Sunday 29 January 2012

BERSYUKUR KEHADRAT ALLAH MENGURNIAKAN KERAJAAN MALAYSIA YANG PRIHATIN !!! TERIMA KASIH BN !!!

Peningkatan subsidi gula untuk kurangkan beban rakyat


Ini membuktikan keprihatinan kerajaan Malaysia kepada rakyat. Tidak seperti pakatah haram jadah yang sentiasa mencari muslihat dan propaganda untuk berdemonstrasi bagi merosakkan keamanan dan kesejahteraan rakyat.

Apa yang pakatan haram jadah ni buat untuk rakyat ??? Tak ada.. !!!

Langkah kerajaan meningkatkan subsidi gula daripada 20 sen sebelumnya kepada 54 sen bertujuan mengurangkan bebanan rakyat, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.
Beliau berkata, dakwaan yang dilemparkan pembangkang kononnya ia bertujuan memancing sokongan rakyat kerana pilihan raya umum (PRU) dijangka tidak lama lagi merupakan satu tohmahan.
"Itu adalah tohmahan pembangkang dan ia tidak betul kerana ia tidak ada kena-mengena dengan pilihan raya,” katanya kepada pemberita pada majlis sambutan Tahun Baru Cina Parlimen Bera di sini hari ini.
Jumaat lepas, Ismail Sabri berkata, kerajaan memutuskan untuk mengekalkan harga gula pada harga RM2.30 sekilogram walaupun harga pasaran dunia telah meningkat.
Sehubungan itu, subsidi gula meningkat daripada RM262.41 juta tahun lepas kepada RM567 juta pada tahun ini.
Menteri itu berkata, sekiranya subsidi gula tidak dinaikkan, harga bahan mentah itu akan meningkat di pasaran dan ia akan turut mengakibatkan kenaikan harga produk-produk lain. – BERNAMA

Selamat mengundi Barisan Nasional di PRU-13 !!!




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??