Friday 17 May 2013

BILA "MELAYU" MULA NAK JADI "BANGSAT" !!!


Mengapa kita mesti korbankan, musnahkan, hapuskan mandat, hak atau WASIAT KHAS kepada orang Melayu (PERKARA 153 PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN) yang memilih Islam sebagai agamanya yang sememangnya itu sudah menjadi hak MUTLAK kita. 


Seperti mana apabila bapa kita mewasiatkan bahawa rumah pusaka itu adalah HAK MUTLAK kita, maka mengapa kita mesti menjualnya ???

Walaupun dimasa itu kita sudah hidup begitu mewah dan kita tidak lagi tinggal di rumah pusaka itu.

Sekarang ini golongan Melayu profesional kononnya berasa malu, segan, jumud, berfikiran sempit, tidak liberal, apabila mereka bercakap hal bangsa mereka sendiri. 

Contoh jelas seperti Melayu haprak Azran Osman, CEO Airasia X itu. 

Harus ingat, walaupun PERKARA 153 PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN itu sudah tertulis dalam perlembagaan, ianya semata mata di ATAS KERTAS, dan tidak ada maknanya jika semangat itu tidak di amalkan. 

Undang-undang hanya diatas kertas. 

Manusia itu yang menghidupkan undang undang itu. 

Singapura juga ada di dalam perlembagaan ditulis mengenai keistimewaan orang Melayu, jadi lihat nasib mereka di sana. 

Ada kerajaan Singapura HORMATI HAK ITU ??? 

Jadi mana-mana orang Melayu yang merasakan sudah tiba masanya orang Melayu menjadi lebih terbuka dan liberal anda sebenarnya adalah bangsa yang tidak pernah ambil tahu usul sejarah bangsa MELAYU di jajah. 

Negara REPUBLIC RAKYAT CHINA sekalipun jika kita menjerit kepada mereka menyuruh mereka gugurkan identiti bangsa mereka pun nescaya kita akan jadikan bahan jenaka oleh mereka.

Bersambung.... Tungguuuu....


2 comments:

  1. sangat hairan ramai golongan melayu yang tak sayang dan bangga dengan bangsa melayu. perkara ni jelas pada golongan yang peringkat umor 40++ ke bawah. walaupun tak semua, mereka tak anggap penting kedudukan istimewa kaum melayu. pada mereka ini ciri rasis. kenapa melayu Malaysia jadi macam nie? tak sayang bangsa? agama? Negara? mereka liberal dan anggap semua kaum kena sama rata. mereka yang ingat sedemikian adalah tolol dan tonggong. mereka ingat mereka dah jadi hebat, dan tahap mereka dah sama atau melebihi kaum cina....kaum cina berfikiran lain. mereka sasarkan kuasa politik, baru sempurna. dah dapat, melayu akan diletak sebagai kaum yang sehina-hina. bila dah sampai nasi menjadi bubur, melayu nak lari kemana? tapi bila mereka perlukan sesuatu dari kerajaan, pandai pulak cakap mereka melayu dan sepatutnya diberi keutamaan. biasa dengar tak? selalu nya selepas anak-anak mereka dapat keputusan baik dalam peperiksaan utama, seperti SPM.....sebagai contoh biasiswa dalam dan luar negara dll. bila dah dapat, tetap kutuk kerajaan dan tuduh macam-macam. pernah jumpa orang macam nie tak? mmmmm memang banyak. ini lah golongan yang tak bersyukur dan pengkhianat bangsa.

    ReplyDelete
  2. Itulah kebodohan Org Melayu yg merasa diri sudah hebat kaya pintar berkata kata...begitu begini..tapi bodoh membenarkan org lain menunggangnya.

    Siapa menunggang....
    Dap laknat
    Melayu kayaraya ada kepentingan sendiri
    Melayu dah lupa diri

    Pemenang...dap laknat yg menghancur agama bangsa Melayu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??