Monday 30 January 2012

PANAS !!! TANTAWI LEMPANG ANWAR !!!

Ketua Dewan Pemuda PAS Menempelak Kenyataan Anwar Julang Keselamatan Israel !

Sebelum aku start membebel panjang bagi siri pendedahan kali ini, aku nak kongsi dulu sikit sedutan dari AIDC laporan 27/1/2012 ;

Datuk Seri Anwar Ibrahim dilaporkan akan menyokong segala usaha untuk melindungi negara Israel walaupun tidak mengesahkan akan membuka hubungan diplomatik dengan negara itu sekiranya beliau dipilih menjadi Perdana Menteri Malaysia.

“Saya menyokong segala usaha untuk melindungi keselamatan negara Israel”, katanya seperti dilaporkan The Wall Street Journal (WSJ), Asia, 26 Jan.

Lapor portal itu, Anwar bagaimanapun tidak mengesahkan akan membuka hubungan diplomatik dengan negara Israel itu, satu langkah yang katanya kekal ke atas Israel sebagai menghormati aspirasi rakyat Palestin.

Malaysia sebelum ini di antara negara Islam yang secara konsisten tidak menjalin hubungan diplomatik dengan Israel tetapi dalam masa sama membuka hubungan diplomatik dengan Palestin.

Lapor portal itu lagi, walaupun Ketua Umum PKR itu menyokong kesucian perkahwinan antara lelaki dan wanita di Malaysia, namun Anwarjuga berkata undang-undang liwat yang lapuk perlu dipinda.

“Bukan urusan saya untuk menyerang dan menangkap rakyat berdasarkan orientasi seks mereka”, katanya.

Itu tadi sedutan dari sumber AIDC. Kalau korang nak baca laporan penuh portal AIDC sila KLIK SINI okeh.


Anwar Al-Jubori sememangnya maharaja rekayasa dan maharaja siputar belit dengan berbagai bentuk corner baring untuk meyakinkan penyokong. Kelebihan Anwar sememangnya terletak pada mulut dan air liurnya. Tidak hairanlah kalau manusia yang berjiwa halus akan terpedaya dengan setiap bibit-bibit kenyataannya.

Sebelum ini kecoh bahawa anwar menyatakan bahawa dia menyokong usaha melindungi keselamatan negara Israel. Kemudian dia menafikan bahawa melindungi keselamatan Israel bersyarat sekiranya keamanan di Palestin terjamin.

Hipotesis mudah dapat dibuat ialah sekiranya keselamatan negara Palestin tak terjamin maka Anwar juga tidak menyokong usaha melindungi keselamatan Israel iaitu dengan kata lain mengancam keselamatan Israel.

Penyokong totok bolehlah dia kencing. Barangkali Anwar sedang takut apabila kenyataannya disalah tafsir oleh pihak Israel. Umum sedia mengetahui bahawa setakat hari ini Palestin masih belum aman bermakna Anwar masih tidak menyokong keamanan buat Israel. Cuma bezanya di sini, Anwar tidak berani mengiktiraf Israel sebagai sebuah negara yang harus diserang.


Keadaan belum reda, Tantawi si Ketua Dewan Pemuda PAS telah menempelak kenyataan Anwar bahawa tidak layak menyokong Israel yang maha zalim itu.

Apakah karier politik Tantawi juga bakal serupa dengan nasib yang menimpa Hasan Ali ? Atau apakah puak-puak Pas yang lain tidak berani menegur ketua pembangkang si BABI sorang ni atas kesilapannya ?

Sungguh pelik mainan politik Pas pada masa ini. Ternyata Pas sudah lari dari landasan asal !!!

Jangan lupa juga untuk menegur etika semasa ceramah !



Siapa la ni ye...


Sumber : KGC



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??