Monday 30 January 2012

GEMPAR !!! TERESA KOK JEMPUT ROMBONGAN EVANGELIST KE SELANGOR !!!



Al Quran telah pun memperingatkan tentang perangai kaum kafir yang memusuhi Islam walaupun mereka pada masa yang sama, kelihatan lunak dengan umat Islam dalam usaha memusnahkan agama Allah Taala. Peringatan yang diberikan oleh Allah Taala menerusi al Quran, seharusnya dipegang dan diyakini.

Kini tidak perlu bersusah payah memikirkan bagaimanakah kebenaran ayat-ayat berkenaan boleh dibuktikan. Kita juga tidak perlu lagi memerah otak untuk melihat kebenaran kepada hadis Rasulullah s.a.w yang diriwayatkan oleh Bukhari yang bermaksud:

“Kamu akan mengikuti perilaku orang-orang sebelum kamu sejengkal demi sejengkal dan sehasta demi sehasta, sehingga kalau mereka masuk ke lubang biawak punkamu ikut memasukinya. Para sahabat bertanya : “Siapa mereka yang baginda maksudkan itu, ya Rasulullah ?” Beliau menjawab : “Orang-orang Yahudi dan Nasrani” (HR. Bukhari)

Sebabnya, bukti-bukti itu boleh dilihat, dirasai dan diperolehi dengan mudah di Selangor.

Pemimpin-pemimpin Pakatan yang kelihatan seperti beragamga Islam di Selangor, telah menepati sebagaimana yang diperkatakan dalam maksud hadis di atas. Malah peringatan seperti yang diberikan dalam ayat 8 dan 9 Surah Al-Qalam, juga terlihat kemas pada perilaku pemimpin-pemimpin Pakatan yang berbangsa Melayu dan kelihatan beragama Islam.

Lunaknya pemimpin-pemimpin dan penyokong-penyokong Pakatan Rakyat di Selangor terhadap musuh-musuh umat Islam begitu ketara selepas pemecatan Hasan Ali dari PAS sekaligus menyingkirkannya dari jawatan Exco Hal Ehwal Islam Selangor.




Maklumat yang baru diperolehi ialah, rombongan mubaligh semakin ramai bertumpu ke Selangor. Di sebalik ‘kegagalan’ pada 4 Ogos 2011 untuk memurtadkan sebilangan umat Islam yang terpengaruh dek liberalisasi atau moderat atau terpengaruh kerana material mahupun kecewa dengan red tape pada pengurusan umat Islam seperti pusat zakat mahupun akibat dadah dan seks bebas.

Kemasukan rombongan mubaligh beramai-ramai adalah pada 18 Disember 2011 menerusi Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur. Sebahagian anggota rombongan mubaligh seramai 45 orang itu, terdiri daripada mubaligh-mubaligh Filipina. Sebahagian lagi datangnya dari Indonesia. Rombongan pada 18 Disember diketuai oleh seseorang yang dikenali sebagai Alicia Thorpe, salah seorang anggota kumpulan Evangelist yang berpusat di Amerika Syarikat.

Menariknya, kumpulan berkenaan telah dijemput dan dinaungi secara peribadi oleh Teresa Kok, Exco Kanan Selangor. Teresa Kok bekerjasama rapat dengan Dr. Eu Hong Seng, Pengerusi The National Evangelical Christian Fellowship (NECF) yang berpusat di Petaling Jaya untuk membawa masuk mubaligh-mubaligh ini bagi tujuan pemurtadan.

Rombongan evangelist tersebut kemudiannya dihantar ke beberapa bahagian di Selangor, khususnya di kawasan sub-bandar untuk melakukan proses pemurtadan secara sistematik dan lebih berkesan. Kumpulan yang menjadi sasaran adalah golongan miskin, anak-anak muda yang berpeleseran dan terbiar serta pesakit-pesakit yang nazak di hospital.

Golongan ini juga mensasarkan gerakan kristianisasi terhadap golongan intelek yang bersifat liberal dan menyokong fahaman pluralisme agama serta orang ramai di pusat membeli-belah serta kawasan-kawasan kediaman dengan mengedarkan risalah ajaran mereka.

Antara taktik mereka adalah dengan menyediakan keperluan dapur yang lengkap secara bulanan, bayaran sewa rumah, bayaran duit kocek sebanyak RM2000 bergantung kepada jumlah anak, manakala pendidikan dan keperluan serta perubatan anak-anak dibiayai sepenuhnya oleh pihak gereja evangelist.


Turut disediakan adalah sebuah kereta dan paling menarik ialah keluarga itu akan dihubungi ‘untuk bertanya khabar’ pada jam 7.00 pagi sehingga 7.30 pagi setiap hari.

How are you today, are you okay today, can we meet you today, have money or not for today, got any problem this morning… itu merupakan pertanyaan-pertanyaan yang seringkali dibuat oleh evangelist-evangelist berkenaan.

Sebagai persediaan kepada kehadiran mubaligh tersebut dan tidak diganggu-gugat, Pakatan Rakyat khususnya DAP Selangor telah mengarahkan agar Hasan Ali dipecat dan disingkirkan, manakala jawatan Exco Hal-Ehwal Agama Islam dipegang sendiri oleh Khalid Ibrahim memandangkan Khalid Ibrahim lebih mudah dipegang dan dipaksa membuat keputusan bagi pihak DAP.


Sumber : sel13.com


1 comment:

  1. Biarlah dia.Nanti kalau jemput tokoh homoseksual kena habaq kat homo cun ni cepat-cepat.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??