Sunday 26 May 2013

RAKYAT YANG BODOH DITUNGGANG ATAU ANWAR YANG TERLEBIH CERDIK BODOHKAN RAKYAT ?!!


Pembangkang akan menganjurkan 'finale' atau kemuncak Perhimpunan 505 pada 26 Mei bagi menghasut rakyat supaya menentang serta menumbangkan kerajaan Barisan Nasional yang sah dipilih melalui sistem demokrasi peti undi pada Pilihan Raya Umum ke 13 lalu.


Hakikat BN menang walaupun kurang tujuh kerusi parlimen lagi berbanding PRU 2008 tidak dapat diterima oleh pembangkang khususnya Anwar Ibrahim.

Sekutu PKR, PAS dan DAP sudah pun menerima realiti bahawa mereka gagal untuk merampas Putrajaya kali ini walaupun sungguh yakin dan percaya ia akan berlaku.

Namun majoriti pengundi tetap bersama BN dan mahu kesinambungan pentadbiran negara terus berada di bawah naungan BN.

Malah dalam tentangan pembangkang terhadap keputusan pilihan raya yang diurus oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), pemimpin pembangkang tidak segan silu mengangkat sumpah sebagai Ketua Menteri di Pulau Pinang serta Menteri Besar di Kelantan.

Dwi standard atau sikap hipokrasi yang dipamerkan oleh pembangkang telah dicemuh oleh rakyat yang mahu wakil-wakil rakyat yang dipilih untuk pantas memberi khidmat dan menyelesaikan berbagai rencam masalah rakyat.

Rakyat tidak mahu ahli politik terus berpolitik meskipun gendang PRU ke-13 sudah lama mati.

Rakyat mahu keadaan yang aman, hidup yang tenteram serta suasana yang kondusif untuk meningkatkan kualiti sosio-ekonomi mereka.

Keadaan yang tidak tenteram, kacau bilau dan huru hara ditambah dengan suasana politik negara yang terumbang ambing sudah tentunya tidak akan membolehkan rakyat mencapai aspirasi kehidupan yang lebih sempurna.

Namun inilah keadaan yang mahu diwujudkan oleh Anwar dengan menghasut penyokong-penyokong pembangkang membuat bantahan jalanan serta menimbukan keadaan politik yang tegang.

Apakah perbuatan Anwar untuk menimbulkan perbalahan dalam masyarakat atas sebab beliau kecundang ke Putrajaya menjadi alasan untuknya bertindak di luar batas undang-undang negara ???

Pada fikiran Anwar biarlah Malaysia terbakar hangus asalkan hatinya puas bak seperti orang yang ingin melepaskan dendam kesumat dan rasa marah tiada kepalang.

Jika Anwar tidak dapat apa yang dicitanya biarlah Tanah Melayu yang keramat ini turut hancur lebur sebagai balasan kerana menghancurkan impiannya menjadi Perdana Menteri.

Sebagai agen kuasa Barat serta pelobi Yahudi yag teguh berdiri di belakangnya, Anwar akan melakukan apa sahaja untuk menjayakan agenda jahat pendokong dan tuanya yang menyembunyikan identiti mereka.

Tidak terfikirkah penyokong pembangkang di mana Anwar mendapat kekuatan dan keyakinan di dalam perjuangan politiknya jika ia tidak disertai dengan sokongan moral serta kewangan yang besar.

Bukti sudah cukup tersebar luas samada di dalam media atau internet pembabitan Anwar dengan tokoh-tokoh besar yang berkait rapat dengan gerakan Zionis-Yahudi.

Tidakkah kenyataannya yang secara terangan menyokong kewujudan dan keselamatan negara haram Zionis Israel sudah cukup untuk menyakinkan penyokong pembangkang untuk menolak individu seperti ini ???

Malah sebaliknya berlaku hinggakan Anwar berjaya menipu orang Melayu bahawa kononnya dek kerana beliau dizalimi dan ditindas maka perjuangannya adalah untuk menuntut keadilan.

Sebenarnya perjuangan Anwar hanyalah untuk dirinya sahaja supaya beliau dapat duduk kerusi empuk Perdana Menteri dan berkuasa ke atas segala sesuatu di negara ini.

Penyokong pembangkang perlu tanya kepada diri mereka sendiri apakah bentuk bantuan atau pertolongan yang telah diberikan oleh Anwar untuk meningkatkan kualiti hidup mereka dan keluarga ???

Apakah dengan bersama-sama menyokong Anwar untuk sentiasa berdemonstrasi dan melakukan protes jalanan mampu memberi kehidupan yang lebih baik kepada mereka.

Jangan haraplah jika Anwar menjadi Perdana Menteri beliau akan mengotakan janji-janjinya.

Contoh isu Kampung Buah Pala sudah cukup untuk membuka mata rakyat seluas-luasnya mengenai pembohongan dan temberang Anwar.

Apakah rakyat yang cintakan keamanan, berpegang kuat kepada ajaran Islam serta sayangkan tanah air yang bertuah mahu benarkan seorang individu menghancurkan sebuah negara yang begitu payah dibina dari sekeping tanah yang gersang kepada kemakmuran yang kini melimpah ruah dinikmati oleh semua ???

Adakah rakyat akan hanya berpeluk tubuh tanpa melakukan apa-apa dan membiarkan Anwar melakukan apa sahaja mengikut kehendak hatinya bersama-sama penyokongnya yang turut mahu melihat negara ini mundur disebabkan keadaan politik yang parah ???



1 comment:

  1. Sama sama....rakyat TERLAMPAU CERDIK sampai ditunggang

    Pas TERLAMPAU PINTAR DAN ISLAMIK katanya sampai lupa diperbodoh akhirnya kalahhhhh jadi pak turut

    TERLAMPAU TAKSUB hingga tak guna akal sihat mambabi buta percaya..

    SEMUA DI GUNA NUOR DAN DAP utk tujuan peribadi dan parti. Yg heboh nuor yg menang sorak nuor pas..yg menang parti dap

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??