Monday, 23 January 2012

APEK KOMUNIS !!! KANTOI MENIPU LAGI !!!

Pembohongan Lim Guan Eng Terdedah

Pembohongan Lim Guan Eng Terdedah

Sejak menjadi ketua menteri Pulau Pinang,Lim Guan Eng tidak asing lagi dengan gelaran pembohong. Apa yang dapat kita lihat berpuluh blog mendedahkan pembohongan Setiausaha Agong DAP ini dalam setiap ceramah dan ucapan beliau.

Kempen DAP dengan risalah yang diedarkan diseluruh negara terlalu banyak pembohongan fakta. Amat memalukan kepada DAP tidak berani mendedahkan fakta yang sebenar?

Apasalahnya berkempen secara jujur tidak bohong .Bukankah menjadi mudah apabila berkempen secara bersih dan bercakap benar,Rakyat sudah pasti akan menerima dan menyambut baik.

DAP berpendapat adalah mudah berkempen dengan cara berbohong kerana rakyat tidak akan mengambil inisiatif untuk mencari kebenaran maka mudah meremehkan minda pengundi nanti.

Tahun 2012 bakal menyaksikan segala pembohongan DAP selama ini satu demi satu terdedah.Isu tanah yang dikatakan sebagai skandal rupanya adalah satu pembohongan yang besar dilakukan oleh DAP.

Ketua Menteri, Lim Guan Eng didesak menjelaskan kepada rakyat mengenai kedudukan sebenar isu tanah Tan Hak Ju setelah Mahkamah Rayuan Putrajaya pada 11 Januari lalu mengetepikan perintah Mahkamah Tinggi.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Musa Sheikh Fadzir berkata, keputusan yang dibuat itu membuktikan kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak terbabit dengan sebarang skandal rasuah.

Menurutnya, Guan Eng sepatutnya berterima kasih kepada BN kerana keputusan Mahkamah Rayuan itu memihak kepada kerajaan.

Katanya, sebagai sebuah kerajaan yang telus, Guan Eng hendaklah membuat kenyataan dan menceritakan perkara yang sebenarnya kepada rakyat agar rakyat mengetahuinya.

"Guan Eng juga perlu membayar RM500,000 dan dia kena bertanggungjawab untuk membersihkan nama kerajaan BN terdahulu yang dituduhnya mengamalkan rasuah," katanya.

Kelmarin, Pengerusi Jawatankuasa Kerja BN negeri, Datuk Dr. Teng Hock Nan mendesak kerajaan DAP Pulau Pinang menarik balik perkataan penipuan dan skandal berkaitan isu tanah itu seperti yang dikeluarkan dalam Kertas Putih di Dewan Undangan Negeri (DUN).

Hock Nan berkata, Mahkamah Rayuan di Putrajaya pada 11 Januari lalu telah mengetepikan perintah Mahkamah Tinggi agar kerajaan membayar RM40 juta kepada Hak Ju.

Sebaliknya, kerajaan hanya perlu membayar RM500,000 sahaja kepada Hak Ju sebagai bayaran kos yang ditanggung sepanjang perbicaraan kes itu.

Sehubungan itu, Musa yang juga Ketua UMNO Bahagian Bukit Mertajam berkata, Guan Eng jangan bermain politik semata-mata untuk kepentingan diri sendiri.

"Inilah kerja kerajaan DAP yang hanya suka memutar belit isu dan mencari kesalahan dengan memburuk-burukkan kerajaan terdahulu," katanya. Utusan

Sumber : KGC


1 comment:

  1. kepala butuh bapak kau punya blog

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??