Wednesday 28 December 2011

GEMPAR !!! PENIAGA MELAYU DIANIAYA !!!

Lagi Agenda Memerangi Melayu Islam !!! Peniaga Melayu Ditindas Kerajaan Negeri Selangor !!!


Kerajaan PR menindas Peniaga Melayu Di Klang Sentral pada hari Isnin (26.12.2011), jam 10.00 mlm.

Seramai 280 peniaga di HOT BAZZAR Klang Central telah ditindas oleh Kerajaan PR. Kerajaan Negeri telah menghantar Pengkuatkuasa MPK merampas Barangan Peniagaan mereka. 

Menurut sumber Pengkuatkuasa MPK telah mendapat arahan dari Ronnie Liu Exco Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan Negeri Selangor dan juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pandamaran. 

Keadaan menjadi "Panas" apabila Peniaga menghalang Lori MPK dari keluar membawa keluar barang-barang peniaga. Menurut peniaga MPK tiada hak untuk merampas baranganan mereka kerana kawasan itu adalah kawasan persendirian yang ditadbir urus oleh HOT BAZZAR Management. 

Peniaga menjerit mengatakan " KENAPA USIK KAWASAN PENIAGA MELAYU, TAPI KEDAI KUDA BERDEKATAN TAK DISENTUH LANSUNG!!". 

Mereka juga mencabar Ronnie Liu Turun bersemuka dengan mereka. Beberapa wakil dari umno, Tuk Faizal naib Ketua Bahagian, Ketua Wanita Bahagian Kapar Puan Norliza, Pemuda UMNO Ustad Hamizi, Faizal, Izwan, Arshad dan beberapa lagi Bahagian serta juga wakil Penerangan, Pegawai Penerangan Saudara Abdul Halim Tuah telah turun membantu menyelesaikan masaalah Peniaga tersebut. 

Sementara kata pengurus HOT Bazzar Puan Julia.. "kami dah teruk ditindas selama 2 tahun. Kami diberi tapak niaga tapi tak diberi lesen berniaga dan setiap minggu disaman yang kini mencecah RM65.000.00.. dan kini mereka nak rampas punca rezeki kami pula." 

ORANG MELAYU TERUS DITINDAS DI KLANG / MERU !!! WAKIL RAKYAT ADALAH DARI PAS DR RANI !!! TAPI MEMEJAMKAN MATA MELIHAT DAP DAN PKR MELANYAK ORG MELAYU..


Sumber : KGC




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Mana Pilihan Kalbu??