Thursday 19 January 2012

PAS TAK DAPAT PORTFOLIO AGAMA ISLAM SALAHKAN UMNO !!! KANTOI CHINADOLL PUN SALAH UMNO !!!

PAS Tak Dapat Portfolio Agama,Khalid Samad Salahkan Umno

PAS Tak Dapat Portfolio Agama,Khalid Samad Salahkan Umno



Khalid Bishop atau dikenali lebih mesra dengan nama Khalid Gereja berjaya menyingkirkan Hasan Ali musuh utama beliau Khalid yang semua orang tahu mengisitiharkan perang terhadap Hasan Ali apabila mantan exco agama Islam ini melaksanakan dasar Islam yang berlawanan dengan prinsip pakatan rakyat.

Kejayaan Khalid gereja adalah kejayaan DAP juga, diikut rapat dan menjadi sparring partner, YB Teresa Kok banyak mengarahkan PAS melakukan itu ini hinggakan Hasan Ali berjaya dibunuh karier politiknya didalam pakatan.

DAP mencaturkan segalanya didalam kerajaan negeri Selangor,apa yang kita dapat lihat DAP agak skeptikal terhadap PAS memandangkan tindakan PAS semasa zaman Hasan Ali banyak melawan kehendak DAP.

Khalid Ibrahim diarahkan untuk mengambil jawatan portfolio agama,arahan itu juga datangnya daripada DAP manakala PAS hanya menurut kata tanpa melawan walau sedikit pun.

Dalam keadaan PAS merelakan diri dijadikan pelacur dan tunggangan DAP dan PKR,Khalid gereja cuba menutup rahsia besar ini sebaliknya menyalahkan Umno menjadi punca PAS tidak mendapat jawatan portfilio agama Islam.

Khalid Gereja berkata “Kalau diletakkan orang baru, kita khuatir dia mungkin akan dipermainkan oleh Umno yang akan menggunakan Jais dan Mais untuk kepentingan mereka dan itu akan menimbulkan masalah tetapi kalau Menteri Besar (Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim) yang pegang, baru bertemu buku dengan ruas,” katanya.

Inilah alasan paling bodoh yang Khalid Gereja berikan, PAS yang pilih calon, PAS yang tetapkan calon, kemudian salahkan Umno.


Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengambil pertimbangan yang tepat apabila mengambil alih portfolio Hal Ehwal Islam agar institusi agama Islam di Selangor iaitu Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dan Majlis Agama Islam Selangor (Mais) dapat dipantau beliau sebaik mungkin.

Khalid berkata, lebih elok portfolio itu dipegang Abdul Khalid kerana beliau lebih arif dan berpengalaman mengendalikan berbanding individu lain yang memerlukan masa untuk menguasai portfolio tersebut.


Inilah punca apabila terlalu banyak sangat minum holi water hingga terlalu hitam dan kesat hatinya,apa saja yang lintas didepan mata pasti akan salahkan Umno. Khalid Gereja telah membuktikan DAP adalah mau'du dan perjalanan perjuangan beliau.

Sumber : KGC



Psssttt... kalau puak-puak haram jadah ni berak tengah jalan pun, UMNO juga yang salah... kalau kantoi main dengan Chinadoll pun UMNO JUGAK YANG SALAH....!!!!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??