Monday 30 January 2012

GEMPAR !!! PAS AKUI PARTINYA TIDAK RELEVAN DIBANDINGKAN DAP !!!


Pergh... ini benar-benar pengakuan ikhlas !!!

Tak payah blogger penat-penat buat edisi bongkar kerana sekarang ni PAS (Parti Adat & Sukan) sendiri telah mengakuinya.

Ini jelas menunjukkan PAS akui yang mereka tidak relevan bila sanggup memberikan kerusi kepada calon Melayu DAP !

Pas dijangka memberi laluan kepada calon Melayu DAP untuk diletakkan di kawasan-kawasan yang majoriti pengundinya orang Melayu.
Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kedah, Datuk Mukhriz Tun Mahathir berkata, perkara itu tidak mustahil berlaku kerana Pas sejak kebelakangan ini cenderung untuk menuruti setiap kehendak DAP.
Beliau yakin Pas tidak banyak pilihan jika itu yang dikehendaki oleh parti sekutunya.
"Saya lihat dan saya percaya ini yang akan berlaku. Tidak mustahil dalam usaha DAP menarik minat sokongan pengundi Melayu, Pas sedia mengorbankan kerusi mereka untuk diberikan kepada calon Melayu DAP," katanya kepada Utusan Malaysia di sini semalam.
Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai perkembangan terkini DAP yang kini dilihat cuba menampilkan calon-calon Melayu untuk diketengahkan pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).
Dalam perkembangan lain, Mukhriz berkata, walaupun UMNO merupakan parti berasaskan Melayu namun parti tersebut tidak pernah mengabaikan nasib serta masa depan kaum-kaum lain.
Beliau berkata, sebagai bukti meskipun pelbagai dasar telah diperkenalkan sebelum ini antaranya Dasar Ekonomi Baru (DEB), nasib kaum lain masih tidak pernah dipinggirkan.
"Ini hakikat dan sejarah yang tidak boleh dipadamkan. Manfaat DEB bukan sahaja dinikmati oleh orang Melayu malah manfaatnya turut dirasai kaum-kaum lain,'' ujarnya.
Ditanya mengenai kesan yang akan dihadapi orang Melayu jika DAP memerintah, beliau berkata, rakyat semestinya dapat membuat penilaian berhubung perkara tersebut.
"Dalam era keterbukaan ini saya yakin rakyat dapat membuat penilaian yang lebih adil iaitu pihak manakah yang mampu memberikan khidmat terbaik kepada rakyat,'' ujarnya. - UTUSAN

Bila PAS sendiri yang akui, I4TT pun tak boleh nak cakap apa lah. Nampaknya DAP berjaya mentarbiahkan PAS. 

Dok citer pasal DAP ni, I4TT teringat pulak cabaran I4TT kepada Lim Kit Siang Malam. Nak bertanding di Bidor (kawasan majoriti Cina). Kenapa tak nak bertanding kat kerusi majoriti Melayu macam di Kuala Kangsar ? Hahaha...

Apa ya faktor PAS bagi laluan kepada DAP ? Mungkin calon Melayu DAP lebih Islam dari PAS.. Hehehe...


PAS IS DEAD !!! 



1 comment:

  1. Biarlah PAS tu nak bagi komunis ambik tempat dia pun.Homo cun ni langsung tak peduli pun.Homo cun ni cuma pedulikan bontot montok sayangku.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??