

Untuk pengetahuan puak pembangkang yang otak letak kat kepala lutut tu, kenaikan harga roti Gardenia hanya berlaku di Sabah kerana syarikat yang berbeza.

Berikut penjelasan dari syarikat pengeluar Gardenia yang aku petik dari mynewshub;



Gardenia Bakeries (KL) Sdn Bhd baru-baru ini telah menerima banyak pertanyaan/pengesahan mengenai kesahihan berita kenaikan harga produk Gardenia di Sabah.
Penjelasannya, Gardenia Bakeries (KL) Sdn Bhd [GBKL] dan Gardenia Sabah adalah dua syarikat yang berbeza dan tidak berkaitan diantara satu sama lain.
Gardenia Sabah Pasaran Borneo/ Timur Semenanjung Malaysia tertakluk dibawah pengurusan Gardenia Sabah secara mutlaknya.
Kedua-dua syarikat ini mempunyai pihak pengurusan, polisi dan sistem operasi yang berbeza.
GBKL ingin mengambil peluang ini untuk menjamin para penggunanya di Semenanjung Malaysia yang harga untuk kesemua produk Gardenia tidak berubah.
Harga produk-produk Gardenia tertera/ dicetak pada “kwik-lok” dan/ atau semua pembungkus produknya.
Harganya adalah tetap.
Jikalau anda mendapati ada peruncit yang menjual produk-produk Gardenia dengan harga yang lebih tinggi, sila hubungi Cik Hazlinah Harun atau Cik Azrina Aziz di talian 03-5542 3228 dengan segera untuk membolehkan kami mengambil tindakan yang sewajarnya.
Terima kasih.

Kepada pembangkang dan orang Cina pro-DAP lah ye, jangan risau...

Lagi korang cuba fitnah dan nak merosakkan ekonomi dan perpaduan orang Melayu ni, sebenarnya lagi kuat ikatan ukuwah orang Melayu ni.

Lagi korang cuba nak boikot produk orang Melayu, lagi kuat sentimen orang Melayu untuk berbelanja hanya kepada produk Melayu sahaja !!!

Pada pandangan aku yang hanya rakyat biasa ni, cara pembangkang menggunakan media sosial sebagai landasan menyebarkan fitnah sudah "terlalu amat keterlaluannya".

Entah macam mana aku nak gambarkan dengan kata-kata betapa esktrimnya diorang ni dalam penyebaran fitnah ni.

Aku jadi makin menyampah dan meluat la beb...!!!

Aku tunjuk kepada Mama aku berita-berita yang fitnah produk Melayu ni macam kes puak Cina pro-DAP yang nak boikot Gardenia ni.

Selamba je Mama aku jawab, "beli barang orang Melayu je lepas ni, dah tentu halal."

"Kalau harga naik pun, beli juga... tak rugi... itu ekonomi bangsa kita... barang terbaik mana ada yang murah...", memang sempoi Mama aku jawab.

Untuk pengetahuan korang lah ye, Mama aku ni "super" cerewet bab halal ni.

Kalau tin ada cop halal tapi ada tulisan Cina pun dia tak nak beli beb...

Ada juga aku saja nak "test" Mama aku, masa shopping barang dapur, aku ambil roti Massimo ni sebuku masuk dalam trolley, selamba je dia keluarkan dan letak kat rak Maggie.

Hahahaha....

Jadi, teruskanlah memfitnah kerajaan dan produk-produk Melayu ni.

Lagi banyak korang fitnah... Makin meluat orang Melayu pada pembangkang.

And jangan juga terkejut ye, ada juga orang Cina yang menyampah dengan permainan politik pembangkang yang suka buat fitnah macam ni.

Bukan semua orang Cina ni bangang macam Cina DAP !!!

Berbalik pada roti ni, korang pilihlah ye, korang nak roti terbaik yang Halalan Toyyiban iaitu Gardenia atau roti "itu" yang guna tepung dengan "bleach" !!!


9 comments:

  1. Kalau minyak masak aku beli Saji(FDV), pilihan kedua alif(SD), kalau dah tak de baru lain2, kalau tengok kat tesco minyak masak gang tu sampai bertepu kat bawahnya, ha ha ha

    ReplyDelete
  2. Betul adim..Gardenia pernah dibaikot sebelum ni. Dikedai2 cina siap gantung photostat artiket dlm bahasa cina lagi. Sekali tu, aku pi kedai cina yg biasa aku beli brg2 tu lalu aku tanya kat dia kenapa ada kertas ni? Dia kata Gardinea komplen brg dia tak laku... Selama aku cakp kat dia.. Ahhh!! sudah la..ini lu org nak sabotaj dia org punta brg. Mossimo itu Robert Kwok punya you org mau kasi support.. Terus 1 kedai, taukey, bini taukey dan pekerja2 dia senyap jer lps tu. Sampai hari ni aku tak gi lagi kedai tu walu dh baper tahun aku jd pelanggan dia org...

    Ni aku nk report sbb dia org ada jual rokok seludup. Dr Seikh Ibrahim kalo gi kedai ni beli rokok 1 karton, siap kasi bungkus dgn news paper lagi..aku pelik naper? Cuma dah bnyk kali terserempak dgn S.Ibrahim ni, tapi tak smpt tgk brand rokok tu. Kedai tu di Sg Abong Muar...kedai yg dikenali 'Ah Boon'... Malayu nk beli arak kat situ pun blh..any time.. dari..Azam, Muar.

    ReplyDelete
  3. saya & keluarga dah lama boikot barang/kedai/perusaan cina,saya tolong orang kita biar mahal sikit tak pa,asal jual beli ada akad,dapat tolong bansa sendiri dan pahala.ada barang cina spt ayam ,ada yg dah mati,tapi terus di proses,jual dengan harga murah.lembu gemas,roti gardenia,4d syed mokhtar,siapa yg kecoh -cina,mereka tak mau lihat melayu maju,mereka cuba sedaya upaya merosakkan syarikat melayu.sedarlah melayu- tolong bangsa kita dan boikot mereka,insyaAllah kita kuat dan maju.

    ReplyDelete
  4. kat minimarket KK harga Gardenia murah cuma 3.00 sahaja..

    ReplyDelete
  5. turun harga naik harga, pilihan aku tetap gardenia..

    barangan cina pilihan terakhir aku(terdesak)

    hidup melayu!!!!

    ReplyDelete
  6. BARANG BUATAN BANGSA M PASTI......

    ...HALAL.....
    .......BERSIH....
    ...........SEDAP ENAK........TERJAMIN

    TIADA KERAGUAN......

    Kalaulah ada yg naik sikit....tak kan nak berkira kot...beli rokok boleh....enjoy boleh

    PASTIKAN KITA BANGKIT MAJU BERJAYA.....

    BANGSA M TIDAK BODOH TAPI JUJUR....

    BANGUN BANGUN BANGUN MMMMMMMM


    ReplyDelete
  7. Binatang punya cina celaka...sekarang mereka sudah naik dan mula untuk menetang kita cis...mungkin dia nak rasa macam mana tragedi 13 Mei untuk kali ke-2...mampus la kau cina celaka...babi...aku benci....cina kapir lahanat...

    ReplyDelete
  8. agak2 la ayt tu .
    dr mnghamun n d'aggp org cetek akal .
    bek tingkt akal n maruah .
    tnjuk ni tnah kita , kita pimpin .
    pimpin negara scara btamadun .
    tindakan lg baik dr kata2 .

    ReplyDelete
  9. melayu kena tolong melayu,tak der bangsa lain nak tolong jadi bersatu bangsa melayu agar kuasa tak terlepas pada bangsa lain....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??