Monday 23 January 2012

GEMPAR !!! NASHA BAKAL DIPECAT PUNCA DENDAM KESUMAT TOK GUNDU !!! PAS GILA KUASA !!!

Giliran Nasharudin Mat Isa Akan Dipecat?


Selepas pemecatan Datuk Dr Hasan Ali oleh Hadi Awang pada 8 Januari 2012, ramai tertanya-tanya siapakah ahli PAS seterusnya yang bakal dibuang seperti Hasan Ali. Ramai jari menuding ke arah Nasharudin Mat Isa. 

Mengapa Nasharudin?

Beberapa sebab kenapa Nasharuddin, antaranya:

1) Nasharudin adalah dari team Ulama dan tidak sehaluan dengan DAP, tidak sehaluan dengan kumpulan Erdogan dalam PAS.

2) Nasharudin dilihat secara terbuka menyokong Hasan Ali selepas 8 Januari 2012.

3) Nasharudin dituduh bertemu secara senyap dengan beberapa orang pemimpin UMNO.

4) Nasharudin dianggap sebagai pesaing kepada aliran Erdogan dalam PAS. Sebab itu Nasharudin dilawan oleh Mat Sabu (aliran Syiah) untuk tempat Timbalan Presiden PAS.


Selain dari sebab-sebab yang dinyatakan diatas, mari kita lihat sedikit sejarah kebelakang iaitu pada 17 June 2009. Ingatkah readers semua laporan dari MalaysiaKini ? Kalau lupa, mari I4TT refreshkan semula...


Seperti yang readers boleh lihat dari printscreen diatas, Nik Aziz menggelarkan Nasha sebagai SAMPAH ! Mulia sungguh tok gundu. Gara-gara politik sanggup menSAMPAHkan ahli safnya sendiri.

Sedikit ulang tayang dari kenyataan Tok Gundu pada 17/6/2009;

"Apa buat sampah, menyusahkan," menteri besar Kelantan dipetik berkata selepas mempengerusikan mesyuarat exco kerajaan negeri di Kota Bharu hari ini.
Dan sedikit lagi sedutan;

Dalam kenyataannya hari ini, Nik Aziz dilaporkan berkata "beliau kesal dengan pendirian Nasharuddin kerana PAS Kelantan menerimanya sebagai calon di parlimen tersebut" pada pilihanraya umum 2008.

Oleh itu, I4TT tidak hairan jika Nasha yang dipecat selepas ini demi melampiaskan dendam kesumat Tok Gundu terhadap Nasha.

Ada sedikit lagi sedutan yang I4TT nak kongsikan;

"Orang Umno sekarang ini sedang berpesta kerana PAS sedang berpecah dan Pakatan Rakyat sedang berpecah," katanya.

Nampaknya, PAS (Parti Adat & Sukan) dan Pakatan Haram Jadah ini rupanya sedang berpecah sejak 2009 lagi. Bukan I4TT yang kata... Tapi Tok Gundu sendiri akui... Hehehe...

Dan lagi sedutan terakhir yang ingin I4TT kongsikan;

Beliau juga dilaporkan berkata jika agenda kerajaan perpaduan itu benar-benar ingin dijadikan satu realiti, BN seharusnya melantik pemimpin daripada gabungan pembangkang untuk jawatan menteri.
"Kalau semua setuju...PAS jadi menteri, DAP jadi menteri dan Keadilan jadi menteri," katanya.

Apa yang readers semua fikirkan ? Adakah sama seperti apa yang I4TT fikirkan ? GILA KUASA !!! GILA PANGKAT !!! (Click HERE for full article)

Besar sungguh kuasa Allah.. Akhirnya ditunjukkan juga sikap dan rupa PAS dan Tok Gundu yang sebenarnya. Walaupun agak lambat untuk I4TT sebarkan tetapi pepatah mat saleh ada sebut... Better late than never...

Selepas Hasan dan Nasharudin, siapa lagi yang akan kena? Nama ketiga yang disebut adalah Haron Din atau mungkin dua orang lagi dari kumpulan Ulama. Atau Ketua Dewan Pemuda yang kena dulu. 

Sama-sama kita nantikan. 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??