Monday 30 January 2012

GEMPAR !!! ANWAR PEGANG REKOD DALAM SEJARAH PERADABAN UMAT ISLAM !!!!


Datuk Seri Anwar Ibrahim jelas mencabuli prinsip kemanusiaan sejagat apabila dikatakan menyokong segala usaha untuk menjaga keselamatan negara Israel, sekali gus menjadikannya sebagai seorang musuh kepada Islam.

Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Syed Ali Alhabshee (gambar) berkata, seluruh umat Islam berasa terhina dengan pendirian Ketua Pembangkang itu yang disifatkan sebagai amat keterlaluan dalam usaha beliau mencari sokongan luar untuk berkuasa.

"Belum pernah berlaku dalam sejarah politik tanah air seorang pemimpin politik Melayu yang mengaku Islam dikatakan melindungi rejim Israel," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Beliau mengulas mengenai kenyataan Anwar dalam satu wawancara bersama majalah The Wall Street Journal kelmarin yang antara lain menyebut Ketua Pembangkang itu menyokong setiap usaha dilakukan untuk melindungi keselamatan negara Israel.

Syed Ali berkata, seluruh umat Islam di negara ini wajib menolak dan menyisihkan Anwar daripada gelanggang politik.

"Manusia jenis ini amat berbahaya, bukan setakat boleh merosakkan negara malah turut menghancurkan masa depan umat Islam," tegasnya lagi.

Beliau berkata, keganasan dan kekejaman rejim Israel terhadap rakyat Palestin sudah terbukti dan mendapat kecaman seluruh dunia.

"Ketika dunia mengutuk kekejaman Israel, Anwar pula mempertahankannya, ini satu perkembangan yang amat menakutkan," katanya sambil menyifatkan ia sebagai petanda kepada kehancuran umat Islam jika tidak ditangani segera.

Syed Ali dalam pada itu turut kesal dengan pendirian Pas terutama Dewan Pemuda parti itu yang begitu takut untuk mengecam Anwar secara terbuka ekoran kenyataan berkenaan.

"Pemuda mereka hanya berani bersuara dalam Twitter dengan mendakwa ia satu pengkhianatan kepada umat Islam tetapi tidak menyebut nama Anwar," ujarnya.

Menurutnya, ini menunjukkan Pemuda Pas terlalu takutkan Anwar demi menjaga kepentingan politik mereka.

"Pas juga tali barut kepada musuh Islam yang bertopengkan agama untuk kepentingan peribadi," ujarnya. – Utusan


Pssstttt... bukan takat pegang record dunia partinya paling ramai keluar parti... tapi pegang rekod umat Islam pertama sokong Israel !!!! Tuihhh... BABI haram jadah....



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??